25 Mart 2015 Çarşamba

ASKER PASTASI 2



Daha önce asker pastası yapıp yayınlamıştım. Bu sefer kafamdan "önceki yuvarlaktı bu da dikdörtgen olsun, keki şöyle olsun, böyle olsun" diye tasarım yapıyorum.

Tasarım yapıyorum da başıma geleceklerden haberim yok tabi. 


Neyse pastanın kekini akşamdan pişireyim diye niyetlendim ama önce bi poğaça yapmak geldi içimden. İyi ki de gelmiş...

Poğaçayı hazırlayıp attım fırına. Güzelce kabardılar ama çok geçmeden hepsi çöktü :-o

O da ne! Poğaçaların altı hiç pişmemiş. Fırının altı çalışmıyor. Rezistans arızalanmış. Neyse altlarını üste çevirip pişirdik. Çökmüş de olsa yendi. Kamera Arkasında resmini paylaşmıştım. Eğer poğaça yerine kek hamuru olsaydı fırında, büyük ihtimalle boşa giderdi. 

Tabi benim tasarladığım pasta da fırının bozulması ile başka bir şekle bürünmeye başladı zihnimde. Kekli değil, bisküvili bir pasta olacaktı. Evdeki bisküviler gözden geçirildi. Tekrar bi tasarım yapıldı ve ortaya yumuşacık, bisküvili baton asker pastası çıkmış oldu. 

Ben iki farklı çeşit bisküvi kullandım. Klasik pötibör değil kullandığım bisküviler. Kakaolu olan eti nin kalın kakaolu bisküvisi. Sade olan da ülkerin yulaflı bisküvisi. Pasta iyiydi ama sanki kakaolu bisküvi yulaflıya göre daha güzeldi. Size tavsiyem, isterseniz tamamını kakaolu bisküvi ile yapın.  Farklı boyutta olmayacağı için dizerken de rahat edersiniz. Tercih sizin. 


Eleştiri almış olmama rağmen, şu kamuflajı bozan beyaz taşları da kullanmaktan vazgeçemedim ama bir daha ki sefere beyaz taş kullanmama kararı aldım :)


Bisküvili Asker Pastası

MALZEMELER

* 150 g lık 2 paket eti kakaolu bisküvi (kalın) ---Pastanın tamamında kakaolu bisküvi kullanacaksanız 4 paket---
* 133 g lık 2 paket ülker yulaflı bisküvi 

Kreması İçin

* 23 g nişasta
* 45 g un
* 6 yemek kaşığı şeker
* 1 paket vanilya
* 3 su bardağı süt
* 110 g labne peyniri
* 60 g bitter çikolata (çikolata kullanmak istemezseniz 3 yemek kaşığı kakao da kullanılabilir)

* Arzu ederseniz arası için 1-2 adet muz

Süslemek İçin

* 1 poşet sade krem şanti +1 tatlı kaşığı kakao + 1 kahve fincanı süt
* 20 g bitter çikolata+1 yemek kaşığı süt
* 28 g fındıklı sütlü
çikolata+1 yemek kaşığı süt
* 35 g toz antep fıstığı (2-3 yemek kaşığı)
* 1 küçük kutu çakıl taşı draje

Evde Asker Pastası Yapımı

HAZIRLANIŞI


* Öncelikle krema hazırlanır. Bir kapta nişasta, un, şeker ve vanilya karıştırılır. Yavaş yavaş süt ilave edilir. Bir süzgeçten geçirilerek tencereye alınır.


* Orta ateşte sürekli karıştırılarak pişirilir. Altını kapatır kapatmaz labne peyniri ve çikolata eklenerek iyice karıştırılır. Eğer çikolata yerine kakao kullanacaksanız ilk başta nişasta, un karışımına kakaoyu da ilave etmeniz lazım.

* Ilıyana kadar ara ara karıştırılır ki kabuk bağlayıp kıvamı bozulmasın. Krema sıcakken dizmeye başlarsanız çok zor olur, bisküviler kayar şekil tutmaz. O yüzden iyice ılısın krema.

* Şimdi bir sıra bisküvi, bir sıra krema şeklinde dizime geçebiliriz. Bir daha bu pastadan yaparsam hepsini kakaolu kullanırım. Ama ille de iki renk yapacaksam aynı markanın aynı boyutta olan farklı renklerini tercih ederim ki yapımı daha kolay olsun.

* Ben 2 adet ince dilimlenmiş muzu aralara koydum. Sadece 2 sırada muz kullandım. İsterseniz kullanmayabilirsiniz. 3 sıra kakaolu, 3 sıra sade bisküvi ile toplamda 6 kat oldu pastamız.

* Ben kakaolu ile başladım. Baton şeklinde olmasını istediğim için 2 sıra en 5 sıra boy şeklinde ayarladım ilk sırayı.


* Muzun tadından ziyade şöyle güzel bir işlevi oluyor pastalarda; bazı taraflar ne kadar dikkat etseniz de alçak kalıyor, tam düz olmuyor. İşte bu yamukluklar en iyi muz dilimleri ile tolere ediliyor. Pastanın dizimi bittikten sonra neresi alçak ise o tarafa muz dilimleri koyarak rahatça düzeltebilirsiniz.

* Düzeltme işleminden sonra kalan krema ile pastanın her tarafı kaplanır ve buzdolabına kaldırılır. Ben ağzı kapalı pasta kabında yarım saat bekletip öyle aldım buzdolabına bisküviler yumuşak olsun diye. Ama hemen de alınabilir.


Bu kadar da bisküvimiz arttı. Muz yoksa düzeltme işleminde bunlardan da faydalanabilirsiniz.


* Pasta buzdolabında dinlenirken süsleme işlemi için gerekli malzemeler hazırlanır.

* Bitter çikolata, 1 yemek kaşığı süt ile benmari usulü eritilir. Ayrı bir kapta sütlü çikolata da süt ile eritilir ve bir kenarda ara ara karıştırmak sureti ile bekletilir.

* Süt, krem şanti ve kakao da çırpılarak hazırlanır.

* Dolaptan çıkarılan pastanın her tarafı şanti ile kaplanır. Ardından toz fıstık serpilerek zemin oluşturulur.

* İlk sıcaklığı çıkıp ılımış olan çikolatalar istenilen şekilde pastanın üzerine yerleştirilir. En son çakıl drajeler de serpilerek pasta bitirilir.


* Not için kürdan, bayrak için de şiş köfte yapımında kullanılan tahta şişleri kullanabilirsiniz.

* Pastayı bir gece önceden yaptı iseniz krem şantisini kaplayıp dolaba kaldırın. Geri kalan süsleme işlerini servis yapacağınız günde yapabilirsiniz. Eğer vaktiniz varsa bu şekilde daha iyi olur. Çikolatalarda sorun çıkmıyor da drajeler ve fıstık biraz bekledikçe görüntüsü ilk koyduğunuz gibi kalmayabiliyor. Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUMLAR SİTE YÖNETİCİSİ TARAFINDAN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.

AKTİF LİNK İÇEREN YORUMLARINIZ SİLİNECEKTİR.