26 Ağustos 2018 Pazar

PAZI SARMASI


Pazı sarması nasıl yapılır merak edenler için tarifi resimli ve detaylı bir şekilde  hazırladım. 

Pazı herkesin damak zevkine hitap etmeyebilir. Tadı yaprak sarmasından biraz farklı. Ben pazı yapraklarının kokusunu ve dokusunu en çok ıspanağa benzettim. En büyük artısı yumuşacık olması. Bazen asma yaprağı sert olabiliyor ama pazı yaprağı sıcak suya girince anında pamuk gibi oluyor. 

Pazıyı değil asma yaprağını seviyorum diyenlerdenseniz buradan detaylı yaprak sarması tarifini okuyabilirsiniz. 

Bu tarz sarmaları etli de yapmak mümkün ama benim ilk tercihim zeytinyağlı olmasından yana. Etli sarma mı olurmuş der hep zeytinyağlı yaparım :




Zeytinyağlı Pazı Tarifi

MALZEMELER

* 1 demet pazı (19-20 yaprak)
* 1 adet kuru soğan
* 1 kahve fincanı zeytinyağ
* 1 yemek kaşığı salça
* 1 çay bardağı su
* 1 su bardağı pirinç
* Tuz
* Bir miktar karabiber, kırmızı biber
* Çay kaşığının ucu ile kimyon
* Bir çay kaşığı kadar kuru nane 
* Arzu edilirse bir tutam kıyılmış maydanoz

Pazı Nasıl Yapılır

* Pazının içini hazırlamak için soğanı doğrayıp tencereye alın. Zeytinyağ ilave edip altını yakın ve az soteleyin. 

* Sonra salçayı da ilave edip onunla da bir iki dakika karıştırın ve yıkanmış pirinçleri, tuzu ve nane hariç diğer baharatları da ekleyip şöyle bir karıştırıp suyunu ekleyin ve ağzı kapalı kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirin. Çabuk pişecektir dikkat edin yanmasın. 

* Altını kapattıktan sonra ağzı kapalı biraz bekletin pirinçler şişsin. Daha sonra nane ve maydanozunu ekleyin. 

* İç biraz ılıyana kadar pazı yapraklarını hazırlayın.

* Bunun için önce pazıların sapı kesilir ve pazılar yıkanır. 

* Geniş bir pilav tenceresine bir miktar su (yaklaşık 1 litre) ve 1 buçuk yemek kaşığı tuz koyulur ve kaynatılır. 

* Pazı yaprakları bir maşa ile teker teker bu suya batırılıp çıkarılır. Burada çok dikkat etmeniz lazım. Pazı yaprakları suda çok beklerse ve aşırı derecede yumuşarsa sararken dağılabilir.  Maşa ile arkalı önlü çevirin ve bu süre 6 saniyeyi pek geçmesin, hemen sudan çıkarın, bir süzgece alın. 

* Her bir pazı yaprağını sarmadan önce ikiye bölüp ortadaki sert damar kısmını çıkarmamız lazım. Resimde sağ tarafta gördüğünüz kısım o sert damarlı yeri. 


* Daha sonra resimdeki gibi içten bir miktar koyup yanlardan kapatıp sarıyoruz. 

* Daha sonra bir tava veya tencereye dizin. Pazılar dibine tutmasın diye ister ortadan çıkarmış olduğunuz damar kısmını, isterseniz de direk haşlanmamış sap kısmını koyabilirsiniz. 

* Benim hazırladığım iç, 19 adet pazıya fazla geldi ve artan içle 9 tane de biber doldurdum. Tüm dolma yukarıda gördüğünüz kadar oldu. 

* Bir çay bardağı suya, tatlı kaşığın ucuyla az salça ve 1-2 yemek kaşığı zeytinyağını karıştırıp dolmaların olduğu tencereye dökün ve kısık ateşte pişirin. Sık sık kontrol edip suyu bitmişse su ilavesi yapın. Sıcak veya soğuk farketmez iki türlü de yapıyorum ben. 

* Kontrol edin, istediğiniz kıvamda pişmişse altın kapatın. Tam bir süre yazmıyorum. Zaten iç de yaprak da yarı pişmiş olduğu için bir saate kalmadan pişmiş olması lazım. 

* Afiyet olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUMLAR SİTE YÖNETİCİSİ TARAFINDAN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.

AKTİF LİNK İÇEREN YORUMLARINIZ SİLİNECEKTİR.