21 Nisan 2015 Salı

EV YAPIMI PORTAKAL SUYU


Meyve sularını mümkün mertebe evde hazırlamak en güzeli. İnternette, hazır meyve suları ile ilgili bazı video ve yazılara denk geldim ve çok zorda kalmadan almamak gerektiği kanaatim pekişti.

Evet evde yapmak biraz zaman istiyor, üç beş kap bulaşıyor. Ama içinize sinerek içiyorsunuz.

Geçenlerde bir arkadaşımdan dinledim bu yöntemi ve ilgimi çekti. Daha önce tarifini verdiğim limonatada  olduğu gibi portakalın kabukları da kullanılıyor. Oldukça mantıklı. Çünkü limonda olduğu gibi portakalda da aromanın en yoğun olduğu yer kabuk kısmı.

Bu yöntemi bulan kişiden burada bahsetmek isterdim ama o kadar çok kişi yapıp yayınlamış ki fikir kimden çıkmış belli değil.

Ben de zaten tarifi defalarca denedim. Kendi damak tadıma göre ekleme, çıkarma yaptım. Ve Mutfak Kimyasına özgü bir tarif çıkmış oldu ortaya.


Sürekli takip edenler hatırlayacaktır daha önce hazırladığım sade ve naneli limonataya da maden suyu ekleyerek hazırlamıştım. Böylece meyve suyuna gazlı içecek havası vermiş oluyorsunuz. Özellikle çocuklarınız gazlı içeceklerden vazgeçemiyorsa çok güzel bir alternatif.

Portakal ve limonun kabuklarındaki aroma, direk meyve suyunun kalitesini belirliyor. Taze ve güzel kokulu olanlarını seçmenizi tavsiye ederim.

Mutlaka denenmesi gerekli bir tarif diyerek bol bol resim eşliğinde ev yapımı portakal suyunun hazırlanışına geçelim:





Ev Yapımı Portakal Suyu

MALZEMELER


* Büyük ise 1 adet, küçük ise 2 adet portakal

* 1 adet limon
* 1 su bardağı toz şeker
* 2 şişe doğal maden suyu (400 g)
* 2 kg içme suyu (Eğer aroması daha yoğun isterseniz suyu 1200 g, maden suyunu da 1 şişe kullanın) 

Doğal Portakal Suyu Tarifi



HAZIRLANIŞI

* Öncelikle portakal ve limon bol su ile bastırarak yıkanır ki kabuk kısmındaki kalıntılar iyice çıksın.


* Daha sonra ilaç kalıntısı vs gibi ihtimallerin kabuk kısmında olması ihtimaline karşı bir miktar sirke ilave edilmiş suda 10-15 dk. kadar bekletilip tekrar yıkanır.


* Tertemiz olmuş meyveler bir buzdolabı poşetine koyularak buzluğa kaldırılır ve bir gece bekletilir.


* Neden buzlukta bekletiliyor? diye bir soru takılıyor akla. Donunca kabuk kısmındaki acılık gidiyormuş. Belki de aromasının daha iyi çıkması için olabilir. Ben tam olarak tatmin edici bir neden bulamadım zihnimde ama bu şekilde yapıyorum.

(Not: Koyu harflerle yazılı bu kısım, buraya 14 Mayıs 2015 tarihinde eklenmiştir.) Bu tarifi çok beğenince sürekli yapar hale geldim. Sürekli dolapta olsun istiyorum. Portakal mevsiminin sonuna gelmemize rağmen, markette güzel bir portakal görürsem hemen alıyorum meyve suyu yapmak için. Sık yapınca pratik olması adına bazen sirkeli suda bekletme aşamasını atladığım oluyor. Bol su ile iyice bastırarak yıkayıp direk kullanıyorum. Bir de içenlerden biri "bence meyveler donunca acılaşır, sen bir de dondurmadan dene" diyerek, yukarıdaki iddiaya tamamen ters bir öneride bulununca, dur dedim bunu da deneyim. Ve sonuç çok güzel oldu. 1 gün buzlukta bekletme kısmını da atladım. Direk meyveleri yıkayıp robotta çekerek çok kısa sürede meyve suyunu hazırlıyorum artık. Siz de her iki yöntemi deneyin. Hangisi hoşunuza giderse o şekilde devam edersiniz.

* Ertesi gün buzluktan alınan meyveler kesme tahtasının üzerine alınır . Tam çözülmesi beklenmez. Bıçakla kesilebilecek hale gelince ufak parçalara bölünür ki 5-10 dk. da zaten kesilecek kıvama geliyor.



* Daha sonra mutfak robotuna (bıçaklı ucu takılı olması lazım) alınır. Şeker de ilave edilerek iyice parçalanır.


* Portakalları kesme işlemine başlamadan önce 2 kg. su kaynatılıp bir kenarda soğuması için bekletilir. Veya direk içme suyu olarak kullandığınız suyu kaynatmadan da kullanabilirsiniz. Daha pratik olur, zamandan kazanırsınız.

* Şeker ile karıştırılan meyveler suyun içine boşaltılır.


* 5-10 dk. beklettikten sonra bir süzgeçten geçirilir.


* Eğer içinde hiç pütür kalmasın derseniz temiz bir tülbent ile de süzebilirsiniz ama bence hiç gerek yok. 


* Süzme işleminin ardından maden suları da eklenerek ağzı kapalı kavanozlara alınır ve buzdolabında iyice soğuması beklenir. Rengi aynen resimlerde göründüğü gibi oluyor. 



* Meyve suyu buzdolabında muhafaza edilmeli ve 2 gün içerisinde tüketilmelidir. Bekledikçe yoğun kısmı alt tarafa çöktüğü için içmeden önce karıştırılmalıdır. Afiyet olsun.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUMLAR SİTE YÖNETİCİSİ TARAFINDAN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.

AKTİF LİNK İÇEREN YORUMLARINIZ SİLİNECEKTİR.