7 Eylül 2012 Cuma

VİŞNELİ KURABİYE


Bu tarifi, hünerli bayanlar sitesinde görüp yapmıştım yıllar önce.  İyi ki de görmüşüm ve yapmışım. Ben tarifte ufak değişiklikler yaptım damak tadıma göre.

Bu kurabiye acaip bir kurabiye. Daha  hamuru yoğururken kahve, vişne ve çikolata kokusu yayılmaya başlıyor. Kurabiyeyi yerken   " daha önce yediklerim kurabiye ise bu başka birşey "   diyorsunuz : ) 

Malum vişne zamanı çok çabuk geçiyor ve bu kurabiyeyi vişneler taze iken yapmak zorundasınız. Kurusuyla olmuyor. Vişne zamanı ben çok yapamıyordum yani tadımlık oluyordu her seferinde. Bir de bakmışım vişne kalmamış piyasada. Bu yüzden bu sene vişnelerin çekirdeklerini ayıkladım, bir süzgeç üzerinde fazla sularını çekmesini sağladım. Sonra her poşete 1 su bardağı vişne olacak şekilde ölçüp buzluğa attım.


Sonuç gayet başarılı oldu. Hatta donmuş vişneyle yapılan kurabiye renk olarak daha pembe oldu sanki. Hem de direk buzluktan çıkarıp (buz gibi) hamura ilave edildiği için şekil verirken baya kolay oldu diğerine göre. Bu sene bu kurabiyeye doydum : )  

Dolaptaki vişneler bitmeden yapıp blogda da yayınlamak istedim.





Vişneli Kurabiye (25 adet)

MALZEMELER


* 125 gr. tereyağ  ( Kalitesinden emin olduğunuz pastörize tereyağ kullanmanızı tavsiye ederim )

* 1 su bardağı toz şeker
* 1 adet yumurta
* Yarım çay kaşığı tuz
* 1 çay kaşığı nescafe gold ( Kesinlikle gold olmalı, klasik ile olmuyor )
* 1 çay bardağı damla çikolata
* 1 su bardağı donmuş (çekirdekleri ayıklanmış ve fazla suyu süzgeçte bekletilerek alınmış)  vişne  
* 1 paket vanilya
* 1 çay kaşığı kabartma tozu
* 2 su bardağından bir parmak eksik un (210g)


Vişneli Kurabiye Yapımı

HAZIRLANIŞI


* Tereyağ çok hafif ateşte eritilir. Ilıyınca şeker ve vanilya ilave edilerek mikserle yaklaşık 5 dk .çırpılır.


* Geniş bir kaba alınan tereyağlı karışıma yumurta, tuz, çikolata, un ve kabartma tozu ilave edilerek yoğurulur.



* Yoğurma işleminin sonuna doğru kahve ilave edilir. ( Baştan koymamamın sebebi; ılık olan tereyağlı karışımda erimesini önlemek. )

* Yoğurma işlemi bitince fazla suyu alınmış vişneler ilave edilir ve kısa bir süre daha yoğrulur. ( Bu arada hamurun kıvamı biraz bozulur ama telaşa gerek yok sakın un ilave etmeyin )

* Yağlı kağıt serilmiş tepsiye şekil vererek dizin. Hepsi aynı şekilde olmuyor hamurun kıvamından dolayı ama sorun değil. Bir kaşıktan yardım da alabilirsiniz tepsiye dizerken.


* Daha önce ısıtılmış 150 derece fırında pişirilir. Kurabiyenin kıvamını nasıl seviyorsanız ona göre pişirme ısısını ve süresini ayarlayabilirsiniz. Daha uzun süre fırında tutarsanız sert, daha kısa tutarsanız yumuşak kurabiyeler elde edersiniz. Ben eskiden 170 derecede de yapıyordum ama 150 derecede daha kıtır daha güzel oluyormuş.

* Altının daha çabuk piştiğini göz önüne alarak raf seviyesini ayarlayın. Ben en üst rafta pişiriyorum.


* Kurabiyeleri sıcakken tepsiden almayın. Biraz soğuyup sertleşmesini bekleyin. Aksi taktirde dağılabilir.

* Arzu ederseniz iri çekilmiş fındık da kullanabilirsiniz bu kurabiyede.


* Türk kahvesinin yanına çok güzel yakışıyor. Afiyet olsun


2019 TARİHLİ NOT:  Aynı tarifi yıllardır yaparım ama hep aynı ölçü ve malzemeyi kullandığım halde her seferinde aynı kıvamı tutturamıyordum. Bu sene biraz kafa yordum ve bu kurabiye ile beraber pişmek gerektiği kanaatine vardım. Malzemelerde yaptığım tek değişiklik kabartma tozunu 1 çay kaşığına indirmek oldu fazla yayılmasını önlemek adına. 

Vişneleri donmuş olarak kullanmanızı tavsiye ederim. Netice daha iyi oluyor.   

Bu ölçü büyük boy fırın tepsisi için ideal. En az 33 cm e 38 cm veya daha büyük olmalı.

Vişnelerin suyunu hamura salmaması için una bulamak yöntemini denedim ama faydası yok. Direk katınız hamura.

Kurabiye ile pişme mevzusu da şu şekilde. Önce 150 derecede ısınmış fırının en üst rafına koydum. 15 dk. sonra tepsiyi sağ sol çevirdim. Bi 5 dk.geçince altını kapatıp sadece üst ayarda pişirmeye devam ettim. 5 dk.sonra tepsiyi bir daha çevirdim. 5 dk.sonra altını kontrol edip tekrar yaktım. Altına bakarken dağılma ihtimali yüksek geniş bir maşa kullanırsanız iyi olur. Gerekirse bir raf aşağı indirdim. 30-35 dk.sonra pişenleri alıp ızgara tel üzerinde soğumaya bıraktım. Toplam 40-45 dk.da tüm kurabiyeler pişti. 

Bundan böyle bu şekilde pişireceğim. Yapacaklara da kolay gelsin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUMLAR SİTE YÖNETİCİSİ TARAFINDAN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.

AKTİF LİNK İÇEREN YORUMLARINIZ SİLİNECEKTİR.