12 Eylül 2018 Çarşamba

İKEA MUTFAK ÇÖZÜMLERİ




Normalde bu blogun tarzı değil alışveriş yazıları. Nereden çıktı böyle bir yazı hazırlamak peki.

Şöyle ki;

Son zamanlarda ihtiyacım olup da bir türlü bulamadığım mutfak ürünleri ikeada karşıma çıktı. Bir değil iki değil bu sayı artınca, artık ihtiyacım olan bir ürünü araştırdığım ilk adres olmaya başladı. 

Bu araştırma sürecinde bir çok farklı marka- ürün karşılaştırma şansım oldu. İkeanın fiyat ve performans açısından daha avantajlı olduğunu gördüm. İkea pahalı bir mağaza değil ama yaygın olmadığı için ulaşım açısından biraz sıkıntı. Bazı ürünleri internetten alma şansı da mevcut. 

Düşündüm ki bir çok insan bir ürünü alırken internetten araştırıp yorum okuyor ve ona göre kararını şekillendiriyor. Ben de faydalandığım ürünleri detaylı olarak anlatmaya karar verdim. 

Bu tarz araştırma yaparken tabi ki samimi ve objektif yazılara denk gelmek önemli. Ben araştırma yaparken blogspot yazıları bana daha samimi gelir. Bir arkadaşın arkadaşa tavsiyesi gibi bir hissiyat oluşturur bende. İnternette doğru bilgiyi önemseyen biri olarak bu ürünleri araştıranlara katkım olsun diye düşündüm. 

Hadi ürünleri incelemeye başlayalım;

İlk olarak ikeanın iki farklı bulaşıklığına bakalım. 





Flundra bulaşıklığı kardeşim için aldık ve son derece memnun kaldık. Ölçüleri 46x36 Bizim aldığımızda altlıksız olarak satılıyordu, sonradan sanırım talep oldu getirmişler ama orjinal değil pek yakıştıramadım ben. Kardeşimin tezgah altlıksız kullanıma uygun olduğu için (akan su direk lavabonun içine gidiyor) hiç bir sıkıntı yaşamadık. 

Ürüne 18 tane tabağı koyabiliyorsunuz. Orjinal tasarımı ise, üç tarafında bulunan 9 tane bardak takma yeri. Bu da ekstra yer kazandırıyor. Fakat kısa boylu fincanlar ve çay bardakları için daha ideal. Klasik su bardağı da takılabiliyor ama o zaman hafiften tezgaha değiyor. Resimde de görüldüğü üzere uzun bardakları iç kısma, kısa boylu fincanları dış kısma yerleştirdim. 



Alt kısmı da direk tezgaha değmiyor hafif havada kalıyor ki çok hoşuma gitti bu yönü de.



İkeanın sitesinde baya küçük görünüyor. Ama öyle değil. Tencere tava tabak koca akşam yemeği bulaşığını tamamen alıyor. 



Üç ay öncesi 10 liraya almıştık şu an ise fiyatı 15 lira. Bu fiyata bu performans gerçekten çok iyi. Bu ürünün taklidini daha sonra başka bir mağazada gördüm. Renkleri beyaz değil ağır renklerdi. Yandaki bardak takma detayı yoktu. Ve fiyatı bu ürünün iki katından fazlaydı. Baya şaşırmıştım. Kısacası bu üründen memnun kaldık. 

Gelelim ikinci bulaşıklığa;

Çok beğenerek kullandığım, tezgahıma göre özel seçtiğim metal bulaşıklığım paslanınca, şık durmasına rağmen artık metal bulaşıklığı seçeneklerim arasından çıkardım. Plastik olanları da beğenmedim. Yukarıdaki ürünü de tezgahımdan dolayı (tezgah kenarsız olduğu için direk aşağı akıtıyor suyu) alamadım. Ve bulaşıklık olmadan yapabilir miyim nasıl olsa makina var diye düşündüğüm sırada aşağıdaki ürün karşıma çıktı. İsmi RINNIG çift taraflı bulaşıklık.

Üç parça olan bu ürün ayrı ayrı satılıyor. Nasıl olsa makina kullanıyorum, bir kaç tabak bardak için alttaki parça yeter diye düşünüp sadece onu aldım. İstediğim zaman rahatça dolap içine koyarım tezgah geniş durur şeklinde düşünmüştüm. Aşağıdaki gibi artis artis kullanırım zannettim.



