13 Mayıs 2014 Salı

MİNİ PİZZA (6 ADET)


Daha önce burada ev yapımı pizza tarifi vermiştim. 6 kişilik 12 dilim büyük bir pizza yapmak istiyorsanız o tarife göre yapmalısınız. Bu tarif ise 2-3 kişilik.  Dilimlemeye gerek olmayan, bütün şekilde servis yapabileceğiniz boyutta.

Defalarca denedim bu tarifi. Bir denememde kuru maya ile denedim mesela. Ama beğenmedim. Hamuru kuru oldu. Kesinlikle yaş maya kullanmanızı öneririm.

Buradaki  pizzanın hamuru ile hemen hemen aynı sayılır. Sadece  miktarlarını azalttım. Üst malzemelerinde de biraz fark var. Siz kafanıza göre üst malzemesini değiştirebilirsiniz. Ben oldukça sade yaptım.

Bu pizzada bir de kenarı için sarımsak ve kekik sosu hazırlayıp sürdüm. Ayrıca susam kullandım. Özellikle susam çok yakışıyor kenarlarına.


2-3 kişilik kahvaltı sofrası için değişik ne yapayım diye düşünüyorsanız bu tarifi denemelisiniz. Özellikle hamur kısmını tuttum ben. Zaman içerisinde deneye deneye buldum ve o zamandan beri pizza için başka hamur kullanmadım. Pizza sevenlerdenseniz dışarıdan almaya hiç gerek yok bence. Kendi pizzamızı kendimiz yapalım. Gerçekten keyifli oluyor hazırlaması. 

                                                                                                                                                                   
Mini Pizza

MALZEMELER


Hamuru İçin 


* 1/4 paket yaş maya (10 g)

* 30 g su (2 yemek kaşığı su 28 g geliyor)
* 1 adet yumurta
* 20 g tereyağ
* 1 tatlı kaşığı yoğurt
* 1 çay kaşığı tuz
* 1 çay kaşığı şeker
* 3 yemek kaşığı sıvı yağ
* 180 g un (1.5 su bardağı)

Üzeri İçin

* 1 adet soğan

* 1 adet yeşil köy biberi
* 12 tane zeytin
* 165 g kaşar peyniri
* Ketçap

Kenarı İçin

* 1 tane ufak sarımsak

* Az miktarda kekik
* Susam
* 2 çay kaşığı zeytinyağ

Mini Pizza Nasıl Yapılır

HAZIRLANIŞI


* Öncelikle bir kaba su ve maya alınır. Bir çatalla maya ezilir.


* Üzerine yumurta, tereyağ, yoğurt, tuz, şeker ve sıvı yağ da eklenerek karıştırılır. Yavaş yavaş un ilavesi ile iyice yoğrulur. Yağlı bir hamur olduğu için yoğurması zor olmuyor.

* Hazırlanan hamur bir saat dinlendirilir.

* Hafif unlanmış tezgaha alınan hamur 6 parçaya bölünür ve yumaklanır.

* Merdane yardımı ile her bir yumak tabak büyüklüğünde açılır ve yağlı kağıt serilmiş büyük boy fırın tepsisine alınır.

* Fırça ile üzerlerine ketçap sürülür ve çatalla üzeri delinir.


* Az miktarda kaşar rendesi serpildikten sonra üzerine soğan, biber ve zeytinler dizilir.

* Küçük bir kapta sarımsak iyice ezilir. Üzerine biraz kekik ve zeytinyağ koyulup karıştırılır ve pizza hamurunun kenarlarına fırça ile sürülür. Susam da serpilerek  200 derece fırında 10-12 dk. pişirilir.


* Pişer pişmez fırından çıkarılır ve soğutulur.

* Servise yakın üzerine kaşar rendesi koyulur ve sadece üstü yanan fırında kaşarlar eriyene kadar bekletilir ve sıcak sıcak servis yapılır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUMLAR SİTE YÖNETİCİSİ TARAFINDAN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.

AKTİF LİNK İÇEREN YORUMLARINIZ SİLİNECEKTİR.