13 Temmuz 2014 Pazar

LİMONATA



Yazın en hararetli günlerini yaşadığımız şu günlerde tercihiniz ev yapımı doğal içeceklerse bu tarifi mutlaka denemelisiniz. Malum ramazan ayındayız ve yaz ramazanı olması dolayısıyla iftar sofrası deyince aklımıza yemeklerden önce buz gibi içecekler geliyor. Mis gibi taze limon ile içinizi ferahlatacak doğal bir tarif. Evde yapılabilecek doğal içecek çeşidi o kadar çok ki katkılı ve asitli içeceklere mahkum değiliz kesinlikle.





Bu limonatayı bu sene keşfettim diyebilirim. Kesinlikle geç kalmışım, hem de çok. Limonata deyince su + şeker + limon suyu karışımı gelirdi aklıma hep ve aroması düşük, ekşilik oranı yüksek bir içecek diye pek de rağbet etmezdim. Meğer işin sırrı limonun kabuğunda imiş.

Baktığım bir çok tarif bana göre değildi. Genelde şeker oranı ve limon sayısı fazlaydı. 3-5 deneme yaptıktan sonra Mutfak Kimyasına özgü bu tarif ortaya çıkmış oldu. 

Tabi herkesin damak tadı farklı. Siz de önce bu ölçüler ile yapın. Sonra keyfinize göre şekeri limonu ayarlarsınız sonraki denemelerinizde. Ama damak tadınıza uygunsa ne ala.

Son olarak şunu da söyleyim. Her tarifte olduğu gibi limonatada da malzeme kalitesi çok önemli. Kullandığınız limon sonucu değiştirebiliyor aklınızda bulunsun. 

Her limonun kabuğunun aroması aynı değil. Kiminin aroması güzel ve rengi de iyi çıkıyor. Kiminin aroması biraz daha düşük.

Her tarifte olduğu gibi tecrübe okuyarak değil, bizzat mutfakta yaparak oluyor. 3-5 denemede de kendinize özgü tarif ortaya çıkıyor zaten.

Ev Yapımı Doğal Limonata

MALZEMELER


* 1 adet limonun kabuğu ve suyu 

* 4 yemek kaşığı toz şeker (şekerli sevenler için 5 kaşık)
* 750 g su 
* Çay kaşığının ucu ile çok az zerdeçal (rengi için katıyorum ben ama aroması hoşunuza gitmiyorsa kullanmayabilirsiniz)
* 1 şişe (200 g) maden suyu (gazlı içecek havası vermesi için)

Limonata Nasıl Yapılır

HAZIRLANIŞI


* Suyun birazını kaynatın (yaklaşık 100-200 gramını)


* Limonun kabuğunda ilaç kalıntısı olabilir düşüncesi ile iyice yıkanmış limonları bir çorba kaşığı sirke ve biraz tuz ilave edilmiş soğuk suda 5-10 dk. bekletiyoruz. Daha sonra yine bol su ile yıkayıp üzerindeki sirke kokusunu uzaklaştırıyoruz (acelem varsa sirkede bekletme aşamasını atlayabiliyorum)


* Limonun kabuklarını rendenin ince tarafı ile cam bir kaba rendeliyoruz.

* Sıcak suyu limon kabuklarının üzerine döküyoruz. Ben limon kabuklarının çoğu rendeye yapışık kaldığı için suyu rendenin üzerinden döküyorum böylece ziyan olmuyor kabuklar (tabi ondan elde edeceğimiz aroma ve renk de)


* Daha sonra şekeri ve çok az zerdeçalı da ekleyip karıştırın ve 5 dakika kadar bekletin. 

* Bu arada zerdeçalı çok katmayın. Ben rengi için dondurma ve tatlılarda kullanıyorum ama aşırı katılırsa tadı ağır olduğu için olumsuz sonuç doğurabilir. Sevmiyorsanız hiç katmayabilirsiniz ama kararında eklenen zerdeçalın  verdiği aromayı seviyorum ben. 

Not: Resimlerde iki limon görünüyor. Ben önceleri aroması yoğun olsun diye iki limonun kabuğunu kullanıyordum ama artık bir limon kafi geliyor. 

* Biraz bekledikten sonra bu karışıma kalan su katılır. Limonun suyu sıkılır  ve süzülerek bir kavanoza alınır.


* Üzerine maden suyu da eklenerek buzdolabına kaldırılır. İyice soğuduktan sonra servis yapılır.  Bu ölçüler ile yaklaşık 1 kg. limonata çıkıyor.

* Maden suyu kullanmadan yaptığım zaman, onun yerine su ilavesi yapmadım. O zaman 800 g limonata oluyor. Her iki şeklide güzel oldu bence.

* Afiyet olsun.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUMLAR SİTE YÖNETİCİSİ TARAFINDAN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.

AKTİF LİNK İÇEREN YORUMLARINIZ SİLİNECEKTİR.