16 Kasım 2012 Cuma

TRAFİK İŞARETLİ PASTA


Pasta tasarımı çok zaman alan ama oldukça zevkli bir iş. Bu işi profesyonel anlamda yapanları beğeni ile takip ediyorum. Ama benim evde amatörce hazırladığım pastalarda hedeflediğim şey doğal ürünler kullanarak zihnimdeki tasarımı pasta üzerinde yansıtabilmek...

Ehliyet alan bir arkadaşınıza veya çocuğunuza hayırlı olsun demek ve kazasız belasız, keyifli bir sürüş dilemek için bu şekilde bir pasta hazırlanabilir.




MALZEMELER

Keki İçin

* 5 adet yumurta ( Ben yumurtalar küçük olduğu için 6 tane kullandım )

* 1 su bardağı toz şeker
* 1 paket vanilya
* Bir fiske tuz
* 1 çorba kaşığı limon suyu
* 1 paket kabartma tozu
* Aldığı kadar un ( Bu ölçü yaklaşıktır. Yumurtanın boyutu, unun kalitesi vb... gibi sebepler unun ölçüsünde az miktarda değişime sebep olabilir. Ben 1.5 su bardağı + 1 tepeleme yemek kaşığı un kullandım )

Kreması İçin

* 1 kg. süt

* 10 çorba kaşığı şeker
* 1 su bardağı dolusu un ( klasik 200ml. bardak ile )
* 1 paket vanilya

Keki Islatmak İçin

* 1.5 su bardağı su

* 2 tatlı kaşığı şeker
* 1 çorba kaşığı limon suyu

Üzerinin Süslemesi İçin

Beyaz Hamur


* Yarım çay kaşığı tereyağ veya margarin

* 1 tepeleme tatlı kaşığı nişasta
* 1 tatlı kaşığı soğuk su
* 1 tatlı kaşığı pudra şekeri ( Dikkat edin içinde topaklanmayı önleyici madde olan pudra şekeri ile bu tarif olmuyor hamurun kıvamını ben tutturamadım. O yüzden içinde bu madde olmayan pudra şekerini tercih edin. Ben bim den aldım )

Kırmızı Hamur

* Yarım çay kaşığı tereyağ veya margarin

* 1 tepeleme tatlı kaşığı nişasta
* Çok az kaynar su
* 1 tane böğürtlen çayı (sallama poşetli olanlardan)
* 1 tatlı kaşığı pudra şekeri

* Ayrıca arası için 2 adet muz ve üzerine yol yapmak için 80 gr. bitter çikolata + 2 çorba kaşığı süt

HAZIRLANIŞI

* Keki hazırlamak için yumurtalar, şeker, vanilya, tuz ve limon suyu ile yaklaşık 5 dk. mikser ile çırpılır.


* Daha sonra kabartma tozu ile birlikte elenen un da ilave edilir ve karıştırılıp 26 cm. çapında yağlı kağıt serilmiş bir tepsiye aktarılır ve önceden ısıtılmış 200 derece fırına sürülür. 15 dk. sonra derece 150 ye düşürülür. Ve yaklaşık 8-10 dk. kadar daha pişirilir ve fırından çıkarılıp soğumaya bırakılır.


* Kreması için bir tencerede un, şeker ve vanilya karıştırılıp yavaş yavaş süt ilave edilir. Daha sonra orta ateşte sürekli karıştırarak muhallebi kıvamına gelene kadar pişirilir. Ve ılıyınca mikser ile çırpılır.

* Keki ıslatmak için 1.5 su bardağı kaynamış suya şeker ve limon suyu karıştırılıp soğutulur.

* Soğuyan kek bıçakla ortadan ikiye kesilir ve hazırlanan suyun yarısı ile kekin bir parçası ıslatılır. Sonra muz dilimleri yerleştirilir ve kremanın yarısı dökülür.

* Daha sonra kekin diğer parçası üstüne koyularak o da kalan şekerli su ile ıslatılır ve bu arada artan krema mikser ile bir kez daha çekilir. Kremanın tamamen pürüzsüz ve akıcı olması pastanın güzel görünmesini sağlar. Kremadan çok az miktar ayırıyoruz ve dolaba koyuyoruz. Daha sonra yol çizgisinde kullanacağız.