Ama öyle olmadı tabi. Kaşıklar suyunu düzgün çekmedi, tabaklar fincanlar kayıp düştü. Mecburen diğer iki parçayı da aldım. Böyle daha kullanışlı oldu. Memnun kaldım. 



İstediğiniz gibi yerleştirme şansınız var. Tabaklığı ister sağa, ister sola koyun. 9 tane tabak takma yeri mevcut. Kaşıklığı ister dik veya yan yerleştirin size kalmış. Kaşıklığı yukarı resimde görüldüğü üzere arkaya yerleştirip bulaşıklık üzerinde daha fazla yer açabilirsiniz ama ben tezgahtan dolayı mecburen üste koydum. 


Aynı zamanda alttaki tepsi kısımını iki yönlü kullanabiliyorsunuz. Suyun akışını lavaboya vermek istemez klasik bulaşıklıklarda olduğu gibi su alt tepside toplansın derseniz aşağı resimdeki gibi ters çevirip kullanabiliyorsunuz. 




Kaşıklıktaki sünger ve deterjan koyma yeri de güzel tasarlanmış.

Bu bulaşıklığı zaten parça parça almıştım. Ben aldıktan sonra bir de buna uyumlu sabunluk satışı başladı. Cezve, rende vs...astığım rayın (aşağıda onun da resmi var) orta yerinde duvara sabit olan sabunluk, duvar rayını tam kullanmama engel oluyordu. Bu sabunluğu alarak onu da oradan kaldırmış olduk. Sabunluğun pembe ve yeşil renk seçenekleri de var. 


Duvar rayında yer açılınca, bulaşıklığın tabak koyma aparatını da görüldüğü üzere oraya astım, tabaklığı daha az kullandığım için el altında fazlalık oluşturmaması açısından bu şekilde gayet kullanışlı oldu. 

Var olan bir kaç kusurundan da bahsedeyim:

Renginin siyah olması aslında çok güzel, fakat bizim gibi sularınız kireçli ise bir iki kullanımdan sonra üzerinde beyaz beyaz kireç lekeleri oluşmaya başlıyor. Bu baya can sıkıcı. 

Bu duruma şöyle bir çözüm buldum kendimce; bulaşık makinasının deterjan bölümüne limon tuzu koyup (normalde de deterjan yerine limon tuzu kullanıyorum zaten) bulaşıklığın plastik kısımlarını, yani kaşıklık ve alt tepsi kısmını makinada yıkıyorum. Limon tuzunun kireç sökücü etkisinden dolayı pırıl pırıl çıkıyor makinadan ama uzun süreli kullanımda renginde atma yıpranma yapar mı bilemiyorum tabi. 

Aynı tasarımın açık renkleri üretilse bu soruna çözüm olabilir. 

Bir de eğimi biraz az. Soldan sağa doğru alçalarak gidiyor ki su lavabonun içine doğru akıp gitsin. Fakat sol kısım 1-2 cm daha yüksek olmalıymış. Suyun birazı akmayıp üzerinde kalıyor. 

Yukarıdaki beyaz bulaşıklığa yüklediğiniz aynı miktarı buna koyamazsınız. Daha az ürün alıyor üzerine. Kaşıklık ve tabaklık sabit olmadığı için ağır bir şey denk gelince kayabiliyor. Yani bardak vs kırılma riski var maalesef.

Fiyatı beyaz bulaşıklığa göre biraz pahalı bir ürün. Son zamlarla birlikte daha da artmış bu fiyat. Yine de piyasadaki ürünlerin bir çoğundan uygun. Metal kullanmak istemiyor, kırmızı yeşil plastiklerden de hoşlanmıyorsanız düşünülebilecek bir ürün. 


Kişiye, kullanım şekline bağlı olarak değişir tabi ama beyaz bulaşıklığın kullanımı daha rahat geldi bana. 

İkea duvara asılan bulaşıklık modelleri de güzel ama maalesef alt tepsilerinin metal olması direk eleme sebebi. Plastik olması gereken tepsi neden metal olarak üretilmiş anlayabilmiş değilim. 




