24 Kasım 2019 Pazar

EKŞİ MAYALI KRAKER - KABARTMA TOZU KULLANMADAN TUZLU KURABİYE YAPIMI


Ta temmuz ayında hazırlamıştım bu tarifi. Baya ara vermişim yazmaya. 

Hoş blog yazısı okuyan da pek kalmadı sanırım. Çoğunluk instagram ve youtube da vakit geçiriyor. Biz de mektup yazan babaanneler misali, azınlık bir blog yazarı olarak kalem oynatıyoruz buralarda. Belki de sessiz okuyucu kitlesine dahilsiniz, bilemiyorum. Buralarda ses verip iletişime geçmenin yolu malum yorum yazmak. Arada ce diyebilir sessiz okuyucularda. 

Bugünkü tarifimiz ekşi maya ile ilgilenenlerin ve baharat severlerin ilgisini çekecek bir tarif. 

İkeanın marketinden hiç alıp yiyeniniz var mı ekşi mayalı kraker. Belki marketlerde de vardır bilmiyorum ama ben sadece ikeada görmüştüm ama alıp da tatmadım nedense. 

Aslında ekşi mayalı kraker yapma sebebimiz besleme artığı ekşi mayaları çöpe atmamak ve değerlendirmek. Yani bu ekşi mayalı kraker yapımına bu vesile ile başlamış olduk. Ama şunu söylemeliyim ki artan mayalar bu yöntemle değerlendirilmeye kalkınca bu sefer de başa çıkamayacağınız kadar krakeriniz oluyor. En iyi yöntem mayanızı italyan mayaya dönüştürüp artan maya olayını sıfırlamak. Bunu nasıl yapacağınızı merak ediyor ve ekşi mayaya ilgi duyuyorsanız, ekşi maya ile ilgili hacimli yazımıza buradan ulaşmanız mümkün. 

Tarife geçmeden şunu da söyleyim; genelde bu tarifi aktif olmayan artık mayalar ile yaparlar. Ama aynen ekmekte olduğu gibi aktif maya ile yapıyorum ben ve harika kabarıyor, tadı da daha güzel oluyor. 





Ekşi Mayalı Kraker Yapımı

MALZEMELER

* 100 g aktif maya ( 20 g ana maya, 40 g un ve 40 g suyun karıştırılarak iki katı kabarması ile elde edilir)
* 100 g oda ısısında tereyağ
* Aldığı kadar un (Ben yaklaşık 105 g kadar kullandım ama miktar değişebilir, hamurun kıvamı kurabiye hamuru gibi olacak)

Ana malzeme bu üçü. Gerisi damak tadınıza göre baharat katmakta. Miktarları artırıp azaltabilirsiniz, ekleme çıkarma yapabilirsiniz. Mesela ben bi ara mahlep katıyordum ama sonra yakıştıramayıp çıkardım. Hayal gücünüze ve damak tadınıza göre aşağıdaki malzemeler ile oynayabilirsiniz. 

* 1-2 tatlı kaşığı tane siyah haşhaş
* Yarım veya 1 tatlı kaşığı çörek otu
* 1-2 tatlı kaşığı susam
* 1 çay kaşığı tuz
* Bir fiske tarçın
* Çay kaşığının ucu ile kuru biberiye
* Bir fiske kuru kekik
* Çay kaşığının ucu ile zerdeçal ve kırmızı toz biber
* Az miktar değirmende çekilmiş karabiber
* Arzuya göre pul biber, sarımsak tozu


Ekşi Mayalı Kraker Nasıl Yapılır

* Maya ve tereyağ bir kaba alınır. Üzerine arzu edilen baharatlar eklenip el ile karıştırılır. 

* Yavaş yavaş un ilave edilerek kurabiye hamuru kıvamında yoğrulur. 


* 2 saat oda ısısında dinlendirilir. Sonra unlu tezgahta açılıp kalıp ile kesilip fırın tepsisine dizilir. 


* Burada bir püf nokta yazayım; hamuru açıp kalıpla kesince artan hamurları tekrar yoğur tekrar aç yapıyoruz ya. İşte bu işlemi mümkünse yapmadan ilk açınca tümünü kalıpla kesin. Bu işe uygun kalıbınız yoksa bıçakla da kare kare kesebilirsiniz. Tekrar yoğrulup açılanlar istenilen şekilde kabarmıyor ve şekli ve kıvamı biraz bozuk oluyor. 

* Önceden ısınmış 180 derece fırının en üst rafında pişirilir. 15 ila 25 dakikada pişti bunlar. Afiyet olsun. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUMLAR SİTE YÖNETİCİSİ TARAFINDAN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.

AKTİF LİNK İÇEREN YORUMLARINIZ SİLİNECEKTİR.