16 Temmuz 2018 Pazartesi

FIRINDA KABAK KIZARTMASI


Mevsimi geçmeden kabakla hazırlanan pratik bir tarifim var onu yazmak istedim, kendisi iki üç yıldır bekliyor defterde. 

Hem kahvaltı sofrası için hem de diğer öğünlerde sıkça yaparım ben kabağı bu şekilde. 

Mutlaka çıtır taze kabak tercih edin. Dışı ve çekirdekleri yumuşamış olursa lezzetli olmayacaktır yemeğiniz. 

Daha da hafif buharda pişen bir kabak tarifi arıyorsanız zeytinyağlı kabak yazımı da okuyabilirsiniz. 



Fırında Kolay Kabak 

MALZEMELER

* Fırın tepsinizi dolduracak kadar kabak (kabağın boyuna göre ben bazen 2-3 veya 4 adet kullanıyorum. 

* Tuz, toz kırmızı biber, kimyon

* 3-5 kaşık sıvı yağ

HAZIRLANIŞI

* Kabaklar dışı tırtıklı olacak şekilde soyulur yıkanır ve dilimlenir. Dilimler çok kalın olursa pişmez, ince olursa yanar. 7-8 mm kalınlık ideal.

* Dilimlenen kabaklar geniş bir kaba alınır. Üzerine tuz, toz biber ve kimyon ekleyerek el ile harmanlanır. 

* Fırın tepsisine pişirme kağıdı serilir. Üzerine sıvı yağ gezdirilip yayılır ve kabaklar dizilir. 



* Arzu edenler kabakların aralarına yeşil biber de koyabilir. 

* 240-250 derece fırında yaklaşık 25 dakika pişirilir. 

* Her iki tarafı yağ ile temas edip eşit kızarsın diye 15 dk kadar sonra kabak dilimlerini bir maşa ile ters çeviriyorum. 

* Servis ederken üzerine, rendelenip az yağ ve tuz ile pişirdiğiniz domates sosu ve yoğurt da koyabilirsiniz çok yakışıyor. Afiyet olsun. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUMLAR SİTE YÖNETİCİSİ TARAFINDAN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.

AKTİF LİNK İÇEREN YORUMLARINIZ SİLİNECEKTİR.