18 Kasım 2018 Pazar

KETTLE (SU ISITICISI) ALIRKEN NELERE DİKKAT EDİLMELİ



Mutfak Kimyasında artık ara ara ürün inceleme yazıları da yer alacak. 

Bunlar, reklam içermeyen tamamen kendi kullandığım ürünleri artısı ve eksisi ile incelediğim yazılar olacak. Hiç marka vermeden madde madde kettle alırken dikkat edilecek hususlar şeklinde de bir yazı hazırlayabilirdim ama müşahhas örnekler ve resimlerle anlatmayı seviyor ve tercih ediyorum bu yüzden bizzat kullandığım ürünlerin resimleri ile yazıyı hazırladım.

Benim mutfağımda kettle yok. Ben ihtiyaç duymuyorum ve ihtiyacını duymadığım bir ürünün tezgahımda fazladan yer kaplamasını istemiyorum. Minimal mutfak-minimal yaşam başlıklı yazımda bu konulara değinmiştim.

Fakat bu demek değil ki herkes için gereksiz. Kullandığımız mutfağın durumu ve yaşam tarzımız bir ürünü gereksiz veya olmazsa olmaz kılıyor bizim için. Ben de kardeşime gittikçe kettle kullanıyorum ve onun mutfağında kesinlikle olması gereken ürünlerden biri. Dört yılı geçti, hala bu ürünü memnun olarak kullanıyoruz.

Marka arzumun yan ürünü. Pek bilindik bir marka değil ama özellikleri iyi çıktı. 

Modeli ve numarasını detaylı yazardım fakat artık satışta olmayan bir ürün sanırım. Ama zaten bu yazının amacı markası modeli ne olursa olsun hangi özelliklerinin olması gerektiği. Bu özelliklere sahip başka markaların su ısıtıcıları da var.



Kettle plastik mi, cam mı, çelik mi olmalı?

Suyu kaynatmak için kullanılan bir malzemenin plastik olması kulağa hiç hoş gelmiyor. Sağlık açısından risk almaktansa cezvede su kaynatmak daha iyi. 

Cam su ısıtıcılar ise oldukça şık duruyor. Fakat kullanılan su kireçli ise oluşacak görüntü can sıkıcı olabilir. Tabi bir de kırılma riski var. Alacak olanlar bu hususları göz önünde bulundurmalı. 

Kettle almayı düşünsem benim tercihim kesinlikle çelikten yana olurdu. 

Kablosuz kettle nedir?

Kablosuz kettle, su ısıtıcısında hiç kablo yok anlamında kullanılmıyor. Elbette kablo var ama su kaynayınca kullanmak için kettle ın fişini çekmek zorunda değilsiniz. Fiş bulunan kısımdan bağımsız, üst kısmı alıp istediğiniz yere götürebilirsiniz. 

360 derece dönme özelliği

Bu da kullanım kolaylığı açısından bir kettle da olması gereken bir özellik. Ok işareti ile gösterilen yerden 360 derece dönebiliyor. 


Kettle ın ağız kısmı nasıl olmalı?

Su ısıtıcısının ağız kısmı kullanım kolaylığı açısından kesinlikle geniş olmalı. Bu ürünü kullanırken kapağını hiç açmadan su doldur boşalt işlemi çok rahat bir şekilde yapılıyor. Farklı markalarda da bu tarz ağızlar var. Bence alırken dikkat edilmesi gereken bir husus. 



Kireç filitresi kolayca çıkabilir ve yıkanabilir olmalı.  Ayrıca taban kısmında rezistans olmamalı.

Resimde görüldüğü üzere o siyah kısım yukarı çekilince filitre kolayca çıkıyor. 



Kettle kaç watt olmalı?

Piyasadaki bir çok ürün yaklaşık 2200 watt. 3000 watt olanları da var. Bizim kullandığımız üründe 1850-2200 watt yazıyor. Tamamen dolu iken suyu 4-5 dakikada kaynatıyor. Kıyaslama yapma şansım olmadı ama 3000 w bir üründe belki bir kaç dakika önce kaynatabilir. Ama bu ürünün hızı bana göre gayet iyi. Yani aşırı hızın önemi yoksa 2200 watt tercih edebilirsiniz. Aksi taktirde 3000 watt ürün araştırmalısınız.



Bu şeffaf göstergeyi hassas terazi ile test ettim. Biraz hatalı çıktı. 1.5 L yazan yere kadar 1300 ml su aldı. Toplamda ise 1565 ml su aldı. Yani bu miktarda suyu yukarıda yazdığım sürede kaynattı.

Bu kettle dan hiç bir şikayetimiz olmadan yıllardır kullanıyoruz. Sadece açma kapama düğmesi çatlamıştı ilk zamanlar ama herhangi bir sorun çıkarmadı bu şekilde kullanmaya devam ediyoruz. 



Bir kettle da olması gereken özellikleri madde madde sıralayarak yazımızı bitirelim. İlave etmek istedikleriniz olursa yorum kısmına yazabilirsiniz.

. Kullanışlı ve sağlıklı olması için çelik olmalı.

. Ağız kısmı geniş olmalı.

. 360 derece dönme özelliği olmalı.

. Kablosuz da kullanabilme özelliği olmalı. Yani su haznesi ile taban kısmı ayrı olmalı.

. Çıkarılabilir ve yıkanabilir kireç filitresi olmalı.

. Gücü en az 2200 watt olmalı. 

. Su ısıtıcısını kaldırdığınız anda açma kapama düğmesi otomatik olarak kapanmalı.

. Rezistansı gizli olmalı.





                                                                                                              







                                                    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUMLAR SİTE YÖNETİCİSİ TARAFINDAN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.

AKTİF LİNK İÇEREN YORUMLARINIZ SİLİNECEKTİR.