16 Mart 2013 Cumartesi

FİNCAN ÖLÇÜLERİ

Mutfakta ölçü için en çok kullandığımız malzemelerden biri de kahve fincanları. Yalnız onlar da boy boy olduğu için mutfak kimyasındaki tariflerde kullandığım fincanların resmini çekip yayınlamak istedim.

Çay fincanını da ekleyecektim ama su bardağı ile aynı olduğu için ( 200 ml. ) gerek duymadım. Bu fincanlar klasik kahve fincanı ( 80 ml. ) Neredeyse küçük boy çay bardağı ile aynı. Arada çok az bir fark var.



1 kahve fincanı su = 80 g
1 kahve fincanı un = 45 g
1 kahve fincanı şeker (silme)  = 75 g
1 kahve fincanı irmik = 65 g






6 yorum:

  1. Dün geceden bu yana klasik Türk Kahvesi fincaniyla 20 fincan Türk Kahvesi içtim. Kaç ml/mg kahve içmiş oldum?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önce kahve sıvısının öz kütlesini bul gerisi "kütle=özkütle x hacim" formülüyle çorap söküğü gibi gelir. Birimleri karıştırma yrter ki.

      Sil
    2. bir kahve fincanı kaç mililitre acill

      Sil
    3. Sorunuzu yeni gördüm, bir kahve fincanı 80 ml. sıvı alır. Kahve fincanları da farklı ölçülerde oluyor. Benim bahsettiğim fincan yukarı resimde gördüğünüz klasik türk fincanı.

      Sil
  2. Klasik Türk Kahvesi fincaniyla 20 fincan Türk Kahvesi ictim. Kac ml kahve içmiş oluyorum?

    YanıtlaSil

YORUMLAR SİTE YÖNETİCİSİ TARAFINDAN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...