31 Aralık 2014 Çarşamba

KAMERA ARKASI 2

Daha önce  Kamera Arkası 1 başlığı ile bir post paylaşmıştım. Bugün sıra ikincisinde. Bakalım yemek sitelerinde güzel güzel  arz-ı endam eden pastaların böreklerin kamera arkası görüntülerinde neler varmış.

Mutfağa girmeye cesaretiniz yoksa Kamera Arkası 1 yazısınına da göz atmalısınız. Hatasız olacağım diye bir olay yok mutfakta. Tamam tecrübeniz yaptıkça artacaktır ama hata oranı sıfırlanmaz.

>> Mesela tüm püf noktalarını kaydedip tam kıvamında portakal şekerlemesi hazırlayıp yayınlayan da benim.

Daha sonra aynı tarifi, oranı büyütüp deneyince aşağıdaki gibi bir sonuçla karşılaşan da benim.





(Buradaki tarifte 130 g kabuk kullanmıştım. Az az yapmak yerine 1000 g kabuğu biriktirip yapmaya kalkışınca --ki şeker ve su oranını aynı oranda artırmama rağmen-- kaynatma süresinin değişeceğini hesaba katamayan ben, saatlerce kaynatmanın neticesinde hiç arzu etmediğim bir kıvamı olan resimdeki portakal şekerlemesi ile karşılaşmış oldum.

Yukarıda linkini verdiğim tarifteki ölçülere uyarak yaptığım şekerlemeler hızlı bir şekilde biterken, kendileri bir senedir buzdolabında bekliyor. Yeniden portakal mevsimi geldi bile. Bir daha kabuğu bu kadar biriktirip yaparsam iki olsun. 130 g dan yapacağım artık. Ben yaptım bir hata siz yapmayın.


>> Burada vişne reçeli tarifi yazmıştım yazdan ve orada bahsettiğim üzere havalı havalı kaynattım ama küçük bir tencere kullandığım için son anda taşmasının önüne geçemedim. Reçel taştı ocak battı yani. Ekstra iş çıkmaması için büyük tencere kullanmak gerekiyor. Yine bu kadarla ucuz kurtardım sayılır :)


>> Şu üzümlü keki yaparken üzümlerin batmaması için ne yapmalı muhabbetini küçüklüğümüzden beri duyarız ama bunun için en çok önerilen una bulama yönteminin de pek işe yaradığını söyleyemeyiz.

Ben de dedim ki  "madem bu üzümler ne yaparsak yapalım dibe doğru inmeye pek meyilli. Ben de en üste koyarım. Onlar da pişerken bir miktar iner ve ortada dururlar"  :)  :)  :) 

 Üzümler yaptı yine yapacağını ve bu sefer de hiç batmadan üstte kaldılar :) 



Üstelik en üstte kaldıkları için bir miktar da yandılar. Unlu ve yanık üzüm, acayip bir görüntü ve hava kattı keke :)

>> Bazen bir tarifi tüm detayları ile not alır ve fotoğraflarını çekeriz. Sonra ufak bir sorun çıkar. Ve o kadar emeğe rağmen siteye koymayız.

Aşağıda zargana buğlama ve domates soslu kabak tarifleri var ama tam istediğim sonucu elde edemeyince nasipleri sadece Kamera Arkasında yer almak oldu. İleride tatmin edici tarifi yakalarsam blogda yerlerini alacaklar inşallah yeni halleri ile.




>> Evde çok miktarda bulunan üzümler ziyan olmasın diye üzüm suyu yapayım dedim. Nasıl yaptıysam artık hem üzümler hem de zaman ve enerji ziyan olmuş oldu.


>> Güzelce kabaran pofidik poğaça, fırından çıkınca yüzümüzü güldürür. Aşağıda ise başına mutfak kazası gelmiş sönük poğaçalar var. Fırının alt rezistansının bozulduğunu fark edemeyip hazırladığım poğaçalar, sadece üstü yanan fırında pişirince çökmüş poğaça oldular.



>> Benmari usulü çikolata eritirken daha önce cezveyi ve el bezini yakmışlığım vardır. Geçenlerde de cam kaseyi kırdım. Artık benmari usulü eritme işlemlerinde çelik kase kullanıyorum :


>> Şekil şekil pastalar yapmak çok zevkli bir iştir. Zevklidir zevkli olmasına da burası dünya. Yani her zevkli işin perde arkasında bir de külfet kaçınılmaz oluyor. 

Saat gecenin 12 si................ Pastayı hazırlayıp dolaba atmışsınız ama böyle bir tezgah sizi bekler temizlenmesi için.  Bilenler bilir, özellikle yaş pasta yapımında ne kadar temiz de çalışsanız, dağıtmamaya ve çok bulaşık çıkarmamaya özen de gösterseniz başaramazsınız. Mutfak robotu, süsleme aparatları, tencere, tepsi..........Ama buna rağmen, özellikle de kişiye özel çalışılan amatörce hazırlanmış pastayı görenlerin sevinci ve yüzündeki tebessüm yorgunluğunuzu alır götürür. Yine de mutfakta saatlerce çalıştıktan sonra, parmaklarımı bir defa şıklatınca ortamın ter temiz pırıl pırıl olması hayalimdir :) Evet saçma bir hayal ama düşünmesi bile zevk veriyor :


Evet, ben bunu yapamam, şöyle de böyle de....... diyenler ! Yapanlar yapıyorlar ama onlarda doğuştan getirmiyorlar bu özelliklerini  (ha her insanın da bazı işlere ayrı bir muhabbeti olur o başka)  Ya da zannedilmesin ki yapılan işlerin perde arkasında zahmeti ya da başarılamamış olanları hiç yok. Artısı ve eksisi ile devam eder hayat her zaman. Hiç bir zaman dört dörtlük olmaz her şey. Bu kanun hayatta da geçerli mutfakta da. Biz sadece gayret edip tecrübemizi artırabiliriz. Gün geçtikçe hata oranımız düşecektir. Herkese kolay gelsin. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUMLAR SİTE YÖNETİCİSİ TARAFINDAN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.

AKTİF LİNK İÇEREN YORUMLARINIZ SİLİNECEKTİR.