10 Aralık 2018 Pazartesi

PORSİYONLUK FIRIN MAKARNA (YUMURTASIZ-PEYNİRLİ)


Epeyden bir fırın makarna tarifi geliştirmek için denemeler yapıyorum. 

Yumurtalı fırın makarna benim pek hoşuma gitmedi. Tamam yumurtanın tutucu özelliği ile dilimleyip servis yapabilme şansı oluyor ama benim tercihim fırın makarnayı yumurtasız yapmaktan yana. 

Düzgün dilimleme şansı olmayınca da porsiyonluk yapmak aklıma geldi ki bence gayet iyi oldu bu tarzı ile. 

Davet sofraları için de gayet güzel bir alternatif olabilir. 





Benim kullandığım kaplar 470 cc lik fırın kapları. Çapı 12 cm. Yüksekliği ise 5 cm. 3 kişilik yaptım ve kişi başı 50 g makarna kullandım. Kabın ölçüleri gayet ideal geldi bu malzemeye. 

Aynı tarifi 21x21 cm ölçülerinde bir borcamda da yapabilirsiniz ama düzgün dilimleme yapılamayabilir, onun garantisini veremem. Ama ortadan yenilecekse veya servis esnasında düzgün şekilli çıkması sizin için önemli değilse hepsini bir kapta da yapabilirsiniz. 

Fırın Makarna

MALZEMELER ( 3 porsiyon)

* 150 g makarna (bardak olarak da yazmak isterdim ölçüyü ama makarnanın şekline göre değişiyor. 150 g makarnanın 2 su bardağı geldiği de oldu, 2 su bardağından biraz az geldiği de)

* 20 g tereyağ 

* 1 yemek kaşığı sıvı yağ

* 50 g sert beyaz peynir

* Çok az miktar kıyılmış maydanoz 

Beşamel Sos İçin

* 25 g tereyağ

* 12 g un (2 tatlı kaşığı geliyor ama beşamel sos hassas bir tarif. Kıvamı tam olsun isterseniz hassas terazi kullanmanızı tavisiye ederim. Teraziniz yoksa kaşığı silme veya tepeleme değil normal şekilde doldurun) 

* 200 g süt (soğuk veya oda ısısında)

* 1 silme çay kaşığı tuz

* Az miktar karabiber (mümkünse taze çekilmiş)

Üzeri İçin

* 50 g rendelenmiş kaşar peyniri

Not: Yemeğinizin lezzeti için kalitesinden ve tadından emin olduğunuz bir tereyağı kullanın.

Fırında Makarna Nasıl Yapılır


* Öncelikle makarnayı tuzlu suda haşlayın. Yağ koymayın bu aşamada. Ben 900 gram suda 10 dk haşladım. 

* Suyunu süzdükten sonra içine hemen tereyağ ve sıvıyağı koyup tereyağ eriyene kadar karıştırın. Ezilmiş beyaz peynir ve kıyılmış maydanozu da ekleyin ve karıştırın.

* Katı yağ ile yağlanmış kaplara makarnayı koyun. 



* Beşamel sos için bir tavaya tereyağı koyup eritin. Unu ilave ederek orta ateşte 2-3 dk. kavurun. Süre ocağınızın harına göre değişeceği için yanmaması için sürekli tetikte olun. Biraz sararması yeterlidir. Kahverengi olmasına müsade etmeyin. 



* Daha sonra sütü ve tuzu ilave edip muhallebi kıvamına gelene kadar sürekli karıştırarak pişirin ve altını kapatın. Bu aşamada az miktar karabiber ekleyebilirsiniz. 


* Beşamel sosu makarnaların üzerine eşit şekilde yayın.



* 200 derece fırının orta rafında tel üzerinde pişirin. Fırında ön ısıtma yapmadan koydum makarnaları. Süre fırından fırına göre değişecektir. Ben 20-22 dakika kadar pişirdim. Her tarafının kızarmasına gerek yok.  Resimdeki gibi olunca fırından çıkardım. 



* Bu aşamada kaşarı hemen koymayın. Tavsiyem en az bir saat soğumaya bırakın. Daha fazla da olabilir. Çünkü hemen kaşarı koyup servis ederseniz alt tarafı aşırı sıcak olacağı için ve kaşar donmadan yemek makbul olduğu için ağız ve mide aşırı sıcaktan yanıyor ve yemeğin tadını alamıyorsunuz. Tecrübe ile sabittir. 

* Servisten hemen önce kaşar rendesi serpip bu sefer fırının en üst rafında ve sadece üst rezistans açık şekilde kaşar eriyene kadar fırınlayıp hemen servis yapın. Rezistansı ızgara moduna da alabilirsiniz böylece daha hızlı erimiş olur kaşarlar ama fırının başından ayrılmayın çok çabuk kızaracaktır. 



* Kaşar miktarını artırmayın. Verilen ölçüler gayet ideal. Ama isterseniz daha az koyabilirsiniz. 

* İç kısmı da bu şekilde. 



* Afiyet olsun. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUMLAR SİTE YÖNETİCİSİ TARAFINDAN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.

AKTİF LİNK İÇEREN YORUMLARINIZ SİLİNECEKTİR.