22 Ekim 2018 Pazartesi

KOLAY HELVA TARİFİ - ÖĞRENCİ İŞİ HELVA


Helva yapmayı bilmeyenler için en basit hali ile bir tarif hazırladım. 

Öğrenci evinde bile kolaylıkla yapılabilecek bir helva tarifi bu. 

Helva yapımını hep gözümde büyütmüşümdür. Biri benden yaş pasta yapmamı istesin, profiterol yapmamı istesin ama helva istemesindi. O kadar korkardım kıvamını tutturamamaktan. 

Bir arkadaş vardı öğrenci evinde kalan. Bize geldiğinde helvayı ona yaptırır "neden ben senin gibi yapamıyorum bu helvayı" diye de  sorardım. Denizi geçip çayda boğulmak gibi bir şeydi benim durumum. Bana verdiği cevap beni helva yapma konusunda cesaretlendirdi; "Ben senden aldım bu tarifi" !!!

Hadi ya :

Cidden tarif ajandama baktım. Tarifin yanına da bir çiçek çizmişim. Ajandamda bir tarifin yayına çiçek çizmek demek o tarifin iyi olduğunun sembolü demekti. 


Tabi biraz daha geliştirdim tarifi, daha detaylı notlar aldım. Mesela un ile irmiği beraber kullanıyorum artık. Siz aynı tarifi sadece un veya sadece irmik ile de yapabilirsiniz ama tavsiyem kesinlikle karıştırıp kullanmanız. Biz kıvamını bu şekilde çok sevdik. 

Benim gözümü korkutan etmenlerden biri de akraba toplantılarında büyüklerimizi helva yaparken görmekti sanırım. Biri geçer tencerenin başına karıştırır da karıştırır. Sonra kendine güvenememiş olacak ki helva konusunda daha uzman birini diğer odadan çağırıp "bu kadar kavrulması yeter mi, dökeyim mi şerbetini" diye akıl danışır, önce kaşığa alınan küçük bir parça kavrulmuş una az şerbet dökerek kıvam testi yapılır falan. Sanki atom parçalayacak mübarekler. 

Öyle mum ateşinde 40 dakika un kavurmaya da gelemem bir helva için. 15 dakika içerisinde o helva pişmiş ve yemeye hazır olmalı. 

İçinde yumurta, süt, tereyağ gibi olaylar da yok. Bakalım yapımı nasılmış bu helvanın.



Kolay Helva Yapımı

MALZEMELER (Yemek kaşığı ile şekil verirseniz 8 adet çıkıyor)

* 1 çay bardağı un ve irmik karışımı 

* 1 çay bardağı su

* 1 çay bardağında biraz az toz şeker 

* 40 g sıvı yağ (Dolu dolu 4 yemek kaşığı veya yarım çay bardağından daha az)

* Şart değil ama isterseniz fındık, fıstık, badem ceviz kullanabilirsiniz.

Not:  Kullandığım çay bardağı 120 cc lik


Helva Nasıl Yapılır

* Öncelikle bir cezveye su ve şeker koyulur,  Ocakta şeker eriyene kadar karıştırılır. Kaynayadabilir ama kaynamadan sadece şeker eriyince de kapatabilirsiniz farketmez. 

* Sonra un ve irmik karışımı bir tavaya veya küçük bir tencereye alınır (tercihen çelik)

* Orta boy ocağın yarımında 8 dk. sürekli karıştırarak kavrulur. 

* 8 dakikanın sonunda yağ eklenir. Ve 5 dakika da yağ ile sürekli karıştırarak kavrulur. Ve şerbeti ilave edilir.

(Burada dikkat etmeniz gereken nokta şu; herkesin ocağının harı farklı olabilir. Ben kendi ocağıma göre dakika yazdım ama yine de tetikte olmakta fayda var. Bir de herkes farklı kavurma derecesinde sevebilir helvayı. Bunu da bir iki sefer yaptığınızda kolayca öğrenebilirsiniz)

* Şerbeti eklediğiniz anda dikkatli olun elinizi yüzünüzü yakmayın. Birden yoğun bir buhar çıkacaktır. Bu yoğun buhar geçince hemen hızlı hızlı ezerek karıştırın, kısa sürede kıvam alacaktır. Resimdeki şekli alınca altını kapatabilirsiniz.


* Ben eskiden üzerine kağıt havlu serip pilav gibi dinlendiriyordum ama artık yapmıyorum. Sıcakken şekil vermek daha kolay oluyor. İstediğiniz bir kalıbı kullanabilirsiniz. Ama kalıp yoksa iki tane yemek kaşığı kullanarak şekil verip servis tabağına yerleştirin. 

Bunun için önce kaşığa helvayı alın sonra diğer kaşığı üzerine hafifçe bastırarak şekil almasını sağlayın. Sonra diğer kaşıkla yanındaki fazlalıkları sıyırın ve kaşığa değen pürüzsüz yüzeyi üste gelecek şekilde tabağa doğru ittirin. Ilıyınca servis yapın. Afiyet olsun. 

Not: Eğer içine kuruyemiş katmak istiyorsanız en baştan koymayın yanabilir. Şerbeti dökmeden hemen önce veya bir dakika önce ekleyebilirsiniz. 

2 yorum:

  1. Bende cok vseviyorum helva deneyecegim tesekkur ederim


    YanıtlaSil
  2. Kolay gelsin. Umarım sonuçtan memnun kalırsınız.

    YanıtlaSil

YORUMLAR SİTE YÖNETİCİSİ TARAFINDAN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.

AKTİF LİNK İÇEREN YORUMLARINIZ SİLİNECEKTİR.