İkea bulaşık süngeri. Ne kadar da güzel duruyor değil mi? İnsan görür görmez, zihninde sarı emektar süngerlerin pabucunu dama atıveriyor. Yukarıdaki bulaşıklıklar ile de harika uyumlu. Ama hiç tavsiye etmiyorum. Ben sarı süngere geri dönüş yaptım :

İleride kalitesini artırırlar mı bilmem ama bizim aldıklarımızın bir iki kez kullandıktan sonra beyaz kısımları ayrılmaya başladı ki bir bulaşık süngerinde hiç istenmeyen durumdur. Bimin süngerleri bile bundan iyi. 




Bunlarda ikeanın förtrolig saklama kapları. Bu ürünlerden sonra ikea benim gözümde farklı bir konuma sahip oldu, özellikle de en alttaki büyük boy kabı ile. 

Uzunca bir süre mutfaktaki saklama kabı sorununu halledememiştim. İstediğim ürün denk gelmiyordu. Plastik kaplarda koku sorunu oluyor. Tupper gibi kaplar astronomik rakamlara satılıyor, fırında kullanılamıyor ve inceleyebileceğim bir mağazası yok vs. 

Bu kaplarda koku sorunu yok. Piyasada bilinen marka cam saklama kaplarında bile kapağından dolayı kokuya rastladım. O yüzden tercihim bu ürün oldu. 

En alttaki 31x23x9 cm ölçülerinde. Hem fırına hem dondurucuya girebiliyor ki plastik bir saklama kabına tercih ediş nedenlerimden biri. Özellikle buzdolabında profiterol ve kuru baklava muhafaza etmek için çok ideal. Kap 12 tane profiterolü rahatça alıyor. Bir de şöyle bir güzelliği var. Mesela dolapta dinlendireceğiniz bir tatlıyı bu kapta pişirin ve başka bir kaba aktarma zahmeti olmadan kapağını örtün ve kaldırın. 

Fırında tepsi kebabı vs yapacağınız zaman da ideal ölçüleri var. Mesela iki sofra için hazırlayacaksınız. İki borcamı aynı anda fırına verin pişsin ve aynı kapla da masaya servis edin (ikisi yanyana büyük boy fırına az farkla sığmadı. Çözüm olarak birini ızgaranın üstüne diğerini tepsinin üzerine farklı yönlere koyup o şekilde kullanabilirsiniz. Gayet güzel oluyor, aynı anda pişiyor. 

Diğerleri de dondurucuya az bir ürün koymak isterseniz gayet ideal. Bir de en büyüğün bir küçük boyu vardı ama kalmamış. Çok çok kullanışlı ölçüleri vardı. Bir daha gelmedi de. Baya üzüldüm :( Muadil bir ürün gelmiş ama boyutları biraz daha küçük.

Gelelim ürünün eksi yönüne. Kapaklar contalı ve conta takmalı çıkmalı. Küçük boylarda çok sorun olmuyor ama en büyük boyda kapağı açarken genelde contası da çıkıyor ve yerine otutturmanız gerekiyor. Kapağı contasız kullanmak isterseniz bu da mümkün değil, kapak örtülmüyor. Mesela paşabahçenin kapak contaları daha güven verici. Fakat ürünleri tüm yönleri ile kıyasladığımda bu ürünü beğendim. Bu kusuruna rağmen yine olsa yine alırım, memnunum.

Bir diğer ürün ise ikea 365+ serisi. Bu seri de oldukça kullanışlı. 



Değişik ebatlarda bir çok ürünü var ister plastik olanı alın ister cam olanı. Kavanoz gibi daha yüksekleri de var. Kullanım alanınıza göre tercih yapıyorsunuz. Ve kapaklar birbiri ile uyumlu. Mesela resimdeki ürünlerden biri cam biri plastik. Hacim ölçüleri farklı. Ama kapaklar birebir aynı. 

Soldaki ürünü porsiyonluk yemek, makarna pişirmek için kullanabilirsiniz. Camlar fırına dayanıklı. Yemeğinizi bu kapta pişirin, bu kapla servis yapın. Artarsa kapağını örtüp dolaba veya dondurucuya atın. Bu seçenekler ürünü son derece kullanışlı hale getirmiş. 

Plastik olanı ise ekşi maya saklama kabı olarak aldım. Plastiği gayet kaliteli. Hem kapak hem de plastik kap mikrodalga fırında 100 dereceye kadar dayanıklı. 

