31 Ağustos 2015 Pazartesi

KİRAZ KURUSU


Kiraz kurutmak nereden çıktı derseniz şöyle ki;

Taktir edersiniz ki kirazı vişne gibi geniş bir yelpazede kullanamıyoruz. Vişnenin kullanım alanı çok olduğu için eve onlarca kilo vişne gelse, ben bunu ne yapsam da değerlendirsem acaba kaygısı hiç yaşanmıyor.

Vişne ile ne yapılmaz ki :)

Reçel yapkurabiye yapvişne suyu yapkonsantre içecek yap, dondurma yap, onlarca çeşit tatlı yap, pestil yap, pasta yap, konserve yap... Hiç mi bir şey yapmaya vaktin yok? O zaman at dondurucuya sonra kullan...

Ama kiraz öyle değil. Bir yakınımız bir sepet kiraz göndermişti geçmiş günlerin birinde. Yiyerek de bitecek gibi değildi. O zaman geldi aklıma kirazı kurutmak.

Aslında çay yanına atıştırmalık olarak kuru meyve kadar sağlıklı bir şey olamaz. Hem yapay şeker içermiyor hem de katkı maddesi vs yok içinde.


Ama kuru meyvelerde aklıma takılan nokta hep şu olmuştur;

Malum kuru meyveyi yıkamadan yemek hem pratik hem tadı daha güzel oluyor o zaman. Ama açık yerde kuruduğu zaman ne kadar dikkat de edilse toz kıl vs gibi kaçınılmaz şeyler olabiliyor. Zamanında üzerine ince bez koyarak bile kurutmuşluğum var ama istediğim gibi olmuyordu maalesef.

Peki çözüm?



Tabii ki fırında kurutmak :)

Evet alan dar ama kurutacak malzeme aşırı çok olmadıkça tercih edilesi bir yöntem. Şu ana kadar pestil ve kiraz ile denemeler yaptım sonuç gayet güzeldi.

Benim kullandığım kiraz suyu az olan napolyon kirazlardan. Daha sulu bir kiraz kullanacaksanız sürede farklar olabileceğini nazara almalısınız.

Doğal Kiraz Kurusu

MALZEMELER


* 1 kg 100 g kadar napolyon kiraz

* Pişirme kağıdı

Evde Kiraz Nasıl Kurutulur

* Öncelikle meyvelerin sapları ayıklayıp bol su ile yıkanır.


* Kirazlar ikiye bölünür ve çekirdekleri çıkarılır. Kağıt havlu serilmiş bir kaba koyulur ki fazla suları çekilsin.

* Çekirdekleri çıkarma işlemi bitince, pişirme kağıdı serilmiş büyük boy fırın tepsisine tek sıra halinde dizilir.


* Önceden 100 derecede ısıtılmış fırına koyulur ve hemen derece daha da düşürülür.

* Bu derece işini açmam lazım biraz. Şöyle ki;

* Benim fırınımda en düşük derece 100. Ama bir de derece düğmesini çevirirken daha 100 dereceye gelmeden bir nokta var. Ben kafamdan herhalde 50 derece diye düşünmüştüm. Ama bu tarifi yazmadan önce multimetre ile derece tesbiti yaptık. Isınmaya başladığında 60 larda olan değer 90 lara kadar çıkıyor. Yani ortalaması 70-75 derece diyebiliriz.

* Farklı fırınlardan kaynaklanabilecek derece değişikliklerini nazara almanız ve süreyi ona göre ayarlamanız gerekebilir. Ben fikir olması açısından detaylandırarak yazdım 75 derecede toplam 6.5 saat olarak.

* İlk etapta 3.5 saat beklettim. 17 sonra tekrar yaktım fırını ve 3 saat daha durdu. Yani toplamda 6.5 saatte kirazlar istediğim kıvamda kurudular.


* Burada ara vermek şart değil ama ben bu şekilde yapıyorum. O anki işime, yatma kalkma saatlerime göre zamanı ayarlıyorum.

* İyice soğuduktan sonra ağzı sıkı kapalı bir cam kavanoza alıp buzdolabında muhafaza etmeniz gerekiyor. Çay yanlarında atıştırmalık olarak veya meyveli biskotti ya da kurabiye yapımında içinize sinerek kullanabileceğiniz tozsuz, katkısız kuru meyveniz hazır.

* Diğer meyveler ile denemelerim olumlu sonuçlanırsa Mutfak Kimyasında yerlerini alacaklardır.

* Yayınlanacak güzel tarifler birikti ama yaz aylarının yoğun iş temposu ve üstüne bilgisayarda meydana gelen ve hala tam düzelmemiş olan arıza nedeni ile şu an tarifler beklemede. Tam da yaza uygun tarifler vardı elimde ama insanın elinin yetiştiği yer sınırlı olunca mecbur bekleme moduna girdi blog.

* Yeni tariflerde görüşmek üzere...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUMLAR SİTE YÖNETİCİSİ TARAFINDAN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.

AKTİF LİNK İÇEREN YORUMLARINIZ SİLİNECEKTİR.