20 Eylül 2018 Perşembe

DOMATES NASIL KURUTULUR




Yıllardır domates nasıl kurutulur merak ederdim, bir yandan da korkardım. Çünkü domates zor kurur gibi bir endişe vardı zihnimde. 

Bu sene domates kurutmayı denedim.  Özellikle ev ekmeğinin içine katıp, domatesli zeytinli ekmek nasıl olur tecrübe etmek istedim. 

Domates kurutmak zannettiğim kadar da zor değilmiş. Eğer daha önce dolma biber kuruttuysanız şunu söyleyebilirim; domates kurutmak dolma biber kurutmaktan çok daha kolay. 

Domates kuruturken tuzlanır mı tuzlanmaz mı sorusunun da cevabını bulamamıştım. Çoğu kimse tuzlayarak kurutmuş ama benim tuzlama ile ilgili kötü bir anım olduğu için cesaret edememiştim. 

Yarısını tuzladım, yarısını tuzlamadım. İkisi de aynı şekilde kurudu. Bundan sonra domates kuruturken tuzlayıp kurutacağım.

Domates kurutmak için ağustos ayı ve eylülün başları ideal zamanlardır. Tabiki havanın bol güneşli olması lazım. Bizim balkon sadece sabahtan öğlene kadar güneş alıyor. Buna rağmen güzel kurudular. Ama bu süreçte hiç yağmur yağmadı ve hava hep açıktı. 

İstanbul, Samsun gibi nemli yerlerde sebze kurutmanın mümkün olmadığını duymuştum ne derece doğru bilmiyorum ama eğer öyleyse fırında da domates kurutmak mümkün. Ben denemedim henüz ama internette tarif verenler olmuş. Daha önce fırında kiraz kurusu yapmıştım. Domates de bu şekilde kuruyabilir diye düşünüyorum. 




Domates Kurusu

MALZEMELER

* Domates (kurutmak için kullanılacak domates, suyu az olan etli kısmı bol olanlardan seçilmelidir. Yörelere göre farklı isimleri olabilir ama salçalık domates, sobe-söbe domates, oval domates diye de biliniyor. 


* Tuz (kaya tuzu ya da sofralık tuz olabilir)

* Kalınca bir bez 

* Tepsi

* Bol güneşli sıcak bir hava

Domates Nasıl Kurutulur

* Öncelikle domatesler yıkanıp kurulanır. 

* İster halka halka, ister dilim dilim doğranır. Çabuk kuruması için çok kalın olmamasına dikkat edin. Resimdeki kalınlık ideal.


* Bez serilmiş tepsiye domatesler dizilir. Üzerlerine tuz serpilir. 

* Güneş alan bir yere koyulur. Ertesi gün yuvarlak kesilmiş olanların önü arkasına çevrilir. 4 gün sonra baya suyunu çekmişti benim domatesler ama iyice kuruması için 4-5 gün daha güneşte beklettim. 

* Bu süre içerisinde dilimli olanları ara ara çevirirseniz iki yüzü de güneşe gelmiş olur. 


* Toplamda 9 günlük süreçte tam olarak kurudu bu domatesler ama gün boyu güneş alan bir yerse  daha kısa sürebilir. 

* Kuruyan domatesleri ağzı kilitli bir buzdolabı poşeti ile buzdolabında muhafaza etmenizi öneririm. Afiyet olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUMLAR SİTE YÖNETİCİSİ TARAFINDAN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.

AKTİF LİNK İÇEREN YORUMLARINIZ SİLİNECEKTİR.