Kapakların şeffaf olması da içindekini rahatça görmek açısından avantaj. Ayrıca hafif içe gömülü kapaklar sayesinde üst üste çok rahat koyma şansınız var. 



Ürünün eksi bir yönünü görmedim. Conta kısmı förtrolig ürünlerin contasına göre daha sağlam duruyor yerinde.  Ama dediğim gibi paşabahçenin şeffaf contalarını daha çok beğendim. Eğer ikeanın saklama kabı contaları da paşabahçenin contaları gibi olsa tam 10 numara 5 yıldız  ürünler olacakmış. 



Bu ürünler de yine aynı serinin (365+) 2 lt ve 5 lt hacimli olanları. 
2 lt. olanı tereyağ için kullanıyorum. Aslında gün içinde defalarca kapağını açacağınız bir ürün için dört kilitli ve contalı bir ürün zor oluyor ama tereyağ için beğendiğim bir ürün ikeada bitip yenisi de gelmeyince mecburen bunu aldım. Şeffaf olması artısı, conta ve kilitli kapak eksi yönü bu ürünün. Kapak olarak değişik seçenekleri (ahşap, silikon) de var. 


Ekşi mayalı ekmek yapımı için de çok işime yaradı bu kaplar. 2 lt olanı 400- 500 g un ile hamur yapımında, 5 lt olanı ise 800 ila 1000 g un ile hamur yapımında kullanıyorum. Resimlerden de anlaşılacağı üzere ekmek hamuru için kullandıklarımın mavi contalarını çıkardım çünkü ona bulaşan hamurları yıkamaya uğraşmak sürekli ekmek yapan biri için vakit kaybı oluyor. Contayı çıkarınca yandaki dört kanat kapanmıyor açık kalıyor ama kapağın kap üzerine oturması benim için yeterli. Uzun saatler soğuk fermantasyon için buzdolabında bıraktığım hamurlarda dahi kuruma olmadı ki bu benim için yeterli. 

Hamur için kullanmayı düşünenler için artı ve eksilerini de yazayım; her tarafının şeffaf olması ve plastiğinin kalitesi bu kapları tercih sebebim. Ekşi mayalı ekmek yaparken hamuru gözlemlemek çok önemli. Sadece üstten değil yanlardan ve alttan da hamurun durumunu görebilmek harika bir şey. Kaplarda asla kötü bir plastik kokusu vs yok. Eksi yönü ise köşeli oluşu sebebiyle hamur yoğururken yuvarlak kaplar kadar konforlu olmaması ve tutma yeri olmadığından dolayı yine konfor açısından eksi puan. İkea bu kabın tutma yeri olan yuvarlak şeklini üretse, şeffaf, kanatsız, contasız bir de kapağı olsa ev ekmekçileri için harika olur ama bu hali ile de ekmek yapımında vazgeçilmezim oldu bile. Bu ürünün 5 lt lik olanını taze soğan, maydanoz gibi yeşillikleri koymak için de tercih edebilirsiniz. Poşet veya içi görünmeyen bir kap yerine bu ürün çok daha kullanışlı oluyor. 


Diğer bir ürün ise french press. Upphetta demlik olarak geçiyor adı. Kahve seviyorsanız ve evde süt köpürtme aletiniz yoksa piyasadaki en ideal üründen biri diyebilirim. Özellikle white chocolate mocha ve buzlu kahveyi evde yapıp köpüklü içmeyi sevenlerdenseniz işinize yarayacaktır.

İkeada iki boyu mevcut. Benim aldığım boy 1 litre kapasiteli ve aynı anda 5 kişilik çikolatalı kahvenin köpüğünü
hazırlayabiliyorsunuz. Ama süt miktarı az olursa (1 kişilik) büyük boyu köpürtemiyor çünkü süt seviyesi süzgecin altında kalıyor. Tek kişilik kullanacaksanız aynı ürünün bir de 400 cc lik olanı var. Bu ürünü almadan önce karaca mağazasındaki french pressleri de bizzat inceledim. Karacanın en büyük boyu 800 cc. Üstelik tasarımı duruşu bu üründen daha kötüydü. Ve de fiyatı daha pahalıydı. Yani piyat performans olarak bakıldığında ikea french press kesinlikle daha önde. 

