7 Nisan 2015 Salı

PORTAKAL MEVSİMİ GEÇİYOR


Portakalın pazarlardan, marketlerden kalkmasına az bir zaman kaldı. Artık onun yerini erik, çilek, kiraz alacak.

Eğer portakal şekerlemesini,  yaş pasta ve biskotti gibi tatlı yapımında kullanıyorsanız, elinizi çabuk tutmalısınız.

Ben de kış boyu vakit bulamadım bir türlü. Artık mevsimi geçecek diye kolları sıvalayıp girdim mutfağa.

Aslında yapmayışımın bir nedeni de, ince ince kesilen portakal kabuklarını tek tek maşa ile tepsiye dizme zahmetini göze alamamaktı.

Ben de madem üşeniyorum o zaman bütün halde yapar, tariflerde kullanırken keserim düşündüm. Çok da iyi oldu bu şekilde.





Hatta yaparken bir ilham geldi. Üç beş tanesini de kurabiye kalıbı ile kesip şekilli yaptım. Kalıp ile ortasını çıkardıktan sonra dış kısmını da kullanırım, görsel olarak güzel durur diye düşündüm ama baştan söyleyeyim o dış kısım kaynarken çok kolay parçalanıyor. İlk resimde gördüğünüz, az parçalanıp benim yan yana koyduğum kurtarabildiğim 2 parça.

İyice soğuduktan sonra, saklama kabına alırken şekere buladım ki birbirine yapışmasın.

Eğer kıvamını iyi ayarlarsanız yaz boyu buzdolabında, ağzı çok iyi kapalı bir kapta uzun süre saklayabilirsiniz. Tarifin tüm detaylarını öğrenmek için buraya bakabilirsiniz. Şimdiden kolay gelsin.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUMLAR SİTE YÖNETİCİSİ TARAFINDAN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.

AKTİF LİNK İÇEREN YORUMLARINIZ SİLİNECEKTİR.