19 Haziran 2015 Cuma

KIRMIZI LAHANALI YOĞURT SALATASI


Bu salatanın en çok rengi cezbediyor insanı. Mümkünse koyu kıvamlı yoğurt kullanmanızı öneririm. O şekilde daha güzel bir netice elde edersiniz.

Ben epeydir hazır yoğurt kullanmamaya gayret ediyorum. Ev yoğurdu ise hazırlar kadar koyu kıvamlı olmuyor. Eğer sizinde kullanacağınız yoğurdun kıvamı cıvıksa tarifte bahsedeceğim yöntemle koyu kıvamlı yoğurt elde etmek çok kolay.



Lahanalı Yoğurt Salatası

MALZEMELER

* 1 kase koyu kıvamlı yoğurt
* Bir parça kırmızı lahana (ben 170 g kullandım ama daha az da kullanılabilir)
* 1 -2 tatlı kaşığı mayonez
* 1 diş sarımsak (şart değil kullanılmasa da olur)
* Yarım limon suyu
* Tuz
* 1 yemek kaşığı zeytinyağ
* Üzerini süslemek için dereotu, taze nane, taze fesleğen

Kırmızı Lahanalı Yoğurt Salatası

HAZIRLANIŞI

* Öncelikle yoğurdunuz kıvamlı değilse aşağı resimde gördüğünüz gibi, altına büyük bir kase koyduğunuz çok seyrek olmayan bir süzgece yavaşça yoğurdu koyun ve ağzına bir tabak kapatarak buzdolabında 1 saat bekletin. 


* Bu süre içerisinde altındaki kaseye bir hayli su birikmiş olacak. Bu suyu bir kavanoza alın. Daha sonra ister ayran yaparken, isterse yoğurt çorbası yaparken kullanabilirsiniz.

* Süzgeçte kalan koyu kıvamlı yoğurdu bir kaba süzerek alın. 

* Lahanaları ince ince doğrayarak ayrı bir kaba alın ve üzerine tuz ve limon suyunu döküp elinizle bir dk. kadar ovalayıp yoğurdun içine ilave edin. 

* Dövülmüş sarımsak, mayonez ve zeytin yağını da ilave ederek karıştırın. 

* Zaman varsa üzerini streçleyerek oda ısısında 30-40 dk. bekletin. Bu süre sonunda tekrar karıştırın ve servis tabağına alın. Bekletmemizin nedeni renginin daha iyi çıkması. 

* Üzerini ister dereotu, isterse nane ve fesleğen ile süsleyerek servis yapın. Ben dereotu kullanacaktım ama evde olmayınca taze fesleğen ve taze nane koparıp onlarla süsledim. Gayet de güzel oldu. 

* Mümkünse hepsini bir oturuşta bitirin. Afiyet olsun. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUMLAR SİTE YÖNETİCİSİ TARAFINDAN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.

AKTİF LİNK İÇEREN YORUMLARINIZ SİLİNECEKTİR.