1 Aralık 2019 Pazar

PORTAKAL KABUĞU REÇELİ - PASTA ŞURUBU (PORTAKAL VE LİMON AROMALI)


Başlığı portakal kabuğu reçeli diye yazdım ama aslında bu yaptığım reçelden çok ağda ve şekerleme arası bir şey oldu. Kıvamı bala da benzedi. Yani ev yapımı portakal aromalı sahte bal gibi de oldu. Belki daha az kaynatılırsa reçel gibi olur ama ben bunu bu haliyle sevdim çünkü değişik bir kullanım alanı keşfettim ve burada da paylaşmak istedim. 

Küçüklüğümüzde yediğimiz eti cin benzeri bir kurabiye yapımında kullanmaya da niyet etmiştim ama ilk denemem tam bir facia ile sonuçlanınca kırılan cesaretim eti cin denemelerinden beni uzun bir süre, yeni bir ilham gelene dek uzak tuttu.  Şu an ilhamlar geliyor, ilk fırsat bulduğum zaman bir deneme daha yapacağım. 

O sırada bu reçeli yaş pasta keki ıslatmak için kullanabileceğimi fark ettim ve sonuçtan oldukça memnun kaldım. 

Yani bu tarifi öncelikli olarak pasta şurubu yapımında kullanmanızı tavsiye ederim. Eğer reçel tarzı tüketmek isterseniz biraz daha az kaynatmanız lazım, çünkü bu haliyle baya koyu. 

Pasta ve kekleri ıslatmada pratikliği ve aroması ile "her sene yapar bir kavanoz atarım kilere" diyebileceğim bir tarif oldu. 

Dikkat edilecek en önemli husus kullanılacak portakal ve limonun kalite ve aroması. Bunun için kullandığım limon öyle harikaymış ki  pasta şurubu hazırladığımda, portakalın kabuğuyla birlikte suya verdiği aroma harika, çocukluğumuzda yediğimiz meyveli şekerlere benzettim. 





Portakal Kabuğu Reçeli

MALZEMELER

* 100 g. küp küp doğranmış portakal kabuğu (aşağı resimdeki 200 gram kadar bu sizi yanıltmasın)
* 4 su bardağı şeker
* 4 kahve fincanı su
* 6 yemek kaşığı limon suyu 
* Bir parça limon tuzu (ben bu tarifi hazırladığım zaman limon tuzunun zararlarını bilmiyordum ve kullanmıştım, kullandığım için yazdım ama bugün yapsam kullanmam, sanırım limon yeterli olur)

Pasta Şurubu Nasıl Yapılır

Öncelikle portakal kabukları küp küp doğranır. Kabuktaki acılığı ve ilaç kalıntılarını temizlemek için şu yöntem kullanılır; kabukların üzerini geçecek kadar soğuk su koy 3-5 dakika kaynat ve suyunu dök. Her suyunu döktükçe soğuk suyla yıka ve diğer kaynatma işlemine öyle geç. Toplamda 6 kez bu işlemi yap, ilk 2 kaynatımda suya 1 çay kaşığı da tuz ekle. Kaynatma işleminden sonra da soğuk suda beklet ve arada suyunu değiştirerek 6 ila 8 kez de bu işlemi yap. Eğer bir gece suda bekleyecek ise buzdolabına kaldırmak gerekir. 



Bu işlem biraz vakit alıyor ama sonuç güzel oluyor. Ve kabukların bu suretle canına okuduktan sonra bile kalan aroma harika ve etkileyici olarak kalmayı başarıyor. 

Bundan sonrası aynen reçel yapımı gibi. 

Su ve şeker bir tencereye alınır, şeker eriyip kaynamaya başlayınca limon suyu ve kabuklar eklenir. ateşin altı çok kısılmaz, ben orta ocağın açığında havalı havalı kaynattım. Reçel türü gıdalarda net bir kaynatma süresi vermek zor. Ben 20-21 dakika kaynattım ve kıvamı iyi oldu. Çok yoğun istemezseniz ve reçel gibi yemek istiyorum derseniz biraz daha az kaynatabilirsiniz. Reçeller soğudukça biraz daha koyulaşır. Yani bu noktaya dikkat etmeniz lazım altını kapatma süresini ayarlarken. 



Eğer limon tuzu kullanmak isterseniz onu da altını kapatmadan biraz önce koymanız yeterli.

Reçeli soğuyunca bir kavanoza alıp serin bir yerde muhafaza edebilirsiniz. Her kullanımda temiz ve kuru kaşık kullanmama rağmen şekerlenme olmuş. Diğer kavanoz hiç şekerlenmeden olduğu gibi duruyor. Şekerlenmesinin pasta şurubu olarak kullanmaya bir manisi yok, zaten suya girince eriyor. Ama görsel olarak şık dursun derseniz minik minik kavanozlara almanız daha iyi olur. 

Pasta kekini ıslatmak için şurubu ise şöyle hazırlıyoruz; pastanın büyüklüğüne göre 80-100 veya 200 g kadar kaynar su bir bardağın içine koyulur. Arzu edilen miktarda portakal kabuğu reçeli (1 tatlı kaşığı olur, daha fazla olur bu size bağlı) ekenerek iyice karıştırılır ve soğuyunca direk kullanılır. Bu şerbetin içindeki portakal kabuğu parçaları da pastanıza ayrı bir güzellik katacaktır. 

Yapımı biraz oyalayıcı ama sonuca değiyor. Afiyet olsun.










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUMLAR SİTE YÖNETİCİSİ TARAFINDAN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.

AKTİF LİNK İÇEREN YORUMLARINIZ SİLİNECEKTİR.