25 Temmuz 2015 Cumartesi

ICE TEA (ŞEFTALİ AROMALI)


Ice Tea sevdiğim bir içecek türü. Kola vs... türevlerini uzunca bir süredir kullanmıyorum. Bu yüzden hazır içecekler arasında ice tea bana daha masum geliyor. Zaten çay seven biri olarak buzlusu da bana yabancı bir içecek değil. Yemek esnasında ice tea içip hemen ardından sıcak çay içecek kadar çay severim. Tabi hazır almaktansa evde yapmak daha makbul. 

Marketten aldığım zaman mutlaka belli bir marka ve kesinlikle limonlu olanıdır tercihim. Hazırın şeftali aromalısını hiç sevmem mesela.

Ama ev yapımı gerçek şeftalili ice tea, yapay aroma içermediğinden dolayı çok güzel oldu. Demek ki hazır olanındaki yapay aroma bana itici gelmiş.

Bazı siteleri araştırdım ama hiç biri de bana uymadı tariflerin. Tamam buzlu çay hazırlıyorsunuz da o kadar aşırı çay katmanın ne gereği var. Bir çay sever olarak ben abartılı buldum. Hele artan çayı ice tea olarak değerlendirmek yöntemini hiç tutmadım. İsrafın önüne geçmek için en güzeli içeceğimiz kadar çay demleyip hepsini bitirmek. Ice tea' yi de taze çay ile hazırlamak.

Bir kaç denemenin ardından kendi damak tadıma uygun bir ice tea geliştirmiş oldum. Sırada limonlu olanı var. Onu da deneyip geliştirince yayınlayacağım inşallah.






Ice Tea Tarifi

MALZEMELER


* 2 adet şeftali (çok büyük olmasın)

* 2 adet nektarin
* 1 lt. su
* 4 yemek kaşığı şeker (kendi damak tadınıza göre değişiklik yapabilirsiniz)

* 200 g su
* 1 çay kaşığı siyah çay
* 1 çay kaşığı bergamot aromalı çay
* 2 adet küp şeker

* 1 şişe maden suyu

Evde Ice Tea Nasıl Yapılır

HAZIRLANIŞI


* Öncelikle şeftaliler küp küp doğranır ve bir tencereye alınır. Eğer bu şeftalileri sonra bir şekilde değerlendiririm diyorsanız kabuklarını soyun. Eğer aromasını elde ettikten sonra atacaksanız soymaya gerek yok.


* Üzerine bir litre suyu koyup kaynatın. 20 dk. çok kısık ateşte kaynatın ve sonra tel bir süzgeç ile süzün. Bu aşamada kesinlikle şeftali tanelerini ezmeyin. Yoksa buzlu çayınız bulanık olur. (Haşlanmış meyveleri ister değerlendirin ister atın) Ve şekeri ilave edin. Ve bir kavanoz veya sürahiye alıp buzdolabında soğutun.

* 200 g kaynamış suyu demliğinize alın ve üzerine çayları ilave edip normal çay demler gibi demleyin. Demlenme süresi 15 dk. yı geçmesin (Ben 12 dk. da süzüyorum) Bu sürenin akabinde hemen bir bardağa çay süzgeci ile süzün. Ve kesme şekerleri içine atıp karıştırın. Ve ağzını kapatıp buzdolabında soğutun.

* Soğumuş olan çayı ve şeftali suyunu karıştırın. Servis esnasında da maden suyunu ilave edip afiyetle için. İsterseniz servis sırasında buz da kullanabilirsiniz. Hazırladığınız içeceği buzdolabında muhafaza edin ve bir iki gün içinde tüketin.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUMLAR SİTE YÖNETİCİSİ TARAFINDAN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.

AKTİF LİNK İÇEREN YORUMLARINIZ SİLİNECEKTİR.