4 Eylül 2012 Salı

ZEYTİNYAĞLI BAKLA


Genelde bakla çok sevilen bir yemek değildir.  Belki sevilerek ve yaygın olarak tüketildiği bir yöre vardır ama ben bilmiyorum. Pişerken biraz ağır bir kokusu oluyor. Belki çok tercih edilmemesinin sebebi bu olabilir.

Bende;  hadi bi bakla yapalım da yiyelim dediğimi hiç hatırlamıyorum.  Hani 40 yıl yemesem aklıma gelmezdi  herhalde yapıp da yemek. Ama bundan sonra yılda 3-5 kez pişirmeyi isteyebilirim : )  O da bizim yememiz için yaratılmış güzel bir nimet. Şifa niyetine yılda birkaç sefer pişirip yemek lazım. 

Aslında bakla taze olursa çok güzel oluyor. Zaten zeytinyağlısı sıcak yenmediği için ağır kokusuda pek olmuyor. Yani önemli olan baklanın taze ve nazik olanlarını almak. 

Ben bakla pişirmeyi bu yıla kadar bilmiyordum ve internetten öğrendim. Pişirmek isteyenler için blogumda tarifini yayınlamak istedim. 



MALZEMELER

* 3 kase ayıklanmış bakla
* 3-4 su bardağı sıcak su
* 1 adet limon
* 1-2 çay kaşığı toz şeker
* 2-3 çay kaşığı tuz
* 1 tatlı kaşığı un
* 8-9 çorba kaşığı zeytinyağ
* 1 adet soğan

Üzeri İçin

*  Dereotu
* Yoğurt

HAZIRLANIŞI

* Büyük bir kaba soğuk su koyup içine yarım limonu sıkıyoruz. Ayıkladığımız baklaları hemen limonlu suyun içine atıyoruz. Aynı yeşil fasülye gibi ayıklanıyor. Kılçığı varsa her iki tarafını bıçak ile alıyoruz. Kabuğu sertse direk içini çıkarıyoruz. Ama yukarıda da dediğim gibi baklanın çok çok taze olması lezzet açısından önemli. 

* Baklalar soğuk suda beklerken biz soğanı doğrayıp zeytinyağ ile ocağa koyuyoruz. Hafif kavurduktan sonra süzüp yıkadığımız baklaları ilave ediyoruz. Tuzunu da ekleyip karıştırıyoruz ve ağzını kapatıyoruz. Arada bir karıştırarak 10 dk. kadar kavuruyoruz. 

* Daha sonra ununu ekleyip karıştırdıktan sonra 3 su bardağı sıcak veya kaynar suyu, yarım limon suyu ve şekerini ekleyip orta harlı ateşte pişmeye bırakıyoruz. Arada suyunu kontrol ediyoruz. Eğer hala baklalar yumuşamamış ama yemek suyunu çekmişse kaynar su ilave edebiliriz. Benim kullandığım baklalar çok yumuşak değildi maalesef ve ben 1 su bardağı su daha ilave ettim ve yaklaşık 40-45 dk. pişirdim.

* Eğer baklalar çok taze, narin olursa 2 su bardağı su bile yetebilir ve pişme süresi kısalır. Bu yüzden ilk başta suyu 3-4 bardak yerine 2 bardak koyarsanız daha iyi olur. 

* Pişen bakla ılıdıktan sonra servis tabağına alınır ve üzerine yoğurt ve dereotu koyulur. Arzu edilirse pul biber ile de süslenebilir. 

* Dereotu baklanın olmazsa olmazıdır. Aynı kabak ve dereotu ikilisi gibi yani. Bakla alıyorsanız mutlaka yanında dereotu da alın. 

NOT: Bu tarif yaklaşık 5 kişilik. Kullandığım baklanın gramını hassas terazim olmadığı için ölçemedim. Tam bir ölçü vermek için ayıkladıktan sonra kase ile ölçtüm. Kullandığım kasenin boyutunu da şu şekilde anlatayım;  kase 2 su bardağı su alıyor içine. Ayrıca ben baklaları ayıklarken kırmadım, boyları zaten çok uzun değildi o yüzden bütün olarak kullandım. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUMLAR SİTE YÖNETİCİSİ TARAFINDAN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.

AKTİF LİNK İÇEREN YORUMLARINIZ SİLİNECEKTİR.