21 Haziran 2013 Cuma

GÜL REÇELİ 2


Daha önce burada gül reçeli tarifini yazmıştım. Burada yazacağım tarifin malzemeleri tamamen aynı. Fark,  reçeli yapma yönteminde.

Gül reçeli nedense şekerlenmeye çok meyilli. Sebebini bir türlü çözemedim ama özellikle buzdolabında çok çabuk şekerleniyor. Aşağıda yazacağım tarifi  "reçeli bu şekilde yapınca şekerlenmiyor"  diye duyduğum için denedim fakat diğer yönteme göre çok da fark yok gibi geldi bana. 

Ben bu yöntemi bir defa kullandım. Şu an gül reçeli yapma niyetiyle bu satırları okuyorsanız size burayı tıklayıp oradaki yöntemle reçeli yapmanızı tavsiye ederim.

Bu reçeli yapalı 15 gün oldu. Sıcakken kavanoza koyup ağzını sıkıca kapatmıştım. Ve normal mutfak dolabında duruyor ve şekerlenme yok. Ama kahvaltılığa aldığımız reçelde hafif şekerlenme oldu. Yendi bitti ama demek ki kahvaltılığa alınan reçeli buzdolabına koymamak ve çabuk tüketmek gerekiyor. 

Şekerlenmeye kesin ve net bir çözüm ise an itibariyle bulamadım. Aynı tarifle yaptığım reçeller bazen şekerleniyor bazen şekerlenmiyor. Ben uyarımı yapayım da tarifi denemek isteyenler için bu sonuç süpriz olmasın. 

(Mutfak Kimyasının Temmuz 2014 tarihli Notu: Bu sene yaptığım gül reçeli buzdolabında durduğu halde şekerlenmedi. Ama kıvamı buradaki tarife  göre biraz cıvıktı. Sanırım bu şekerlenme işi gül reçelinde kıvam ile alakalı. En azından şimdiye kadarki tecrübemde elde edebildiğim bilgi bu şekilde. Farklı bir tecrübem olursa buraya eklerim)


Has Gül Reçeli

MALZEMELER

* 6 su bardağı ayıklanmış has gül yaprağı 110 g (bardağa doldururken çok değil hafif bastırılacak)

* 8 su bardağı toz şeker

* 8 su bardağı su

* Bir buçuk çay kaşığı limon tuzu

Gül Reçeli Nasıl Yapılır

* Gül yapraklarını ayıklayıp yıkıyoruz. Ayıklama işleminin tüm detayları için buraya bakabilirsiniz. 

* Daha önceki gül reçeli yapımında yapraklar şekerin bir kısmı ile yoğruluyor ve buzdolabında bekletiliyordu. Bu reçelde ise bu işlemi yapmıyoruz. Gül yaprakları bu tarifte bütün olarak kalıyor.

* Bir tencerede su ve şekeri kaynatıyoruz. Kaynayınca içine gül yapraklarını atıp 20 dk. kaynatıyoruz. 

* Bu esnada reçelin rengi yeşil oluyor. İçinde limon tuzu olmadığı için bu durum normal. Gül reçeline ve şerbetine rengini veren limon tuzu. Bu esnada resmini çekemedim malesef acele işim vardı. Daha sonra yeşil renk boz bir hal alıyor. 

* 20 dk. sonra altını kapatıyoruz ve bir gün boyunca oda sıcaklığında bekliyor. 

* Ertesi gün tekrar altını yakıp harlı ateşte kıvamını alana kadar kaynatıyoruz. Bu reçel 35 dk. da tam istediğim kıvama gelmişti ama bu reçelin malzeme ölçüsü aynı olmasına rağmen toplamda 50-55 dk. da kıvam aldı. Yani ilk gün 20 dk. ertesi gün ise 30-35 dk. kaynadı bu reçel. 

* Bunun sebebi ise şu olabilir. 35 dk. da kıvam alan reçeli tüm süre boyunca harlı ateşte kaynatmıştım. Bu reçelde de aynı şekilde yapacaktım fakat ilk 20 dk. kaynama işini,  kaynayan reçelin başında duramadığımdan  dolayı kısık ateşte kaynattım. 

* Reçel kıvam alınca içine limon tuzunu atıyoruz ve bir taşım daha kaynatıp altını kapatıyoruz. Aşağıdaki resimde de görüldüğü gibi reçel en son rengini limon tuzunu atınca alıyor. Daha önce insanın canı bile çekmiyor renginden dolayı. 


* Eğer reçelimizi daha uzun süre muhafaza etmek istiyorsak sıcakken ağzını yeni bir kapak ile sıkıca kapatıp o şekilde muhafaza etmemiz gerekiyor. Yukarıda da dediğim gibi buzdolabında değil normal oda ısısında muhafaza etmek gerekiyor. 


  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUMLAR SİTE YÖNETİCİSİ TARAFINDAN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.

AKTİF LİNK İÇEREN YORUMLARINIZ SİLİNECEKTİR.