13 Ocak 2020 Pazartesi

PEA FLOWER TEA - MAVİ KELEBEK ÇAYI


Mutfakta renk oyunları yapabileceğimiz çeşitli bitkiler mevcut. Daha önce Mutfak Kimyası Laboratuvar başlığında iki adet basit deney yapıp paylaşmıştım. Okumak isteyenler için aşağıya linklerini koyacağım. 

Bu resmini gördüğünüz arkadaş ise butterfly pea flower tea. Türkçede mavi kelebek sarmaşığı, mavi kelebek çayı, bezelye çiçeği çayı veya kelebek bezelye çiçeği çayı olarak da söyleniyor. 



Türkiye'de satışı var mı bilmiyorum, bana yurt dışından alan bir yakınım vermişti. Şu an yoksa bile yakında aktarlarda yerini alacaktır diye düşünüyorum. 





Aslında bu bir tariften ziyade tanıtım yazısı mahiyetinde. Yapılışı kısaca şöyle; kaynamış suyu kupaya veya demliğe koy, içine de su miktarına göre üç beş bezelye çiçeği (pea flower) at. 4-5 dakika sonra ise süzüp iç şeklinde. Tercihen tatlandırmak için şeker kullanılabilir. 

Kaynar suyu tatlı bir mavi renge boyuyor bu çiçek. İster o haliyle içilebilir, arzu ederseniz de içine limon sıkarak bu tatlı maviden şirin bir mor tonuna geçiş yapabilirsiniz. 

Pea flower tea (bezelye çiçeği) zararlı mıdır, faydalı mıdır konu hakkında bilgim ve herhangi bir yönlendirmem yoktur. Sık içtiğim bir çay da değil. Çok nadir bu renk değişimini izlemek için yapıyorum, zaten aman aman kendine has değişik bir tadı da yok. Mutfağınızda doğal malzeme ile mini bir görsel şölen yapmak istediğinizde tercih edebileceğiniz bir seçenek bana göre.



Benzer renk değişimlerini gül ve kırımızı lahana ile de yapmıştım okumak isteyenler için linkler aşağıda. 

Kırmızı lahana ile renk oyununa Sitrik Asit ile Kırmızı Lahananın Renk Değişimi başlıklı yazımızdan ulaşabilirsiniz. 

Benzer bir deneyi de Sitrik Asit ile Renk Değiştirme başlığı ile gül kullanarak yapmıştık. 

Ülkemizde bilinen kokulu bir ot ile de bu tarz bir deneme yapmıştım, taslakta düzenlenmeyi bekliyor. İsmini yazmayım süpriz olsun. Fakat mavi kelebek çayının (pea flower tea) artısı renginin güzelliği yanında tadının da ağır olmaması. Böylece onu değişik tariflerde kullanmak mümkün hale geliyor. Olumlu sonuç alabilirsem yayınlarım ilerleyen zamanlarda. 

Bu çiçeği farklı tariflerde kullanıyorsanız yorum kısmına yazıp konuyu zenginleştirebilirsiniz. 


3 yorum:

  1. Karabas cayi da ozellikle dogalini bulursaniz , ki bu mevsimde muhtemel,masmavi bir cay oluyor once.Sonra sarariyor.Tadi da lavanta gibi...Bunun rengi de hulyali,tadi nasil acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıda da bahsettiğim üzere çok baskın ve kendine has diyebileceğim bir tadı yok. Görseli için yapılıyor daha çok. Karabaş otu ile ilgili katkınızdan dolayı teşekkür ederim.

      Sil

YORUMLAR SİTE YÖNETİCİSİ TARAFINDAN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.

AKTİF LİNK İÇEREN YORUMLARINIZ SİLİNECEKTİR.