6 Ağustos 2014 Çarşamba

NANELİ LİMONATA


Sıcak yaz günlerinde insanı ferahlatan içeceklerin başında geliyor limonata. Mümkünse ev yapımı olacak ve aşırı şeker içermeyecek tabi. İçerisinde aşırı şeker olan, boya ve katkı maddesi çok olan içecekler insanı ferahlatmaktan uzak bence.



Geçtiğimiz günlerde sofraya içecek olarak limonata ve ev yapımı vişne suyunu koymuştum. Kalabalık bir sofraydı ve ev yapımı olanlar bitince bir de hazır meyve suyu koydum peşinden. Daha ilk yudumda, doğal olmaktan ne derece uzak hissediyor insan. Eğer hazır alınacaksa mümkün mertebe ilave katkı içermeyenler tercih edilmeli. 

Daha önce ev yapımı limonata tarifini yazmıştım. Değişik tatların ve aromaların peşinde iseniz naneli limonata da bir alternatif. 

Herkesin damak tadına uygun olmayabiliyor. "Naneli limonata güzel olmuş" deyip bardak bardak içen de oldu. " En güzeli sade limonata, içine değişik aromaya gerek yok" diyen de.

Sade limonatada olduğu gibi bunda da ilk denemede tarif çıkmadı ortaya. Önce çuvalladığım bir limonata yaptım. Şöyle ki:

Nane yapraklarını şekerle ovdum (ki bu yöntemi ileride tekrar deneyeceğim) ardından üzerine sıcak su döktüm. (asıl facia buydu)

Tabi limon kabukları ve nane, sıcak su ile birleşirse ne olur? Tabi ki nane limon. Hani hastalanınca, mide ağrısı, bulantısı gibi bilumum hastalığa iyi geldiği için annelerimiz tarafında bize içirilen doğal ilaç. Çoğu zaman kokusu bile bana ağır gelen, mecburen sıcak sıcak içmek durumunda kaldığımız mübarek bir karışım. 

İşte sıcak su ile naneyi ve limon kabuklarını karıştırıp kokusuna bakınca "Eyvah" dedim. "Bu nane limon oldu" Moralim bozuldu ama belki soğuyunca tadı değişir gibi tuaf bir umutla attım buzdolabına. Akşam yemekte yarım bardağını zor içtim. Çok şükür evde sadece bir kişinin damak tadına uygun düşmesi sonucu dökülmekten kurtuldu garibim. Nasıl sevindim mutfağa girip de o sürahiyi boş görünce, israf olmadı diye. 

Ama bir daha o sıcak suyu nane yaprağına değdirir miyim. Dedim bana sadece nanenin ferahlatıcı aroması lazım. O zaman ilk şartımız bu oldu. "Nane yapraklarına sıcak suyu değdirme" 


Bir de nane yapraklarını şekerle ovma işlemini atladım. Hatta bıçakla bile kıymadım elimle böldüm. Ama bu tamamen ilk denemem sonucu ortaya çıkan o tattan dolayı yaşadığım korkudan. Sanırım bu işlem nane limon tadını verecek bir uygulama değil. İleride bunu da deneyip göreceğim inşallah. 


Naneli Limonata

MALZEMELER

* 500 g. sıcak su
* 2 adet limon kabuğu (limonlar büyük olmasın)
* 1-2 dal taze nane
* 4 yemek kaşığı şeker (şekerli seviyorsanız 5 kaşık)
* 250 g. soğuk su
* 100 veya 200 g. doğal maden suyu (arzuya bağlı)

Naneli Limonata Nasıl Yapılır

HAZIRLANIŞI

* Öncelikle iyice yıkanmış limonun kabukları rendenin küçük tarafı ile rendelenir. Üzerine sıcak su koyulur.


* Ayrı bir kaseye nane yaprakları ve dalları el ile bölünerek koyulur. Üzerine toz şeker ve soğuk su eklenir ve karıştırılır. 

* Bu şekilde iki karışım da 40-45 dk. bekletilir. Bu arada limonlu karışım da soğur. 

* Daha sonra her iki karışım da bir sürahiye süzülür. Üzerine limonların suyu sıkılır. Arzu edilirse maden suyu eklenir ve buzdolabında soğutulur. 

* Servis sırasında sürahinin içine taze nane yaprağı atılır. 

* Çok hafif nane aromalı bir içecek oldu. Ama kesinlikle nane limon tadı gelmedi bu sefer :) Afiyet olsun.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUMLAR SİTE YÖNETİCİSİ TARAFINDAN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.

AKTİF LİNK İÇEREN YORUMLARINIZ SİLİNECEKTİR.