2 Kasım 2018 Cuma

ARTAN KEKLERİ DEĞERLENDİRME


Bu tarif detaylı verdiğim bazı tarifler gibi defalarca denenip de hazırlanmış değil.  Bir kere artanları değerlendirmek için yaptım ve beğendik. Sizlere de fikir vermek amacıyla paylaşmak istedim. 

Tarifin ana malzemesi artan kekler. Geri kalan kısmını elinizdekilerle ve hayal gücünüzle şekillendirebilirsiniz. 

Benim kullandığım kekler daha önce artan kekin küp küp doğranıp fırında kurutulmuş hali. 

Size de tavsiyem yenmeyecek gibi olan kekleri küp küp doğrayıp fırında yaklaşık 150 derecede iyice kurutun ve o şekilde ağzı kapalı bir kap ile buzdolabında muhafaza edin. Bu şekilde daha uzun süre dayanabiliyor. 

Normal bayat kek ufalanarak da yapılabilir ama kullanılan süt miktarını değiştirmek gerekebilir. 


Artan Kek Değerlendirme

MALZEMELER

* Bir miktar artan kek (resimdeki kadar kullandım)

* 2 yemek kaşığı yulaf ezmesi

* Biraz ceviz (fındık, fıstık, badem de olabilir)

* 2-3 parça etimek 

* Soğuk süt (ben bir kahve fincanından biraz az kullandım ama malzemenize göre miktar değişir. Yavaş yavaş kontrollü ekleyin. 

* Kaplamak için bitter çikolata (ben 70 g kullandım, siz miktarı artırabilirsiniz)

Not: Çikolatayı kesinlikle bitter öneririm. Sütlü ile kaplaması zor oluyor ve daha fazla miktar çikolata gidiyor. Bir de bu tarz kaplama olayı için damla çikolata uygun değil. Normal paket çikolata kullanmalısınız. 

Artan Kekler ile Çikolatalı Kek Top Yapımı

* Öncelikle tüm kuru malzemeyi mutfak robotu ile un haline getirin. 


* Kekiniz benim kullandığım gibi fırında kuruma değilse elinizle de ufalayabilirsiniz.  

* Daha sonra yavaş yavaş soğuk süt ilavesi yaparak yoğurun. Süt miktarının kullandığınız malzemeye göre değişeceğini unutmayın. Rahatça top şekline getiriliyor ve dağılmadan duruyorsa kıvamı olmuş demektir. 

* Her birini istediğiniz boyda yuvarlayın. Resimde görülen malzemelerden 20 adet top çıktı.

* Çikolatayı benmari usulü eritip hazırladığınız topları kaplayın. Daha bol çikolata için miktarı artırabilirsiniz. 70 g resimdeki kadar topu kapladı ama sonlara doğru miktar azaldığı için bazıları daha ince oldu. 

* Buzdolabında soğuttuktan sonra servis yapın. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUMLAR SİTE YÖNETİCİSİ TARAFINDAN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.

AKTİF LİNK İÇEREN YORUMLARINIZ SİLİNECEKTİR.