Maalesef  zam dalgasından nasibini almış bu ürünün fiyatı da 35 den 45 e çıkmış. Fakat hala karacanın ürününden hesaplı. 

Tek eksi yönü diyebileceğim şey kapağın bir bölümü aşağı doğru inmiyor ve ağız kısımını tamamen kapatmıyor. Ama kullanırken çok bi zorluğa da sebep olmadı bu durum.



Resimdeki duvar rayı, maşa, kağıt havluluk ve beyaz çöp ikeanın ürünü. O aradaki sabunluk daha öncesi monte edildiği için arada kaldı ama hem çok kullanışlı olduğu için, hem de çıkarsak vida yerleri delik kalacağı için şimdilik duruyor orada. Duvar raylarının çeşitli renk ve ebatta olanları mevcut. Daha da uzun kullanmak isterseniz raylar birbirine eklenebiliyor. Alırken kanca model ve boyutlarına dikkat edin. Ben iki farklı kanca kullanıyorum. Büyük cezve ve rende sağdaki kancalara geçmedi mesela. 

Kağıt havluluğu benzerlerinden ayıran en önemli özelliği ister masa üstü kullanım ister duvarda kullanım seçeneğinin mevcut olması. Bu tarz ürünlerin el altında durmasından hoşlanmıyorsanız gayet ideal. 

Normalde duvara bu kadar şey asmayı düşünmemiştim ama çekmecelerde yer açmam gerekti. Baya bi işime yaradı bu açıdan. Sizin de çekmeceleriniz dar geliyor, yetmiyorsa bu seçeneği değerlendirebilirsiniz. 

Bu kadar göz önünde hoş durmaz belki ama yeri uygun olanlar (mesela kapı arkası gibi çok göz önünde olmayan yeri uygun şekilde dekore edip tavalar için de bu duvar raylarından kullanabilir) Alıntı resim koymak istemedim buraya, internette bir çok örnek bulabilirsiniz. 

Eğer tezgah üstünde büyük çöp kutularından hoşlanmıyorsanız ikea sunnersta kutu acayip kullanışlı. Aslında çöp olarak tasarlanmamış. Arkasında bir yer var ve kendi duvar rayı ile duvara asılıyor. Ama benim bu şekilde çok işime yaradı. Fiyatı da çok çok hesaplı. Tam hayalimdeki şeyi 3 liraya bulmak oldukça güzel bir duyguydu. 



Bu kaplardan iki tane daha alıp dolap kapağına içten monte ederek,  göz önündeki karartılarınızdan kurtulabilirsiniz. Bulaşık süngeri, ovma teli ve çöp poşetlerini derli toplu bir arada tutmak için ideal . Asma aparatları ikea ürünü değil. O çubuğu özel de almadım. Evde varmış (ahşap) denk geldi. Beyaza boyayınca renk uyumu da sağlanmış oldu. 



Evde dondurma yapmayı sevenler için tavsiye edebileceğim bir ürün ikea chosıgt dondurmalık. Ben özellikle porsiyon olarak minik kaplar kullandığımda çok zorlanıyordum. Üzerini örtmek bir dert, buzluğa sığdırmak başka bir dertti. Bu ürün gayet kullanışlı. Henüz dondurma ile denemedim. Sorbe yapıp denedim ve memnun kaldım. 



İkea vispad süzgeç. Sapı olan ve dikdörtgen olan süzgeçleri dolap içinde düzgün yerleştirmekte zorlanınca süzgeç arayışına girdim. Gittiğim mağazalarda maalesef istediğim gibi bir ürün bulamadım. İkeanın bu süzgeci aradığıma en yakın üründü. Hem fiyatı makul hem de malzemesi gayet kaliteli. Tek kusuru biraz yüksekliği fazla. Gerçi bu bazen avantaj da alabilir ama buzdolabının her rafına sığmayabilir. Buna rağmen memnunum. 


İkea ekmek bıçağı. Vardagen ve vörda. Ekmek dilimlerken gerçekten büyük kolaylık sağlıyor. Özellikle büyük köy ve ev ekmeklerinde. Piyasada bir çok farklı fiyat ve çeşitte ekmek bıçağı mevcut. Fiyat konusunda ikeanın bıçakları orta düzey diyebilirim. Mesela victorinox marka ekmek bıçağı var. Bu bıçakların 3 katı fiyata satılıyor. Mukayese imkanım olmadı, bu kadar fiyat farkına değer mi bilemiyorum. 

