25 Kasım 2018 Pazar

EVDE GRANOLA YAPIMI



Spor öncesi ve sonrası beslenme önerilerinde karşımıza çıkan  seçeneklerden biri de granola ve granola bar. 

Kimileri içinse sabah kahvaltısı yerine kullanılan bir atıştırmalık. 

Benim için kahvaltı, granola ile geçiştirilemeyecek kadar önemli bir öğün. Kahvaltı yapmadan evden çıkmamak için bir kaç saat erken kalkmayı tercih edenlerdenim.

Granolayı, en çok öğlene doğru, iş arası aniden acıkma durumlarında tercih ediyorum. Bazen sütle, bazen yoğurtla bazen de sade. Yani vakit darlığında güzel bir öğlen yemeği alternatifi benim için.

Mısır gevreğini hazır alıyorum ama granolayı hiç marketten almadım. Evde granola yapmak çok kolay ve zevkli. Ana malzemesi yulaf ezmesi. Geri kalan malzemeleri damak tadınıza göre şekillendirmek mümkün.


Granola Tarifi (Cafe Fernando kitabından uyarlanarak hazırlanmıştır)

MALZEMELER (Yaklaşık 800-900 g granola çıkıyor)

(33x38 cm büyük boy fırın tepsisi için)

* 400 g yulaf ezmesi (5 su bardağından biraz az)

* 300 g su

* 150 g toz şeker (şekersiz granola yaptığım zaman sadece şekeri çıkarıyorum malzemelerden. Geri kalan adımları aynen uyguluyorum)

* 100 g fındık 

* 80 g badem (kuruyemişleri az kavrulmuş veya kavrulmamış tercih edin)

* 100 g kuru üzüm

* 6-7 parça portakal şekerlemesi (minik minik doğranmış)

* 70 g zeytinyağ (7 çorba kaşığı) 
--arzu edenler zeytinyağ yerine hindistan cevizi yağı da kullanabilir--

* 3 g tuz (1 çay kaşığı)

* 1 çay kaşığı tarçın

* Yarım çay kaşığı toz zencefil

Not: Fındık ve badem yerine sadece fıstık kullanarak da yapılabilir.


Granola Nasıl Yapılır 

* Bir tencereye yulaf ezmesinden 8 yemek kaşığı ve suyun tamamı  koyulur. 

* Altı yakılır ve sürekli karıştırarak yaklaşık 3 dakika kadar pişirilir. Zaten hemen muhallebi gibi kıvam alacaktır. Lapa gibi bir kıvamı olmalı. 

* Altını kapatır kapatmaz hemen şeker, zeytinyağ, tuz, tarçın ve zencefil ilave edilerek karıştırılır. 


* Daha sonra kalan yulaf ezmesi, iri olarak kıyılmış badem ve fındık da ilave edilir ve iyice karıştırılır. 

* Pişirme kağıdı serilmiş fırın tepsisine düzgünce yayılır. Kağıt kullanmadan direk tepsiye de koyabilirsiniz. 


* 150 derece fırının orta rafında yaklaşık 1 saat pişirilir. Bu süre içerisinde fırındaki granolayı her 15 dakikada bir mutlaka güzelce karıştırmalısınız ve sonrasında üst kısmını düzelterek tekrar fırına sürmelisiniz. 45 dakikadan sonra tetikte olun. Fırından fırına farklılık gösterebilir. Yanmaması için gözünüz üzerinde olsun. Ben tam bir saat sonra fırından çıkardım.

* Üzüm ve portakal şekerlemesini fırından çıkınca içine atıp karıştırın. 

* Fırından çıkınca biraz yumuşak olan granola soğuyunca sertleşecektir. 

* Tamamen soğuyunca ağzı sıkı kapalı kavanozlara alıp buzdolabında muhafaza edin. 

* Bu ölçüler ile bir adet 1000 cc lik kavanoz, bir adet de 700 cc lik kavanoz doldu. 


NOT : Ben normalde kuru üzümü yıkayarak tüketirim. Eğer siz de yıkayacaksanız bir elekte hızlıca soğuk su ile yıkayın ve hiç bekletmeden iki üç kat kağıt havlu üzerine alın. Bir kaç kez kağıt havluyu değiştirin. Ve granolayı fırından almadan 5-10 dk önce üzümleri de üzerine serpip karıştırın. 

Granolada neden pekmez veya bal yerine şeker kullandım?

Şeker günlük hayatta zaten kullandığım bir şey. Aşırı şeker sevmiyorum zaten ama sıfır şeker olayı da gündemimde olan bir mevzu değil. Kullandığım şekerin pancar şekeri olmasına dikkat ediyorum. 

Daha da önemlisi piyasadaki çoğu bal ve pekmezin doğal olduğu şüpheli. Evet şekeri mümkün mertebe az kullanalım ama piyasadaki bal ve pekmezlerin de masum olmadıklarını bilelim. Şekersiz yaptığım zamanlarda oluyor. Yukarıda bahsettiğim gibi yapım aşamasında hiç bir değişiklik yapmadan sadece şekeri çıkarmanız yeterli. 





2 yorum:

  1. Denedim ve harika oldu , emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun, ben de sürekli yapıyorum ve artık şeker kullanmadan yapıyorum. Bizim de favori tarifimiz :)

      Sil

YORUMLAR SİTE YÖNETİCİSİ TARAFINDAN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.

AKTİF LİNK İÇEREN YORUMLARINIZ SİLİNECEKTİR.