1 Mart 2015 Pazar

PEKMEZLİ YOĞURT


Canımız atıştırmalık bir şeyler isteyince hazır paketlenmiş gıdalar yerine alternatif şeylere yönelmek daha doğru.

Hiç bir zararlı içeriği olmayan, üstelik çok faydalı olan bu tarifi paylaşmak istedim. 

Özellikle çocuklarınız için hazırlayabilirsiniz. Evde hazırladığımız  atıştırmalıkları ne kadar doğal malzemeler ile hazırlasak da içine genelde şeker koyuyoruz. Bu tarifi onların bir adım önüne geçiren içinde şeker dahi olmaması. 

Doğal ev yoğurdu ve doğal pekmez ile hazırlarsanız içiniz rahat bir şekilde çocuğunuza yedirebilirsiniz. Ceviz yerine fındık, badem de kullanılabilir. 

Damak tadınıza göre değişir ama ben kendim için yaptığım zaman kesinlikle homojen bir şekilde karıştırmıyorum. Aynen resimdeki gibi hazırlayıp hiç karıştırmadan yiyorum. Yerken yoğurdun tadını ayrı, pekmezin tadını ayrı olarak almayı seviyorum. Tamamen birbirine karıştırınca garip bir tadı oluyor bence. 

Ben örnek olarak bir kaç şekil hazırladım. Siz çocuğunuzun ilgi alanına göre şekil çizerseniz daha cazip hale getirmiş olursunuz pekmezli yoğurdu. 

Doğal Atıştırmalıklar

MALZEMELER

* Bir kase yoğurt
* Arzu edilen miktarda pekmez
* 2-3 adet ceviz

Pekmezli Yoğurt

HAZIRLANIŞI

* Önce yoğurt bir elekten geçirilerek pürüzsüz  bir hal alması sağlanır.

* Daha sonra bir çay kaşığına pekmez alınarak istenilen desen çizilir. 


* Üzerine ceviz, fındık gibi kuru yemişler yerleştirilir. 

* Ve karıştırmadan, kaşık kaşık yenir. Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUMLAR SİTE YÖNETİCİSİ TARAFINDAN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.

AKTİF LİNK İÇEREN YORUMLARINIZ SİLİNECEKTİR.