* Pastamız hazır. Sıra süsleme aşamasında. Biz süslemek için malzemeleri hazırlarken pastayı da soğuması için buzdolabına alıyoruz ki krema biraz donsun ve süslemeyi rahat yapalım.


* Bir tavaya soğuk su ve nişasta koyulur. İyice karıştırılır. Daha sonra pudra şekeri ve margarin de ilave edilerek altı yakılır. Sürekli karıştırılır ve şekil verilebilecek hamur kıvamına gelince altı kapatılarak soğumaya bırakılır.

* Kırmızı hamur için, böğürtlen çayı bir bardağa koyulur ve üzerine çok az kaynar su ilave edilir. Rengi çıkınca bir tavaya bu renkli sudan 1 tatlı kaşığı alınır ve soğuması beklenir. Soğuyunca aynı yukarıdaki beyaz hamur yapım aşamaları tekrar edilir ve hamur soğutulur.

* Yeşil hamur için ise ben beyaz hamurdan biraz ayırıp maydanoz ile renklendirdim. Bu iş için ıspanak da kullanılabilir. Bu şekilde doğal oluyor ama tadı pek hoş olmuyor. Yani maydanozun tadı hissediliyor. Çok az bir yerde kullanacağım için sorun olmadı tabi. Ama isterseniz trafik ışıklarını yapmada renkli bonibon kullanabilirsiniz.

* Sarı hamur içinde beyaz hamurdan az bir parça ayırıp çok az zerdeçal ilavesi ile renklendirdim.


* Yol yapımı için çikolata parçalara ayrılır ve bir kaseye koyulur. 2 çorba kaşığı süt ilave edilir ve benmari usulü eritilir ( bir cezveye su koyulur. Su kaseye değmemeli. Kase cezvenin üzerine oturtulup ocak yakılır ve suyun buharı ile çikolatalar erir )


* Sıra pastayı süsleme aşamasında.

* Dolapta soğumuş olan pastayı çıkarıp üzerine kürdan ile yolun ana hatları çizilir ve silikon bir fırça ile erimiş çikolata sürülür. Ben biraz zorlandım. Çikolata biraz koyu gibiydi. Belki süt 2 çorba kaşığı yerine 3 çorba kaşığı olabilir.

* Yol çizgisi yapmak için, ayırdığımız kremayı kullanıyoruz. Ben kilitli buzdolabı poşetine koydum kremayı ( normal buzdolabı poşeti sağlam olmadığı için süsleme esnasında yırtılabiliyor ) Köşesinden minik bir delik açıp yol çizgilerini bu şekilde yaptım.

* Beyaz hamuru elle veya merdane ile açıp bir bıçak ile dikdörtgen kesiyoruz ve bu bizim plakamız oluyor. Üzerine istediğiniz plakayı, kürdanı kakaoya batırıp yazabilirsiniz.

* Aynı şekilde trafik lambasını yapıyoruz ve renkli hamurlarla ışıkları yapıyoruz ( bonibon kullanmak daha rahat olabilir. Hem bu sayede yeşil ışığımız maydanoz tadında olmaz :) )

* Kırmızı hamur ile de istediğimiz trafik işaretlerini hazırlayıp pastanın üzerine yerleştiriyoruz.

* Pastayı en az 4 saat mümkünse 1 gece buzdolabında dinlendiriyoruz.


4 yorum:

  1. esselamu aleykum,
    bu pasta çok güzel olmuş,oğluma da gösterdim,o da çok beğendi,göstermese miydim yoksa?anne sen de yap dedi,unutmaz da :)
    fikir çok güzel,içinde,süslemesinde boya olmaması en güzeli,
    eline fikrine sağlık kardeşim,
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleyküm selam hayat cemresi. Müsait bir gününüzü ayırarak oğlunuza yaparsızın artık. Görmeseydi süpriz olur, hem de sizi sıkıştırmamış olurdu. Süsleme aşamasında o da yardım edebilir. Trafik ışıkları ve işaretlerini yapmak onun da keyif alacağı bir iş olur eminim.

      Sil
  2. Ayrıntılarıyla ne güzel fotoğraflamışsın,nefiss görünüyor pasta nefisss..
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Ben de sizin blog resimlerinizi çok beğeniyorum Sevgiler

      Sil

YORUMLAR SİTE YÖNETİCİSİ TARAFINDAN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.

AKTİF LİNK İÇEREN YORUMLARINIZ SİLİNECEKTİR.