15 Kasım 2014 Cumartesi

EV BİSKÜVİSİ


Evet, yine aylardan kasım ve mevsimlerden sonbahar. Coşkulu sonbahar... Güzel sonbahar...Her mevsim ayrı güzeldir ama güz de bambaşkadır.

Sonbaharda mutfak da farklıdır. Dışarının soğuk olduğu bir gün fırın başında kurabiye pişirmek bir keyiftir mesela. Odaya yayılan tarçın ve vanilya kokusu...kurabiyenin yanında sıcacık çay...elinizde derginiz...


Evde bisküvi yapılır mı sorusunun cevabına bizzat deneyerek ulaşmak istedim. Epeyden aklımda olan bir şeydi.




Baştan söyleyeyim hazır alınan pötibör bisküvi gibi olmuyor. Kurabiyenin daha ince şekli olarak düşünebilirsiniz.

Ben tereyağ ile yaptım. Haliyle tereyağın ağırlığı oluyor. Aynı tarif margarin ile daha hafif olacaktır ama sağlıklı bir yağ değil maalesef.

Tereyağ kullanacaksanız mutlaka kokusundan tadından emin olduğunuz bir yağ kullanın. Ben tarçın koymadım ama seviyorsanız az miktar ilave edebilirsiniz.

Ev Bisküvisi

MALZEMELER


* 100 g tereyağ

* 1 kahve fincanı toz şeker
* 1 adet yumurta
* Bir fiske tuz
* 1 paket vanilya
* 1 çay kaşığı kabartma tozu
* 260 g un

Evde Bisküvi Nasıl Yapılır

HAZIRLANIŞI


* Oda sıcaklığındaki tereyağ bir kaba alınır. Üzerine şeker, tuz, vanilya ve yumurta ilave edilerek el ile toz şeker eriyene kadar ezerek karıştırılır.




* Daha sonra un ve kabartma tozu eklenir (Unu yavaş yavaş ilave edin) Ve kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edilir.


* Hafif unlu bir tezgahta hamur 3-4 mm. inceliğinde açılır. İsterseniz kolaylık olsun diye hamurun hepsini değil de yarısını açabilirsiniz.


* İstediğiniz kalıp ile kesilir.


* Kalıpları hafifçe una bularsanız daha kolay olur. Kalıp olarak ben 8 cm çapında bir su bardağı ve 8x8 cm. kare kahvaltılık kullandım.


* Tepsiye alırken kolaylık olsun, dağılmasın diye bir spatula kullanabilirsiniz.

* Tepsiye dizdikten sonra ucu sıvı yağa batırılmış bir çatal ile şekil verilir. Arzu ederseniz üzerine toz şeker serpebilirsiniz.


* Önceden ısıtılmış 150 derece fırında yaklaşık olarak 20-25 dk. pişirilir. Ben fırının üst rafında pişirdim.

* Hamur ince olduğu için çabuk yanabilir, dikkatli olmak lazım. Erken kızaranları almak için fırının yanından ayrılmamakta fayda var.

* Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUMLAR SİTE YÖNETİCİSİ TARAFINDAN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.

AKTİF LİNK İÇEREN YORUMLARINIZ SİLİNECEKTİR.