1 Nisan 2015 Çarşamba

ISPANAK YEMEĞİ


Ispanak mevsimi geldi geçiyor ben hala bekleyen 2-3 tarifi yayınlayacağım.

Geçenlerde ıspanaklı çörek tarifini paylaşmıştım. Bugün ise yemeğini yazmak istedim. Ispanaklı yanıç ve ıspanaklı yumurta tarifleri ise biraz daha bekleyecekler defter sayfalarında.

Ispanağı ben yıllardır bulgur ile pişiririm. Nedense pirinçten daha çok bulguru yakıştırıyorum bu yemeğe.




Ispanak Yemeği (3-4 kişilik)

MALZEMELER


* Yarım kg. ıspanak (ayıklayınca yaklaşık 365 g kalıyor)

* 1 adet kuru soğan
* 2 yemek kaşığı pilavlık bulgur (ben köy bulguru kullandım)
* 4 yemek kaşığı sıvı yağ
* 1 tatlı kaşığı tereyağ
* Bir miktar haşlanmış kuşbaşı et (haşlanmış hali ile yaklaşık 40-50 g yeterli)
* 1 tatlı kaşığı dolusu salça (ben biber salçası kullandım)
* 1 çay kaşığı kimyon
* Arzu edilirse bir miktar kırmızı pul biber
* 1-2 çay kaşığı tuz
* Kaynar su (3 su bardağı kadar)

Ispanak Yemeği Nasıl Pişirilir

HAZIRLANIŞI


* Öncelikle ıspanaklar ayıklanır, bol su ile iyice yıkanır ve bir süzgeçte iyice suyunu çekmesi beklenir.


* Daha sonra ıspanaklar ince ince doğranır. Bundan sonrası çok kolay.


* Bir tencereye soğan doğranır. Üzerine salça, et, bulgur ve yağlar ilave edilerek altı yakılır.

* Soğanların kokusu çıkana kadar karıştırılır.

* Daha sonra ıspanak, tuz, kimyon ve biber eklenir.

* Şöyle bir iki dakika karıştırdıktan sonra kaynar su ilave edilir.


* Önce 500 g su katılır.  Yanda da 1 su bardağı sıcak su hazır beklesin.

* 5-10 dk. sonra kontrol edilir, gerekirse biraz daha su ilave edilir.

* Yarım ateşte (çok kısık olmasın) kaynayan yemeğin altı yaklaşık 20 dk. sonra kapatılır.

* Yanında yoğurt ile servis edilir. Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUMLAR SİTE YÖNETİCİSİ TARAFINDAN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.

AKTİF LİNK İÇEREN YORUMLARINIZ SİLİNECEKTİR.