31 Aralık 2019 Salı

ŞEKERSİZ KEK TARİFİ - BALLI KEK


Uzun zamandır şekersiz kek denemesi yapıyorum, süreç şöyle ilerledi; önce pekmezle denemeler yaptım ama bir türlü içime sinen bir kek ortaya çıkmadı. Sonra bal ile bir iki deneme yaptım ve sonuç daha tatmin ediciydi. Aşağıdaki tarif ballı ve şekersiz bir kek. 

Ama şu an bu tariften yola çıkarak pekmezli kek üzerine denemeler yapıyorum ki bizim favori şekersiz kekimiz olmaya aday kendisi. Şu an elimde resim eksiği olduğu için önce ballı keki yazayım istedim. En kısa sürede pekmezli kek de buradaki yerini alacak inşallah.

Şekersiz kek konusunda gözlemlediğim bir iki hususu da yazıp tarife geçeyim. 

Şekersiz kekte sıvı yağ ile değil tereyağ ile sonuç daha güzel oluyor. Ayrıca kakao kullanarak yaptıklarımı diğerlerine göre daha çok beğendim. 

Bir de şekerli keklere o kadar alışmışız ki bal ile yapınca tadı ilk başta baya az gibi geliyor, bal miktarını artırınca da kekin tadı ağırlaşıyor. Aşağıdaki tarifi deneyip bi bakın tadına. Daha sonra bal miktarını damak tadınıza göre azaltarak yapın.

Bu sorun için bulabildiğim en makul çözüm doğranmış kuru üzüm ilave etmek. Kekte şeker yokmuş hissini, her lokmada ağzınıza gelen üzümler ortadan kaldırıyor. Fakat malum üzümlü kekin dilimlenme esnasında parçalanma sorunu olabiliyor. Ama üzümleri ufak doğrayarak bu sorun da minimize edilebilir. Bu ballı keke üzüm katmadım ama bal miktarını azaltıp üzümle desteklemek de mümkün. Tercih sizin.




Şekersiz Ballı Kek

MALZEMELER

* 75 g erimiş ılık tereyağ
* 3 adet yumurta
* 3 yemek kaşığı nişasta (45 g)
* 3 yemek kaşığı kakao (25 g)
* 3 yemek kaşığı yoğurt (koyu kıvamlı olursa daha iyi)
* 3 yemek kaşığı hindistan cevizi
* 3 çay kaşığı kabartma tozu
* 1 paket vanilin (eğer vanilindeki eser miktardaki şekeri de kullanmak istemezseniz doğal vanilya çubuğu kullanabilir veya aroma için bir fiske tarçın ekleyebilirsiniz) 
* Bir fiske tuz
* 1 kahve fincanı bal-130 g (Eğer şekersiz tatlara daha alışık iseniz 80-100 g da kullanabilirsiniz)
* Aldığı kadar un (ben 100 g kullandım ama yumurtanın büyüklüğü, unun cinsi ve yoğurdun kıvamına göre un miktarı değişecektir. Kekin kıvamı için önemli olan bu hususu nazara alınız ve gerekirse un miktarında artırma azaltma yapınız. 

Not: Kakaolu kek ve kurabiyelerde kakao markası olarak nestle tavsiyemdir. Tat ve koku olarak muadillerine göre bariz farklı.

HAZIRLANIŞI

* Öncelikle un, nişasta, kakao ve kabartma tozu birlikte bir kaba elenerek hazırlanır.

* Bir kaba alınan yumurta, tuz ve vanilya mikser ile yumurtaların rengi açılana kadar çırpılır. Sonra tereyağ ilave edilerek bir miktar daha çırpılır. 

* Yoğurt ve bal eklenir ve karıştırılır. 

* En son elenen un karışımı eklenir kıvamı hızlıca ayarlanıp 21x21 cm pişirme kağıdı serilmiş bir borcama dökülür ve önceden 180 derece ısıtılmış fırının orta rafında ızgara üzerinde pişirilir. 

* 15 dk. sonra ben dereceyi 150 ye düşürüyorum ve toplamda 40 dk. gibi bir sürede pişiyor. Fırından fırına derece ayarı değişkenlik gösterebildiği için kendi kek pişirme ısınızı da kullanabilirsiniz. 

* Tereyağlı ve şekersiz olduğu için artanı buzdolabında saklamak gerekiyor. Soğukta kıvamı sertleşeceği için tekrar yemeden önce fırında düşük ısıda biraz ısıtılabilir veya soğuk tercih edilebilir. 

* Afiyet olsun.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUMLAR SİTE YÖNETİCİSİ TARAFINDAN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.

AKTİF LİNK İÇEREN YORUMLARINIZ SİLİNECEKTİR.