Alırken bu iki model arasında kalmıştım. Üsttekini tercih ettim. Alttaki modeli de kardeşim kullanıyor. Farklarını da kısaca yazayım:

Üstteki vardagen modeli daha ağır (200 g) Vörda modeli ise 166 g. 

Vardagen modelinin uçları daha yuvarlak ve dalgalı iken vördanın uçları biraz daha sivri. Bunun ekmek dilimlerken fark oluşturabileceğini düşünmüştüm ama öyle aman aman bi fark hissedemedim. 



 Bir bütün ekmeğin dönüşümlü olarak iki bıçakla dilimledim ama fark göremedim. 



Bir diğer fark da sap yapılarında. Üstteki bıçağın sapı bence daha kullanışlı. Hem malzemesi daha iyi hem de bıçağa birleşme yeri sabit. 

Alttaki sapın malzemesi biraz yumuşak ve toz çekebilen bir yapısı var. Ayrıca bıçağa birleşme yerinde hafif boşluk var ki temizlik konusunda diğerine göre dezavantajlı konuma düşüyor. 

Tercih sizin, ben üstteki modelden (vardagen) memnunum. Yine olsa, yine onu alırdım. 



Bu baharatlıkların ağız kısmının açılıp kapatılabilir olması hoşuma gitmişti. Bir taraf delikli, diğer taraf da çay kaşığı sığabilecek büyüklükte iki bölmesi ve üzerinde kapağı var. Tuzluk olarak kullanmak için almıştım. Ama delikleri çok büyük o yüzden maalesef tuzluk olarak kullanamıyorum. Çörekotu, nane, pulbiber gibi baharatlar için düşünüyorsanız makul bir ürün. 



Yüksek olan ise karabiber-tuz değirmeni. Alt kavanoz kısımları aynı, kapak ve değirmen kısımları ise birbirine uyumlu. Tepedeki öğütücü kısım diğerine de takılabiliyor. Fakat pratikte bu şekilde kullanma biraz zor. Ben bazen iri tuz çekeceğim zaman değiştirip kullanıyorum. Değirmen ayrı satılıyor. Baharatlıklar ise 4 lü paket şeklinde. Benim aldığım zaman fiyatları piyasaya göre çok çok uygundu. 

Güncelleme Kasım 2021: Karabiber değirmeninin iç öğütücü mekanizması gayet sağlam, ürünün açıklamasında yazdığı üzere seramik malzemeden yapılmış ve sorunsuz kullandım. Fakat iç aksamda yük binen kısım plastik olunca öğütme mekanizması sağlam kalmasına rağmen çevre plastik yeri kırılınca ürün kullanılamaz hale geldi, garanti süresi de bitmişti, yani 2 yıldan biraz fazla süre kullanmış oldum. Fakat yeni değirmen alırken yine bunu aldım çünkü piyasadaki muadil ürünlerin de bundan daha sağlam olamayacağını biliyordum, çok sağlam olanları ise fiyat olarak bu üründen kat kat fazla idi. Her gün kullanan biri olarak 2. aldığımı da bir seneden fazla kullanıyorum. Yine bozulsa sanırım yine bunu alırım, keşke yedek parçaları da satılsa ve sadece iç mekanizmayı alsak güzel olur. Eğer yine kırılırsa yazıyı tekrar güncellerim bilgi vermek adına. 


İkeanın Tomat sprey şişesi. Genelde bitki sulama amaçlı üretilmiş fakat ben ekşi mayalı simit, pide vb ürünleri pişirirken fırında buhar sağlamak adına suyu bununla püskürtüyorum. Ucundaki yuvarlak kısmı çevirerek püskürtme ayarı yapılabiliyor. Üründen memnunum fakat şunu bilmelisiniz ki bu sprey şişesi bitki sulama amaçlı üretildiği için gıdaya ne denli uygundur bilmiyorum onun için içinde beklemiş suyu döküp her kullanımda yeniden dolduruyorum. Gerçi su içtiğimiz pet şişelerden veya yoğurt kaplarından daha sağlıksız olacağını zannetmiyorum ama yine de üretim amacı mutfak olmadığı için bu şekilde kullanmayı daha doğru buluyorum. 


