1 Nisan 2019 Pazartesi

KANDİL SİMİDİ


Kaç yıldır blog için kandil simidi tarifi hazırlayım istesem de bir türlü denk gelmedi. Nasip bu güneymiş. Gevrek, ağızda dağılan, mahlep kokulu bir kandil simidi arıyorsanız bu tarifi deneyebilirsiniz. 

Kandil simidini daha önce yazmış olduğum tuzlu kurabiyeden yola çıkarak hazırladım. Tuzlu kurabiyenin hamuru gayet güzel iken başka tarif denemek istemedim. Ufak değişimler ile kandil simitlerimiz hazır olmuş oldu. 

Hiç aklımda yoktu ama evde sıvı yağın bitmiş olması sebebiyle mecburen zeytinyağ kullandım. Sonuç güzel olunca o şekilde yazdım ama zeytinyağ kullanmak istemezseniz sıvı yağ da kullanılabilir. 

Geçelim kandil simidinin detaylarına...





Kandil Simidi

MALZEMELER 

(Verilen şeklin büyüklüğüne bağlı olarak 38 ila 50 adet kandil simidi çıkar. Bu ölçü büyük boy fırın tepsisi içindir)

* 125 g tadından emin olduğunuz marka tereyağ veya margarin
* 85 g süt 
* 85 g zeytinyağ veya sıvı yağ
* 1 yemek kaşığı dolu dolu sirke
* 3 çay kaşığı şeker
* 2 çay kaşığı tuz
* 2 çay kaşığı mahlep
* 1 çay kaşığı kabartma tozu (tepeli olmasın normal seviye doldurmak kafi)
* Aldığı kadar un (ben 360 g kullandım ama unun cinsine göre miktarın değişebileceğini unutmayın. Mutlaka yavaş yavaş ekleyin)
* Üzeri için bir yumurta akı, susam ve çörek otu

Kandil Simidi Nasıl Yapılır

* Tereyağ, sıvı yağ, sirke, tuz ve şeker bir kaba alınır. El ile tüm malzeme birbirine karıştırılır. 

* Yavaş yavaş un ilavesi yapmaya başlanır. Bu arada mahlep ve kabartma tozu da ilave edilir. 

* Yavaş yavaş un eklenerek hamur yoğrulur. 

Not: Kandil simidinin gevrek ve ağızda dağılan bir kıvamda olması için hamurun çok katı olmasından kaçınmak lazım. Eğer benim gibi tezgahta açıp kalıpla kesecekseniz yumuşak hamur biraz zorlayabilir sizi. Yani ara kıvamı bulmak lazım. Ben görüntü biraz artis olsun diye kalıp kullandım ama elde şekil vermek çok daha kolay ve zahmetsiz. Sonuç da daha garanti. Açarken kullanılan un sona kalan hamur parçalarının daha katı kıvama gelmesine sebep oluyor. Ben elinizde şekil vermenizi tavsiye ederim. Benim ilk yaptıklarım yerken daha hafif, sona kalanlar ise yine çıtır ama kalan parçalar tekrar tekrar unla buluşmuş olduğu için biraz daha ağır oldu. 

* Hamurda sirke ve kabartma tozu olduğu için, hazır olan hamuru çok bekletmeden hemen hazırlayıp fırına vermek lazım. 

* Açarak yapmak istiyorsanız tezgahı ve hamurun üzerini unlayarak açın. Çok fazla inceltmeyin. İnce olursa hem susama, yumurtaya batırırken şekli bozulur hem de tepsiye sığmaz. Aşağıda gördüğünüz hamurun sağ üst tarafı ince olmuş mesela. 


* Una batırdığınız kalıp ile kesin. Kalıpla kesmiş iseniz önce yumurta akına sonra susam çörek otu karışımına batırarak tepsiye dizin (Elinizde şekil verdiyseniz önce susam sonra yumurta akı) Önce susam sonra yumurta akına bulayınca üzerindeki susamlar daha az dökülüyor ama kalıpla kestiklerimi ben bu şekilde yapmak isteyince şekli bozuldu. Tavsiyem bu sebeptendir. 

* Şekil verilen kandil simitleri pişirme kağıdı serilmiş büyük boy fırın tepsisine dizilir. 

* Aşağıda görüldüğü üzere ister susamlı ister karışık ister boş hazırlanabilir ama benim favorim susam çörek otu karışımı. Ve yine tavsiyem özellikle de ilk defa yapacaklar için elde şekil vermeniz. Çok daha kolay oluyor. 


* Önceden 200 derecede ısınmış fırının üst rafında iyice kızarana kadar pişirin. Soğuduktan sonra ağzı kapalı bir kapta muhafaza edebilirsiniz.

* Afiyet olsun. Hayırlı kandiller. 





2 yorum:

  1. kalıbı nereden aldınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geciken cevap için kusura bakmayın yeni gördüm mesajınızı. Kalıbı aktardan almıştım yıllar önce.

      Sil

YORUMLAR SİTE YÖNETİCİSİ TARAFINDAN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.

AKTİF LİNK İÇEREN YORUMLARINIZ SİLİNECEKTİR.