28 Ağustos 2012 Salı

PATLICAN SALATASI

Patlıcan salatası yaz günlerinin vazgeçilmez lezzetlerinden biridir. Yoğurtla yapılanı da çok güzel oluyor ama patlıcan salatası deyince benim ilk aklıma gelen kuru soğan ve domatesle yapılanı. Közleme işini ocak batmasın diye fırında yapmak da mümkün ama ben birkaç defa denedim kesinlikle ocakta közlenen daha güzel oluyor. ( Hem kokusu hem de tadı )



MALZEMELER

* 4 adet patlıcan
* 3 adet kırmızı biber
* 1 adet kuru soğan
* 1 adet domates
* Yarım limon
* Arzu edilen miktarda maydanoz
* Tuz 
* 3-4 çorba kaşığı zeytinyağ

HAZIRLANIŞI

* Önce patlıcan ve kırmızı biberleri közlüyoruz. Ben patlıcanları bıçak ile birer kesik attıktan sonra ocakta közledim. Biberi ise daha önce fırında közleyip, kabuklarını soyup buzluğa atmıştım. Biberi közlerken pek ocak kullanmıyorum fırında daha rahat oluyor. 

* Patlıcanlar közlendikten sonra kabuklarını soyuyoruz ve hemen yarım limon suyunu üzerine sürüyoruz ki kararmasın. Kesme tahtasında ince ince doğruyoruz. Kırmızı biberleri de minik minik doğruyoruz. Domatesini soğanını maydanozunu da kesip ilave ediyoruz. 

* Tuz ve yağını ilave ettikten sonra tüm malzemeyi karıştırıp tabağa alıyoruz. Eğer limonu yetersiz gelirse yarım limon daha sıkılabilir. 

Hem pratik hem de lezzetli bir tarif. Servis ederken yanında üzüm veya karpuz kesinlikle olmalı. Müthiş yakışıyor. Afiyet olsun 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUMLAR SİTE YÖNETİCİSİ TARAFINDAN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.

AKTİF LİNK İÇEREN YORUMLARINIZ SİLİNECEKTİR.