28 Ağustos 2013 Çarşamba

SULU KÖFTE


Çok fazla sulu köfte çeşidi var. Patatesli, bulgurlu, terbiyeli, ekşili, havuçlu...

Bu tarif sade sulu köfte. Bence gayet güzel oldu. Misafir sofraları için de yapılabilecek bir yemek.




Sulu Köfte 

MALZEMELER


* Yarım kg. dana kıyma

* 1 adet soğan
* Bir tutam maydanoz
* 4-5 çorba kaşığı galeta unu
* Bir buçuk tatlı kaşığı tuz (az tuzlu severseniz 1 tatlı kaşığı)
* Yarım çay kaşığı karabiber
* 1 çay kaşığı kimyon
* 1 tane yumurta akı
* 35 gr. pirinç (2 çorba kaşığı)
* Ben kullanmadım ama köftenin içine ya da suyuna pul biber de  koyulabilir.

Suyu İçin

* 30 - 35 gr. tereyağ (1 çorba kaşığı)

* 3 yemek kaşığı sıvı yağ
* 1 yemek kaşığı dolusu salça (45 gr.)
* 1 kg. + 250 gr. su
* 1 çay kaşığı tuz

Sulu Köfte Nasıl Yapılır

* Mutfak robotunda soğan ve maydanoz kıyılır.

* Kıyma, galeta unu, tuz, karabiber, kimyon ve yumurta akı da ilave edilerek iyice karıştırılır.
* Geniş bir kaba alınan köfteye pirinç ilave edilir ve bir yemek kaşığı ile iyice karıştırılır.
* Minik minik yuvarlanır ve bir kaba dizilir.


* Bir tencereye tereyağ, sıvı yağ ve salça alınır. Biraz ateşte çevrilir.


* Daha sonra su ve tuz ilave edilir. Kaynayınca köfteler içine atılır. Ve pişene kadar kaynatılır.
* Ben 30-40 dk. kaynattım.
* Bu arada gerekirse kaynar su ilavesi yapabilirsiniz. Ben 250 gr. daha ilave ettim. Ama yoğun kıvamlı seviyorsanız gerek yok. Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUMLAR SİTE YÖNETİCİSİ TARAFINDAN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.

AKTİF LİNK İÇEREN YORUMLARINIZ SİLİNECEKTİR.