18 Şubat 2013 Pazartesi

İNCİR TATLISI (DONDURMALI)


Yıllardır incir tatlısı yapmadım  (Belki de hiç denememiş olabilirim. Böyle bir tatlı yaptığımı hatırlamıyorum)

Bir yerde bir tarif gördüğüm zaman da inceleme-deneme zahmetine hiç gerek duymadım. İncirin kendisi başlı başına bir tatlı zaten niye incirle tatlı yapılır ki :) diye düşünürdüm. 

Birçok tarif ilgimi çekerken ve bunu denemeliyim dedirtirken, incir tatlısı hep bunun dışında kaldı. 

Taaaa ki bu tarifi görene dek :)   "Bunu mutlaka denemeliyim" dedim. "Bu güzel olur işte" dedim. Tahminimde yanılmadım ve bu tarif gerçekten güzel oldu :) 

Bu tatlıyı kesinlikle dondurmasız servis yapmayın. İkisi birbirini inanılmaz şekilde tamamlıyor. Dondurma incir tatlısındaki ağırlığı dengeliyor. Dondurmayı hazır da alabilirsiniz ama evde yapılanı daha sağlıklı oluyor. 



Bu tarif 5 kişilik. 

MALZEMELER

* 250 gr. kuru incir ( 10 adet iri boy )

* 1 küçük çay bardağı toz şeker

* 1.5 su bardağı su

* 1 yemek kaşığı tereyağ (pastörize ve kokusu ağır olmayan)

* 1 çay bardağı ceviz

DONDURMA İÇİN

* Yarım kg. süt

* 5 çorba kaşığı toz şeker

* 1 tatlı kaşığı saf salep 

* 1 paket vanilya

HAZIRLANIŞI

* Dondurmayı evde yapacaksanız önce dondurmayı yapıp buzlukta hazır hale getirmeniz gerekiyor. Yani bu tatlıyı akşam yemeğinde servis edecekseniz sabahtan dondurmayı  yapmalısınız. Dondurma yapımını burada detaylı bir şekilde anlatmıştım. Oraya bakabilirsiniz. 

* İncirler küp küp doğranır.



* Tencerede su kaynatılır ve incirler ile şeker ilave edilip suyunu çekene kadar pişirilir. Yaklaşık 20 dk. Eğer hemen servis yapmayacaksanız diğer aşamayı biraz erteleyebilirsiniz. Yani pişen incirler tencerede bir kaç saat bekleyebilir. 

* Servise yakın, bir tava veya tencerede tereyağ eritilir. Ceviz ve pişen incirler eklenerek harlı ateşte 2-3 dk. sürekli karıştırarak kavrulur. Altı kapatılınca pasta tabaklarına bölünür. Yanına dondurma da koyularak servis yapılır. 


1 yorum:

  1. çok ilginç bir tatlı imiş,ben de hiç denemedim,
    ellerine sağlık,
    hayırlı sabahlar...

    YanıtlaSil

YORUMLAR SİTE YÖNETİCİSİ TARAFINDAN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.

AKTİF LİNK İÇEREN YORUMLARINIZ SİLİNECEKTİR.