16 Kasım 2013 Cumartesi

AŞURE ZAMANI


Aşure pişirmek, rengarenk süslemek ve sevdiklerinize ikram etmek  isterseniz aşure zamanı geldi.

Aşurenin, muharrem ayının onundan sonra pişirilmesi adet olmuş ülkemizde. Denemek isterseniz, yapması çok da zor değil. En zor kısmı sanırım kıvamını ayarlamak. Aşure piştikten sonra biraz sulu gibi durmalı. Çünkü soğudukça kıvam alıyor. Zaten aşure sıcak değil ılık olarak yeniyor. Eğer kıvamı koyu olursa soğudukça iyice katılaşacaktır.

Aşure tarifini detayları ile buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. Buradaki tarif 5-6 kişilik. Ben bu sefer bu tarifin 4 katı pişirdim. 20 - 24 kase çıktı. Miktarı artırınca kaynatma süresini de biraz artırdım. 



Aşure tarifimde suyu ölçerek yapmıştım kıvamı tam tutturabilmek için. Bu sefer 4 katı denedim aynı tarifi ve suyu da aynı oranda artırdım. Blog için ölçülü tarif yazmak benim için de çok iyi oldu. Bu sefer de kıvam tam tuttu. Fakat kullanılan malzemenin özellikle de aşurelik buğdayın cinsine göre bu miktarda farklılık olabilir. Bu husus da akılda olmalı. 

Aşağıda da komşulara gitmek üzere sıralanmış aşureler var. 


Eğer siz de komşulara dağıtacaksanız bu alüminyum kaseler çok pratik oluyor. Ama aşure piştikten sonra sıcakken koymayın kaselere. Hem yüzü kaymak bağlar hem de kaseler ince olduğu için alıp koyması zor oluyor. 

Altını kapatınca arada bir karıştırarak ılıyana kadar bekleyin. Bu bir kaç saati alıyor. Ilıdıktan sonra kaselere bölüp dilediğiniz gibi süsleyebilirsiniz. Afiyet olsun. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUMLAR SİTE YÖNETİCİSİ TARAFINDAN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.

AKTİF LİNK İÇEREN YORUMLARINIZ SİLİNECEKTİR.