Hani bir şeye ihtiyaç duyarsınız da kafanızda onun şeklini tasarlarsınız çizersiniz ya, siz o hayali kurduğunuz anda o ürün elinize geçse ne kadar harika olur değil mi? İşte yukarıdaki ürün benim elime aşağı yukarı o şekilde geçti :) Şöyle ki ekmek bezlerini koyacak derli toplu bir kabım yoktu ve dolabın bir rafını sadece bu bezler işgal ediyordu ve bir kabın içerisinde olmaması da kullanım açısından oldukça zordu. Tamam bir kap lazımdı ama iki bölmesi olmalıydı ve bu bölmelerden büyük olana ekmek bezleri daha küçük olana ise döküm tava için ayırdığım bir tane bez sığmalıydı. Üstelik bu kap dolabın içine de sığacak boyutlarda olmalıydı. Şimdi ben hayalini kurduğum bu ürünü pat diye 12 lira gibi makul bir ücrete(fiyat 2021 yılına ait) ikeada bulduysam bu mağazayı sevmeyim de ne yapayım, yani gökten elime düşse bu kadar olurdu :) Kutunun ismi billingen bölmeli kutu, ölçüleri ise en üstten ölçtüğümde 32.5x16.5 cm. Ve aşağıdaki resimde görüldüğü üzere sadece bezlerin durduğu dolap rafına (bu kabın düzenleyici ve uzun ince tasarımı sayesinde) döküm tava, bezler ve ekmek sepetleri sığmış oldu. 






Normalde dolap içi kutu, düzenleyici vb pek sevmezdim ama evde dolap çekmece sayısı az olunca mecburen düzenleyici almak zorunda kaldım. Onun da en sade olanını yine ikeada buldum, ismi variera. Baktığım diğer ürünlerde mesela şu yan kısmında gereksiz yere extra profil koymuşlar ki hem gereksiz göz yoruyor, hem kullanımı zorlaştırıcı, şu rafı ayakta tutsa yeterli sadeliği bozmaya gerek yok. Bu da baya kullanışlı oldu benim için zira üst kattakiler de altta olunca karmakarışık oluyordu elimizin altı. Ürünün eni 31.2 cm, derinliği 27.5 cm, yüksekliği ise 15.5 cm. 


Yine ihtiyaç hissettikçe en makul fiyata bulduğum tasarımı da tam istediğim gibi ürünler. Mutfakta fırça kullanmayı oldum olası sevmedim ve o yüzden bizim evde de bulunmazdı fakat son zamanlarda sirke şişelerinde oluşan lekelenmeleri gideremeyince alma mecburiyeti açığa çıktı ve medelvag şişe temizleme fırçası baya işimi gördü, çekmecesi az olan mutfağımız için ise duvardaki raya asma detayı baya işe yaradı. Aynı şekilde bulaşık fırçası da kullanmam ama deterjan kullanmadan temizlenmesi gereken ham döküm tava için yine fırça alma mecburiyeti hasıl oldu. Antagen bulaşık fırçası yine tam istediğim tasarıma sahip olarak karşıma çıktı hem en ucunda tutan yemek artıklarını kazımak için oluşturulmuş detay hem uzunluğu hem de asacak yeri olması tercih sebebimdi ayrıca piyasadaki en makul fiyatlı üründü yine 5 veya 7 lira gibi bir rakamdı (2021) Fırçanın beş farklı renk seçeneği var fakat internet alışverişlerinde renk seçimi yapılamıyor, şansınıza ne çıkarsa :) Ben siyah istiyordum(çünkü ham döküm, fırçaya daima siyah renk bulaştırıyor yapısı gereği) ama kutudan beyaz çıktı neyse buna da şükür dedim çünkü diğer üç renk kırmızı, turuncu ve mavi idi. Belli ki en çok talep beyaz ve siyah renge, ikeanın da tarzına uygun bu iki renk dururken diğer üç renk neden üretilmiş onu da anlayamadım. 

Duvar rayındaki maşa ve spatula da güzel. Maşanın ucundaki çıkıntılar, tutulan ürünü kaydırmaması açısından diğer metal maşalardan daha kullanışlı. 

