27 Haziran 2015 Cumartesi

HİBİSKUS ŞERBETİ - OSMANLI ŞERBETİ - RAMAZAN ŞERBETİ


Bu şerbete layık üç ismi de birbirine tercih edemedim ve hepsini yazdım. Malum ramazan ayındayız ve yaz mevsimindeyiz. Yemekten çok su ve içecekler geliyor aklımıza. Hibiskus şerbeti de çok fazla susamayalım diye iftar ve sonrasında tüketebileceğimiz güzel bir seçenek. Bu nedenle adı ramazan şerbeti olabilir.

Kırmızı bir renk, artı tarçın, karanfil ve kakule aroması ile osmanlı şerbeti ismi de yakışır.

Malum ana maddesi hibiskus olunca, isteyen hibiskus şerbeti diye de adlandırabilir.

Tarçın ve karanfil aromasını sevenlerdenseniz bu şerbeti mutlaka denemelisiniz. Ben aşırı baskın tarçın aromasını sevmiyorum. Bir adet kabuk tarçını bütün olarak koymadım o yüzden. Küçük bir parça kırarak attım yeterli oldu. İlk denemenizi bu şekilde yapmanızı öneririm.


Gazlı içecekler ve hazır meyve sularından mümkün mertebe uzak durmak gerektiğini sık sık söylüyorum. Evde yapabileceğimiz o kadar çeşit var ki. Limonataportakal suyu, gül şerbeti, vişne suyu bunlardan bazıları.

Ama hibiskus şerbetinin şöyle bir artısı var ki:

Evde her zaman portakal, vişne hele de gül bulunmayabiliyor. Ama hibiskus şerbetinin malzemeleri tamamen kuru olduğu için aktardan alıp yılın her günü elinizin altında bulundurma şansınız var.


Üstelik yapımı da o kadar kolay ki, pratik bir şekilde hazırlanıyor.





Hibiskus Şerbeti

MALZEMELER


* 1.5 lt su

* 2 yemek kaşığı hibiskus (10 g)
* 6 adet karanfil
* Bir parça ufak kabuk tarçın (alttaki resimde göründüğü kadarını kullandım)
* 3 adet kakule
* 1 kahve fincanı toz şeker
* 1 şişe doğal maden suyu


Osmanlı Şerbeti Tarifi

HAZIRLANIŞI


* Su bir tencereye alınır.


* Hibiskus, kakule, tarçın ve karanfil bir süzgece alınarak soğuk su ile hızlıca yıkanıp tencereye atılır. Ve altı yakılır.

* Kaynayınca altı kısılarak 15 dk. daha kaynatılır.

* Tel bir süzgeç ile geniş bir kaba süzülür. Ve şekeri ilave edilip karıştırılır.


* Ilıyınca bir kavanoz veya sürahiye alınıp buzdolabına alınır ve iyice soğuması için bekletilir. Servisten önce içine bir şişe maden suyu eklenir ve soğuk olarak servis yapılır. 


* Maden suyunu sevmiyorsanız katmak şart değil ama bence çok yakışıyor. Ramazan ayı bitmeden denemenizi tavsiye ederim. Afiyet şifa olsun.


2 yorum:

  1. Merhaba. Kakule kabuğu soyularak içindeki tohum konuluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, katkınız için teşekkürler. Ben de o şekilde kullanıyorum fakat süzerek kullanacağım bir ürün ise kabuğunu tırnağım ile açarak o şekilde kabuğu ile birlikte kaynattığım da oluyor.

      Sil

YORUMLAR SİTE YÖNETİCİSİ TARAFINDAN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.

AKTİF LİNK İÇEREN YORUMLARINIZ SİLİNECEKTİR.