10 Eylül 2012 Pazartesi

FIRINDA PRATİK KÖFTE PATATES


Eğer yemek yapmak için zamanınız azsa, hem pratik hem de lezzetli bir yemek yapmak istiyorsanız bu tarif güzel bir seçenek olabilir.

Yanına bir çorba bir de salata yapıp akşam yemeğinde de yiyebilirsiniz,  zeytin, reçel ve çay ile sabah kahvaltısında da. Ama kullandığınız kıymaya lütfen dikkat edin. Eğer kıymanız yağsız olursa köfteler kuru ve lezzetsiz olur. O yüzden kıymanın biraz yağlı olması bu tarifte lezzeti yakalamanın ilk şartı diyebiliriz.  



MALZEMELER

* 350 - 400 gr. dana kıyma
* 1 adet orta boy soğan
* 1 adet yumurta
* Bir tutam maydanoz
* Tuz
* Damak tadınıza göre karabiber, kimyon, pul biber
* 2 adet patates
* 6-7 tane tatlı köy biberi
* Çok az sıvı yağ

HAZIRLANIŞI

* Soğan dörde bölünüp robota atılır. Maydanoz da ilave edilir beraber parçalanır. 

* Kıyma, yumurta, tuz ve baharatlar da eklenir. Tüm malzeme robot ile karıştırılır. 

* Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine köfteler hazırlanıp dizilir. Patateslerde yaklaşık 1 cm. kalınlığında halka halka kesilir ve geniş bir tabağa alınır. Tuz karabiber ve az kimyon serpilerek her tarafına bulanması sağlanır. Daha sonra onlarda tepsiye dizilir. Ben kıyma yağlı olduğu için köftelerin altına yağ sürmedim ( zaten pişerken kıymanın kendi yağı çıkıyor ) ama patatesleri tepsiye koymadan önce altlarını sıvı yağ ile yağladım.  

* En son aralara ayıklanmış köy biberleri dizilir. İster ikiye bölün ister bütün koyun ama bence bütün daha şık durur. Ben bölmüştüm ama bir dahakine bütün koymayı düşünüyorum. Zaten köy biberleri çok uzun olmuyor. 


* Önceden ısıtılmış sıcak fırında yaklaşık 200- 250 derecede pişirilir. Yanında domates dilimi ile sıcak olarak servis yapılır


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUMLAR SİTE YÖNETİCİSİ TARAFINDAN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.

AKTİF LİNK İÇEREN YORUMLARINIZ SİLİNECEKTİR.