29 Mayıs 2020 Cuma

ÇİKOLATALI BİSKOTTİ


Biskottinin yeri bende çok başkadır. Hep derim diğer tüm kurabiyeler bir yana biskotti bir yana. 

Biskottiler içinde de incirli ve portakal şekerlemeli olan bir numaradır bana göre. Eğer o tarifi de yapmak  isterseniz Kuru Meyveli ve Fındıklı Biskotti başlıklı yazımızı okuyabilirsiniz.

Çok fazla çeşitini üretmek mümkün ama yıllarca hep aynı tarifi yaptım. Aklımda hep çikolatalısını geliştirmek vardı ama bu tarifi denerken de yola biskotti yapacağım diye çıkmadım.

Bilenler bilir, etinin kurabi isminde bir bisküvisi var. Son yıllarda paketli gıdaların alımını azaltmaya çalışıyorum ama kurabi alırdım tadını beğendiğim için. Bazı bisküvilerdeki rahatsız edici aroma onda yok, daha doğal gelirdi bana. Ama paketli gıda paketli gıdadır bunu evde denesem nasıl bir şey yaparım diye yola çıktım, yolun vardığı yer bu biskotti oldu :)

Çünkü klasik kurabiyeler ile hazır bisküvi tadını yakalamak pek mümkün olmuyor. Biskotti ise daha bisküvimsi. O yüzden paketin arkasındaki malzeme listesini okuyarak biskotti tarzı uyarladığım bir tarif oldu.  Aynı kurabi gibi oldu iddiam yok, çünkü aynısı olmadı. Ama ev yapımı versiyonu olarak ben sevdim. Uzun süre dayanıyor. Sert kurabiyeleri beğeniyorsanız deneyebilirsiniz.


KAKAOLU BİSKOTTİ

MALZEMELER


* 3 adet yumurta (genelde büyük boy kullanıyorum)
* 60 g tereyağ
* 140 g toz şeker
* 1 paket vanilin
* 3 tatlı kaşığı dolu dolu irmik (20 g)
* 3 tatlı kaşığı dolu dolu mısır unu (20 g)
* 3 yemek kaşığı tam buğday unu (60 g)
* 3 yemek kaşığı yulaf ezmesi (30 g)
* 3 yemek kaşığı kakao (25 g) nestle marka öneririm.
* 30-40 g bitter çikolata
* 2 çay kaşığı kabartma tozu
* Çay kaşığının ucu ile tuz
* 150 g un 
* 50 g fındık
* 20 g badem
* 10 g fıstık
Not: 
Kuruyemişler tercihe bağlı olarak değişebilir. Ben en çok fındığı yakıştırıyorum. Diğerlerini kullanmayarak 80 g fındıkla da yapabilirsiniz.

ÇİKOLATALI BİSKOTTİ NASIL YAPILIR

* Öncelikle yulaf ve kuruyemişler robotta iyice çekilip bir kaba alınır. 

* Hafif eritilmiş tereyağ (sıcak olmasın) yumurtalar, şeker, vanilin ve tuz robotta 3-5 dk çırpılır. 

* Daha sonra çekilmiş yulaf ve kuruyemişler ilave edilir. İnce kıyılmış çikolata eklenir. İrmik, mısır unu, tam buğday unu, kakao, un ve kabartma tozu eklenir. Bu aşamayı ister robotta ister elinizle bir kapta yapabilirsiniz. Hamur biraz ele yapışan kıvamda oluyor. Bir saat kadar buzdolabında dinlendirin.

* Hafif unlanmış eller ile üçe bölünen hamura direk pişirme kağıdı serilmiş fırın tepsisinde şekli verilir.
 

* 180 derece ısıtılmış fırının en üst rafında yaklaşık 20 dk. pişirilir. 


* Soğuduktan sonra keskin bir bıçakla dilimlenir ve tekrar tepsiye dizilerek 100 derece fırında istenilen kuruluğa gelene kadar bekletilir. 

* Soğuduktan sonra ağzı kapalı bir kapta uzun süre muhafaza edebilirsiniz. Afiyet olsun.


4 yorum:

  1. You actually make it seem so easy with your presentation but
    I find this topic to be actually something that I think I would never
    understand. It seems too complicated and extremely broad for me.
    I'm looking forward for your next post, I will try to get
    the hang of it!

    YanıtlaSil
  2. This paragraph gives clear idea in support of the new users of blogging, that genuinely how to do blogging and site-building.

    YanıtlaSil
  3. What's up, I read your blog on a regular basis. Your writing style is witty, keep up
    the good work!

    YanıtlaSil
  4. Elinize sağlık. Biskottiler nefis...

    YanıtlaSil

YORUMLAR SİTE YÖNETİCİSİ TARAFINDAN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.

AKTİF LİNK İÇEREN YORUMLARINIZ SİLİNECEKTİR.