13 Temmuz 2014 Pazar

LİMONATA




Yazın en hararetli günlerini yaşadığımız şu günlerde tercihiniz ev yapımı doğal içeceklerse bu tarifi mutlaka denemelisiniz. Malum ramazan ayındayız ve yaz ramazanı olması dolayısıyla iftar sofrası deyince aklımıza yemeklerden önce buz gibi içecekler geliyor. Miss gibi taze limon ile içinizi ferahlatacak doğal bir tarif. Evde yapılabilecek doğal içecek çeşidi o kadar çok ki katkılı ve asitli içeceklere mahkum değiliz kesinlikle.




Bu limonatayı bu sene keşfettim diyebilirim. Kesinlikle geç kalmışım, hem de çok. Limonata deyince su + şeker + limon suyu karışımı gelirdi aklıma hep ve aroması düşük, ekşilik oranı yüksek bir içecek diye pek de rağbet etmezdim. Meğer işin sırrı limonun kabuğunda imiş.

Bir de tarifi oluşturma aşaması var onuda yazıp tarife geçelim.

Bir çok kişi yapmış yayınlamış limonata tarifini sanal alemde. Ben de hoşuma giden bir iki tarifi yazıp elimdeki kağıtlarla geçtim mutfağa.

Tariflere bakıyorum ve içimden de;

 - Bu limon sayısı çok iki tane yeter bana

- Aaa bu kadar şeker koyulur mu limonataya azaltayım ben bunu

- Şunu ekleyim, bunu çıkartayım....

Bi baktım kağıtları arkama atmışım ben kendi tarifimi oluşturuyorum bile :)

Neyse yaptım hazırladım. Bu sefer de içerken zihnimden;

- Bu su oranı fazla olmuş sanki...

- Bir daha ki denememde su oranını azaltayım. Aromasını bir de o zaman test edeyim.

- Şeker oranı güzel.

- Acaba maden suyu katmasam tadı nasıl olur. Yoksa maden suyu ile daha mı güzel.

Neyse 2-3-5 en son bu oran çıktı ortaya. Bence güzel oldu. Mutfak Kimyasına özgü tarif de ortaya çıkmış oldu böylece.

Tabi herkesin damak tadı farklı. Siz de bu ölçüler ile bi yapın. Keyfinize göre şekeri limonu ayarlarsınız sonraki denemelerinizde. Ama damak tadınıza uygunsa ne ala.

Son olarak şunu da söyleyim. Her tarifte olduğu gibi limonatada da malzeme kalitesi çok önemli. Kullandığınız limon sonucu değiştirebiliyor aman aklınızda bulunsun.

Her limonun kabuğunun aroması aynı değil. Kiminin aroması güzel ve rengi de iyi çıkıyor. Kiminin aroması biraz daha düşük.

Denemelerimde, 2 tane büyük boy limon kullandığım limonata çok ekşi oldu mesela. Yani limonunuz büyükse ikisinin de kabuğunu rendelersiniz ama sadece birinin suyunu sıkmanız daha isabetli olur.

Her tarifte olduğu gibi tecrübe okuyarak değil, bizzat mutfakta yaparak oluyor. 3-5 denemede de kendinize özgü tarif ortaya çıkıyor zaten.

Ev Yapımı Doğal Limonata

MALZEMELER

* 2 adet orta boy limon
* 4 yemek kaşığı toz şeker (şekerli sevenler için 5 kaşık)
* Yarım kg. soğuk su
* 250 g. sıcak su
* Çay kaşığının ucu ile çok az zerdeçal (rengi için katıyorum ben ama aroması hoşunuza gitmiyorsa kullanmayabilirsiniz)
* 1 şişe (200 g) veya yarım şişe doğal maden suyu (gazlı içecek havası versin istiyorsanız)

Limonata Nasıl Yapılır

HAZIRLANIŞI

* Öncelikle 250 g suyu kaynatıp altını kapatıyoruz.

* Limonun kabuğunda ilaç kalıntısı olabilir düşüncesi ile iyice yıkanmış limonları bir çorba kaşığı sirke ve biraz tuz ilave edilmiş soğuk suda 5-10 dk. bekletiyoruz. Daha sonra yine bol su ile yıkayıp üzerindeki sirke kokusunu uzaklaştırıyoruz (acelem varsa sirkede bekletme aşamasını atlayabiliyorum)


* Limonun kabuklarını rendenin ince tarafı ile cam bir kaba rendeliyoruz.

* Sıcak suyu limon kabuklarının üzerine döküyoruz. Ben limon kabuklarının çoğu rendeye yapışık kaldığı için suyu rendenin üzerinden döküyorum böylece ziyan olmuyor kabuklar (tabi ondan elde edeceğimiz aroma ve renk de)


* Daha sonra şekeri ve çok az zerdeçalı da ekleyip bu karışımı 20-30 dk. bekletiyoruz. Vaktiniz sınırlı ise daha az da olabilir (5-10 dk) ama beklerse hem aroması iyi çıkar hem de biraz soğumuş olur.

* Bu arada aman zerdeçalı çok katmayın. Ben rengi için dondurma ve tatlılarda kullanıyorum ama aşırı katılırsa tadı ağır olduğu için olumsuz sonuç doğurabilir.

* Biraz bekledikten sonra bu karışıma soğuk su katılır. 2 tane limonun suyu sıkılır (limonunuz  büyükse ya da ekşiyi çok sevmiyorsanız sadece birinin suyu yeterli) Ve süzülerek bir kavanoza alınır.


* Üzerine maden suyu da eklenerek buzdolabına kaldırılır. İyice soğuduktan sonra servis yapılır.  Bu ölçüler ile yaklaşık 1 kg. limonata çıkıyor.

* Maden suyu kullanmadan yaptığım zaman, onun yerine su ilavesi yapmadım. O zaman 800 g limonata oluyor. Her iki şeklide güzel oldu bence.

* Afiyet olsun.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUMLAR SİTE YÖNETİCİSİ TARAFINDAN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...