8 Nisan 2020 Çarşamba

ŞEKERSİZ KEK - PEKMEZLİ KEK


Bu kadar da ara verilmez dedim bir önceki yazının tarihine bakınca. 

En son mavi kelebek çayı hakkında bir yazı hazırlamıştım ama üç aydır bekleyen tarifleri giremedim bir türlü.

Takip edenler hatırlayacaktır daha önce şekersiz ballı kek tarifi yazmıştım. 

Daha sonraki denemelerimde pekmezli olarak tarifte ayarlamalar yaptım ve şekersiz kek yapacağım zaman sürekli bu keki yapar oldum. Size de ballısından ziyade pekmezlisini yapmanızı öneririm bence daha güzel oldu. 

Şekersiz kek hakkında bir kaç hatırlatmamı da yazıp tarife geçeyim; şekerli keklere alışanlar için ilk etapta biraz yavan gelebiliyor tadı ama alıştıkça bu durum hiç problem değil. Zaten tadı zenginleştirmek için baya aromatik malzemelere yer vermeye çalıştım. 

Bir diğer husus da şekersiz keklerin kıvamı tam bulut gibi sünger gibi olamayabiliyor. Ama el alışıp fırının ısı ayarı da doğru tutturulunca gayet tatmin edici boyutta bir lezzet yakalanabiliyor. 



Şekersiz (Pekmezli) Kek - 9 Dilim

MALZEMELER (21x21 kalıp için) 

* 2 adet yumurta (L boy)
* 50 g erimiş ılımış tereyağ 
* 3 yemek kaşığı pekmez (gram ölçüsü yazmıyorum zira her pekmezin ağırlığı farklı oluyor bu şekilde sabitledim tarife)
* 2 yemek kaşığı hindistan cevizi
* 2 yemek kaşığı kakao (20 g)
* 2 yemek kaşığı nişasta (30 g)
* 2 çay kaşığı kabartma tozu (isteyen 3 katabilir)
* 1 kahve fincanı kuru üzüm (50 g) 
* 25 adet fındık
* 1 kahve fincanı koyu kıvamlı yoğurt
* Çay kaşığının ucu ile tuz
* Bir fiske tarçın
* 1 paket vanilin (Vanilindeki şekeri de kullanmak istemezseniz çubuk vanilya kullanabilirsiniz. Veya hiç katılmasa da olur.)
* 60 ila 100 g arası un (Ben bu keki her yaptığımda un miktarı değişebiliyor. Zira kullanılan yumurta, pekmez, yoğurt ve una göre ayar yapmalısınız. İlk başta 60 g unu ekleyin ve duruma göre sonra ilave yapabilirsiniz. 

Üzeri İçin

Meyve ve bitter çikolata (çikolata kullanmak istemezseniz yazının sonunda şeker ve çikolata kullanmadan erimiş çikolata görüntüsüne sahip bir sos tarifi ekledim)

Şekersiz Kek Nasıl Yapılır

* Bir kaba un, nişasta, tarçın, kakao ve kabartma tozu birlikte elenir. 

* Üzüm ve fındık robotta parçalanır ve bir tabağa koyulur. (üzümler büyük kullanıldığında kek dilimlenirken  parçalanıyor)

* Yumurtalar ve tuz mikser ile rengi açılana kadar çırpılır. 

* Tereyağ ve vanilya ilave edilerek biraz daha çırpılır. 

* Pekmez, hindistan cevizi, fındık, üzüm ve yoğurt ilave edilerek yine biraz karıştırılır. 

* Un karışımı ilave edilir. Eğer kıvamı cıvıksa bir iki kaşık daha kontrollü eklenebilir. 

* Hamur hazır olunca hiç bekletmeden pişirme kağıdı serilmiş 21x21 kaba koyulup 180 derecede önceden ısıtılmış fırında pişirilir. 

* 15- 20 dakika sonra dereceyi 150 düşürebilirsiniz ama düşürmeden de pişirmek mümkün. Bunu fırınınızın huyuna göre siz ayarlamalısınız. 

* Üzeri için şekersiz bitter çikolata kullanabilirsiniz veya benmari usulü erittiğiniz az miktar hindistan cevizi yağına biraz kakao ve bal ekleyerek de şekersiz bir sos hazırlamanız mümkün. Çikolata daha düzgün duruyor ama aşağıdaki resimde kullandığım hindistan cevizi yağlı sos da tatmin edici bir görüntüye sahip. 



* Nar taneleri veya başka meyveler ile süsleyerek servis yapabilirsiniz. Artanı ben buzdolabında muhafaza ediyorum. Dolaptan çıkan keki biraz fırında ısıtarak ya da soğuk olarak yemek mümkün, tercih size kalmış. Afiyet olsun.

2 yorum:

  1. Sitemdeki yemek tarifleri içeriklerine bı göz atabilir misiniz sizce nasıl son tarifimin altına fikirlerinizi belirtiniz.
    sefhanim.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef içerik okumaya zamanım yok. Yazmaya devam ettikçe her anlamda eksiğini görüp kendini geliştiriyor bloggerlar. Size de başarılar dilerim.

      Sil

YORUMLAR SİTE YÖNETİCİSİ TARAFINDAN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.

AKTİF LİNK İÇEREN YORUMLARINIZ SİLİNECEKTİR.