Makaslar ikili satılıyor. Mutfakta çok kullandığım için ikili aldım ve gayet memnunum. Tek olumsuz yönü tutma yerlerinin iç kısmını yumuşak plastikten yapmışlar, rahat olsun diye sanırım ama temizlik açısından bu malzemeyi ben sevmiyorum, iç beyaz kısımlar zamanla renk değiştirip sararıyor ve çıkmıyor. Sert olmasını tercih ederdim. Gerçi tutması rahat yine alsam bunu alırım ama tamamen sert yapılı tutma yeri ile aşağıdaki gibi alternatifi de mevcut. 


Bazı ürünler ikea da hep olmalı ama bazen bitince geri gelmiyor maalesef. Bu etiketlerden de çok memnun kaldım ama sanırım şu an aynısı yok. İki farklı boyutu ile oldukça kullanışlı ve ürüne kök salarcasına yapışmaması ise artı yönü. Kilerdeki kavanozların üzerine yapıştırmak için ideal. 
 

Evdeki sebze soyacağımız kırılınca (bu ürünü kullanınca iyiki kırılmış dedim) çarşı pazar dolanmadan önce yine ikeaya bir bakayım dedim. Çeşitli fiyata çeşitli modeller var, bu en ucuz olanıydı. Tam bir fiyat performans ürünü. Patates, havuç ve salatalık için kullanıyorum şimdiye kadar sorunsuz iş gördü. Asma yeri olması da artı puan.



Aşağıdaki ürünler bana hediye gelmişti. Poşet mandalları hemen hemen her yerde bulunuyor zaten. Kalite olarak pek farkları yok. 



Poşetler ise çift kilitli. Hem kilit kısmı hem de poşet gayet sağlam. 3 farklı ebatta satılıyor ve her kutuda iki farklı boy mevcut. Toplamda 6 farklı boy yani. Ben en çok bu iki boyu kullanmışım geriye dönüp baktığımda. En çok fasülye, bamyapatlıcan  gibi sebzelerin kurularını buzdolabında muhafaza etmek için kullandım. Biber kurusu için daha büyük boylarını da bu sene denemeyi düşünüyorum. Kullanım alanı oldukça geniş bir ürün.



Mutfakta taze fesleğen ve biberiye gibi otlar bulundurmayı seviyorsanız bu ikea muskot saksılar ideal. Daha önce evde fesleğen yetiştirmek ile ilgili bir yazı yazmıştım. Oraya bakarsanız göreceksiniz ki aldığım fesleğeni delikli zayıf saksısından çıkarıp büyük bir saksıya naklediyordum. Bu sene hiç o saksısına dokunmadan bu porselen saksının içine otutturdum. Fesleğenin ki 12 cm, biberiyenin saksısı ise 15 cm lik.  9 cm den 32 cm ye kadar bir çok boyu var. Biberiyeyi de ikeadan aldık fakat bir kaç ay sonra yoktu. Kaktüs için saksı arıyorsanız 9 cm lik olanları ideal.

Fesleğen yıllık bir bitki olduğu için sonbaharda dökülmeye başlıyor, her sene bahar ayında tekrardan almak gerekiyor. Fakat biberiye kışa da dayanıyor. Ama maalesef benim aldığım biberiye bir iki ay içerisinde kurudu. Saksı mı küçük geldi, bakımını mı yapamadım bilemiyorum(2022 tarihli not: Büyük ihtimalle saksı küçük geldi, daha sonra aldığımız biberiye fidanını bahçeye dikince çok güzel tuttu büyüdü ve kışa da dayandı kocaman oldu)

15 cm lik muskot saksı orkideler için de uygun. Gerçi orkidenin köklerinin ışık görmesi gerekiyor ve şeffaf saksı kullanmanız lazım. Ama yapay orkideler için güzel bir seçenek. 

Evet yazı baya uzun oldu. Artı eksi yönleriyle bizzat kullandığım ürün inceleme yazıları ileride de olacak inşallah. Düşündüğümden zahmetli imiş bu tarz yazı hazırlamak. Umarım faydalı olmuştur. Siz de ikeadan alıp memnun kaldığınız veya beğenmediğiniz ürünler varsa veya yukarıdaki ürünler hakkında aklınıza takılan bir husus olursa yorum kısmına yazıp konuyu zenginleştirebilirsiniz. 






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUMLAR SİTE YÖNETİCİSİ TARAFINDAN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.

AKTİF LİNK İÇEREN YORUMLARINIZ SİLİNECEKTİR.