3 Aralık 2018 Pazartesi

MANTAR SOTE



Mantar soteyi sade, tereyağlı ve biraz diri sevenlerdenseniz bu tarif size göre. 

Ayrıca mantar yıkanır mı, mantar nasıl temizlenir, mantarın kabuğu soyulur mu soyulmaz mı, mantarın kararmaması için ne yapmalı  gibi mantara dair kafamızı kurcalayan soruların da cevabına resimler eşliğinde bakalım. 

Ben mantar soteyi genelde bu şeklide seviyorum. Bol tereyağlı ve sade. Hatta hiç doğramadan bütün yaptığım da oluyor. 



Mantar Sote Tarifi 

MALZEMELER (1 veya 2 kişilik)

* 300 g mantar (ayıklanmamış ağırlık)

* 30 g tereyağ (eğer tereyağına ekmek batırarak yemeyi sevmiyorsanız miktarı 15-20 g kadar kullanmalısınız) 

* 1 diş sarımsak

* Tuz

* Az karabiber

* Çok çok az kuru kekik (böyle çay kaşığı ucuyla bile değil. Bir fiske varla yok arası) Kekiğin tadı çok baskın olduğu için fazlası mantarın tadını bozar. 

Mantar Sote Nasıl Yapılır

* Öncelikle şu temizleme ve yıkama mevzusuna değinelim. Bu konuda herkes kendine bir yol tutturmuş gidiyor. Ben de kendi tutturduğum yolu yöntemi yazacağım doğal olarak.

* Bu yazdıklarım marketlerde satılan kültür mantarları için geçerli. Sevmeme rağmen saçak mantarı, kanlıca mantarı vb. türlere güvenilir şekilde ulaşma imkanım olmadığı için genelde tercihim kültür mantarı oluyor. Yıkamadan kullanmak benim içime sinmiyor.


* Ben kabuğunu kesinlikle soyarım. Sap kısmını da çok taze değilse (ki çoğunlukla saplar bayatlamış oluyor) atıyorum. Evet yarı yarıya çöpe gitmiş oluyor ama tercihim bu şekilde. 

* Çoğu zaman önce sapını atıp, kabuğunu soyarım ve şapka kısmı üste gelecek şekilde akan suda hızlıca yıkayıp kullanırım. 

* Ama bu sefer rengi daha da açık olsun diye sapını ve kabuğunu almadan yine şapka kısmı üstte kalacak şekilde soğuk musluk suyunda parmağımla nazikçe ovarak kirleri gidene kadar yıkadım ve iç kısmına su girmemesi için dikkat ettim. 


* Sonra bir süzgece (veya kağıt havlu üzerine) koydum.

* Sonra sap kısmını atıp, hızlıca kabuklarını bir meyve bıçağı yardımıyla soydum ve doğradım. 


Görüldüğü üzere bembeyaz ve içi su çekmedi. 


* Benim kullandığım iki farklı yöntem bu şekilde. Tercih sizin.

* Limonlu suda bekletmeye vs gerek yok. Suda beklettikçe illa ki içine su çekecektir. Önemli olan kabuğunu alıp doğradıktan sonra çok bekletmeden hemen kullanmak. Ne kadar dikkat edilse de illa ki pişerken bir miktar kararma olacaktır. 

* Doğranan mantarlar ısınmış tavaya atılıp hızlıca karıştırılır. Kahve ocağının açığını kullandım. Bi 20- 30 saniye sonra tereyağ ve ikiye kesilmiş sarımsak atılarak karıştırmaya devam edilir. Bu esnada tereyağının yanmaması için altını yarıma alıp sulanmaya başlayınca tekrar açtım. 


* Biraz sonra sulanıp köpürecektir. Tuz ve eser miktarda kekik ilave edilir. Bu esnada kapak örtmedim. Tamamen ağzı açık şekilde pişti. Arada karıştırdım. Suyunu çekince tereyağının yanmamasına dikkat ederek biraz da yağda çevirip altı kapatılabilir. Toplamda 9-10 dakika da pişiyor ve görüntü aşağıdaki gibi oluyor. 


* Servis esnasında üzerine mümkünse taze ve iri çekilmiş karabiber ilavesi de yapabilirsiniz. 


* Yukarıda da dediğim gibi bi tık diri sevenler için bu tarifim. Dibindeki tereyağına da ekmek banarak yemesi güzel ve doyurucu oluyor. Eğer bunu tercih etmiyorsanız yukarıda da dediğim gibi tereyağ miktarını biraz azaltmalısınız. 

* Eğer evde ekmek yapmak isterseniz yoğurmadan ev ekmeği ve ayçekirdekli keten tohumlu baton ekmek tariflerimizi de inceleyebilirsiniz. 

* Afiyet olsun. 





2 yorum:

  1. Mantara kimyon da çok yakışıyor tavsiye ederim.
    Sade de çok severim, tavuklu/sucuklu vs de her türlü.

    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kimyonu ben de çok severim ama mantarda kullanmak hiç aklıma gelmemişti. Tavsiyen için teşekkür ederim Papatya Prenses, deneyeceğim. Sevgiler

      Sil

YORUMLAR SİTE YÖNETİCİSİ TARAFINDAN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.

AKTİF LİNK İÇEREN YORUMLARINIZ SİLİNECEKTİR.