18 Haziran 2015 Perşembe

TON BALIKLI SALATA


Ramazan ayına, iftar sofraları için çeşit çeşit doğal meyve suları veya dondurma tarifleri ile başlamak isterdim ama yayınlamak için bir kaç deneme daha yapmam lazım. İki üç çeşit üzerinde denemelerim devam ediyor.

Dondurma ve doğal içecek tariflerini hazır hale getirene kadar, elimdeki hazır salata tariflerini yazmak istedim.

Ton balıklı salatayı ilk defa reklamlarda duymuştum küçüklüğümde. Yemek kültürümüzde de pek olmayınca "ton balıklı salata da neymiş" havasındaydık. Millet olarak biz balığı pişirir salatayı da yanında yeriz genelde.

Geçenlerde nereden esti ise aklıma düştü böyle bir salata yapmak. Saksıda taze fesleğen yetiştirince ilham geliyor herhalde. Benim çok hoşuma gitti. Hem pratik, hem doyurucu.





Salatada ölçüleri göz kararı kullandım. Burada gördüğünüz salata 1-2 kişilik.

Ben genelde salataları, herkesin oturacağı bir sofrada malzemeleri ince ince doğrayarak hazırlamaya çalışıyorum gelen talepler üzerine ama tek başıma yiyeceğim zaman büyük büyük doğruyorum. Bence iri doğranmış marul, soğan vs.. daha güzel oluyor.

Resimden de anlayacağınız üzere fesleğenlere hiç bıçak değdirmedim. Bütün bütün koydum. Harika oldu.

Bu salatada domates kullanmadım. Balık ile yan yana yakışmıyor bence. Kapya biber renk olarak da tat olarak da daha uyumlu.

Ayrıca salatayı hazırladıktan sonra kesinlikle karıştırmayın. Aynen resimde göründüğü gibi servis edin.

Kişi sayısına göre miktarı artırabilirsiniz. Yanında  domates çorbası ile harika ve pratik bir öğün olabilir.

Ben bu sefer kullanmadım ama seviyorsanız malzeme listesine 2-3 yemek kaşığı konserve mısır ekleyebilirsiniz. Hem tat hem de görüntü olarak çok yakışacaktır.

Ton Balıklı Salata

MALZEMELER


* Bir miktar marul

* Bir tutam dereotu
Taze fesleğen
* 1 adet küçük kapya biber
* 6-7 halka kuru soğan
* 2-3 tane kornişon turşu
* 5-6 parça, yağı iyice süzdürülmüş ton balığı
* Tuz ve limon
* 1-2 çorba kaşığı zeytinyağ
* Arzu ederseniz bir miktar konserve mısır

Ton Balıklı Salata Tarifi

HAZIRLANIŞI


* Marul, dereotu ve fesleğen yıkanır. Suları iyice çektirilir.


* Marul iri iri doğranıp bir tabağa alınır. Dereotu da kıyılır ve marulun üzerine serpilir.

* Soğan ve kapya biber ince halkalar şeklinde kesilip eklenir.

* Boyuna iki parça kesilen turşular da yerleştirilir.

* En son bütün haldeki fesleğenler ve ton balıkları da koyulur.

* Servisten hemen önce tuz serpilir. Bir kapta karıştırılmış zeytinyağ ve limon da gezdirilerek servis yapılır. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUMLAR SİTE YÖNETİCİSİ TARAFINDAN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.

AKTİF LİNK İÇEREN YORUMLARINIZ SİLİNECEKTİR.