22 Ağustos 2013 Perşembe

KÜRDAN KEBABI


Her ne kadar islim kebabı diye de bilinse, ben bu yemeğe kürdan kebabı ismini daha çok yakıştırırım.

Kızartma aşaması  biraz zahmetli. Ama iç ve patlıcanlar hazır olduktan sonra  şekil verme aşaması çok zevkli.

Genelde köfte ile yapılır ama ben kesinlikle kuşbaşı ile hazırlanan içi daha çok yakıştırıyorum bu kebaba.

Davet sofraları için yapılabilecek güzel bir tarif.




Kürdan Kebabı (12 adet)

MALZEMELER


* 6 adet patlıcan

* 250 gr. dana kuşbaşı (ben haşlanmış et kullandım haşlanmış hali ile ağırlığı 170 gr.)
* 1 adet soğan
* 3 çorba kaşığı sıvı yağ
* 1 adet yeşil biber
* 2 adet domates
* Tuz

* 1.5 su bardağı su
* Yarım çay kaşığı tuz
* 1 çay kaşığı salça

* Üzerini süslemek için 1 tane domates, 1 tane yeşil biber ve 12 adet kürdan

Kürdan Kebabı Nasıl Yapılır

HAZIRLANIŞI


* Patlıcanlar alacalı bir şekilde soyulur. Ve her bir patlıcan uzunlamasına 4 parçaya bölünür. Toplamda 24 parça olacak.


* Tuzlu suda 10-15 dk. bekletilir ve yıkanır. Bir kağıt havlu ile kurulanır ve kızgın yağda kızartılıp yağını çekmesi için kağıt havlu serilmiş bir tabağa alınır.

* İçi için bir tavaya soğan ve biber doğranır. Et ince ince doğranarak ilave edilir. Yağ eklenerek altı yakılır. Bu arada domatesler soyulur doğranır ve eklenir. Tuz ilave edilir. 5- 10 dk. arada karıştırarak kavrulur. Ve sıcak su ilavesi yapılır. Suyunu çekene kadar pişirilir. Ben yarım saat pişirdim.

* Burada eti çiğ mi pişmiş mi kullandığınıza göre süre ve kullandığınız su miktarı değişebilir. Ben haşlanmış et kullandım. Su miktarını ayarlamakta zorlanıyorsanız, ilk başta suyu çok fazla kullanmayıp ihtiyaca göre yavaş yavaş kaynar su ilavesi yapabilirsiniz.

* İçimiz pişince sıra en zevkli kısım olan şekil verme aşamasına geçiyoruz. Bu işe başlamadan önce bir adet domatesi ve bir adet yeşil biberi 12 parçaya bölüp hazır ediyoruz. Hemen yanına da 12 adet kürdan koyuyoruz.


*Tepsiye bir parça patlıcanı alıyoruz. Diğer patlıcanı şekilde görüldüğü gibi artı olacak şekilde üzerine koyuyoruz.

* İçimizden bolca tam ortasına koyuyoruz. Önce altta kalan patlıcanları üste doğru katlıyoruz, sonra diğerini. Ve hemen bir kürdana domates ve biberi geçirip patlıcanın üzerine saplıyoruz. Ve fırına dayanıklı bir tepsi veya borcama diziyoruz.

* Bir cezvede tuz, salça ve 1.5 su bardağı suyu karıştırıp kaynatıyoruz. Veya içi hazırladığımız tavada da kaynatabilirsiniz ben öyle yaptım. Resimde de görüldüğü gibi içi bolca kullandım ve tam geldi hiç artmadı. Tava da bir miktar domates kaldığı için salçayı 1 çay kaşığı kullandım. Yeterli oldu.


* Ve borcama döküp üzerini alimünyum folyo ile kapatıp fırına koyuyoruz. 250 dereceye ayarlayıp, yaklaşık  yarım saat ağzı kapalı 15 dk. da açık olarak pişiriyoruz.

* Yanında pilav ile servis yapılabilir. Afiyet olsun.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUMLAR SİTE YÖNETİCİSİ TARAFINDAN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.

AKTİF LİNK İÇEREN YORUMLARINIZ SİLİNECEKTİR.