20 Temmuz 2013 Cumartesi

KAYISI SUYU KONSERVESİ


Evdeki fazla kayısıları değerlendirmenin bir yolu da meyve suyu hazırlamak. Eğer çok yapıp hemen tüketilmeyecekse mutlaka konserve yapmak gerekiyor.

Bu şekilde hazırlanırsa, ağzı açılmamak şartıyla uzun süre oda sıcaklığında muhafaza edilebilir. 



MALZEMELER

* 700 gr. kayısı ( çekirdeklerini ayıkladıktan sonraki ağırlık )
* 3 kg. su
* 1.5 çay bardağı toz şeker ( şekerli sevenler 2 çay bardağı da katabilir )
* Bir iki parça limon tuzu

HAZIRLANIŞI

* Ayıklanmış kayısılar bir tencereye alınır. Üzerine su ve şeker ilave edilir. 

* 15-20 dk. kaynatılır. Kenarında oluşan köpükler kevgir ile alınır.

* İndirmeye yakın limon tuzu eklenir. 

* Sıcakken konserve kavanozlarına alınır ve ağzı yeni bir kapak ile sıkıca örtülür. Soğuyunca kapağın tutup tutmadığı kontrol edilir. 

* Resimdeki gibi 3 kavanoz oldu.


* Kavanozlara posadan ayırarak da doldurmak mümkün. Ama bu zahmetli olur. 

* Ben posa ile doldurdum. Ağzını açtıktan sonra ise tel bir elekten iyice ezerek süzdüm. Ve tekrar kavanoza alıp dolapta soğuttum.

* Resimde de görüldüğü gibi posasını çıkarınca bile kavanoz neredeyse tamamen doldu. Aslında posa da elekten geçiyor. Atılan kısmı ise sadece ince kabuk kısmı. 


* İçmeden önce ise kavanozu çalkalamak gerekiyor. 

* Tadı ve aroması ise kesinlikle hazır kayısı sularından daha iyi. 

1 yorum:

  1. Ben geçen sene erikten yaptım böyle ,çocuklar istedikçe açtım verdim.
    kayısıda eminim çok güzeldir.
    Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil

YORUMLAR SİTE YÖNETİCİSİ TARAFINDAN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.

AKTİF LİNK İÇEREN YORUMLARINIZ SİLİNECEKTİR.